crazy-maris

116 22 7
                                    

Ďalší z rozhovorov je s autorkou crazy_maris, ktorej tvorba sa zameriava prevažne na písanie fanfiction s LGBT témou. 

Na jej profile máte možnosť naraziť na vesmír Harryho Pottera a s ním množstvo spojených shippov, ale blysne sa tu i One Direction. V zozname jej prác nájdete však i také, ktoré sa netýkajú ani jedného z uvedených, je rozhodne z čoho vyberať. Jej príbehy sa tešia istej úrovni kvality i množstvu čitateľov. Ja som si dovolila trocha ju vyspovedať a ponúknuť jej čitateľom možnosť spoznať ju i jej tvorbu z iného uhla pohľadu. 

1. Na tejto stránke pôsobíš už nejaký ten rôčik a za ten čas si určite nazbierala nejaké tie skúsenosti. Ako by si ty sama opísala svoju prácu i seba ako autorku?

Myslím, že popisok na mojom profile hovorí za všetko :-D Milujem cestovanie, svet Harryho Pottera a skupinu One Direction, čo sa odráža aj v mojej tvorbe. Snažím sa písať o tom, čo poznám, čo som už niekedy zažila. Preto sú moje príbehy zo života, z prostredia, ktoré mi je blízke, kde sa cítim doma. Niet nič horšie, ako keď čítam príbeh, ktorého autor/ka nemá o tom, o čom píše, ani poňatia.To, o čom nemám dostatočné vedomosti, sa snažím si najprv dôkladne naštudovať. V tomto smere som hrozný detailista. Niekedy by som sa za to najradšej zabila :-D. Aby mi všetko do seba zapadalo a predišla som časovým nezrovnalostiam, vytváram si kalendáre; dokonca aj pre takú maličkosť, ako je jedlo, čo si niektorá z postáv objedná, dokážem hodiny presedieť pri notebooku a googliť miestne zvyky, kuchyňu a podobne. Neznesiem pomyslenie na to, že by som mala v príbehu nejakú logickú alebo časovú chybu. Na toto som citlivá nielen u seba, ale aj u druhých. Také nezrovnalosti mi okamžite udrú do oči. 

Ako autor som veľmi emocionálny človek. Myslím tým, že to, čo prežívam, sa odráža na mojom písaní. Keď píšem s bolesťou hlavy, dopadne to oveľa šialenejšie, ako keď by som to napísala neskôr, keď sa cítim fajn. A tiež často píšem pod vplyvom momentálnych nápadov. Niekedy je fajn rozšíriť príbeh o nové zápletky, ale inokedy je to na škodu veci, lebo si tým zvyknem narušiť koncept. A s tým súvisí aj moje tvrdohlavosť. Akonáhle sa v mojej hlave zrodí nejaký nápad (a často dosť šialený), neviem sa ho vzdať. Dovtedy mi nedá spávať, kým neurobím všetko pre to, aby som ho do príbehu dostala. Že sa to na prvý pohľad zdá nemožné? Pre crazy_maris nič nie je nemožné!

2. Čo tvoje začiatky? Čím všetkým si si prešla od zaregistrovania? Ako sa za tie tri roky zmenilo tvoje písanie? Čo by si ešte chcela vylepšiť a čo by si odkázala začínajúcim autorom?
Moje začiatky boli, asi ako u každého začínajúceho pisálka, dosť ťažké. Každý nováčik na wattpade vie, že je náročné presadiť sa a uspieť pri takej veľkej konkurencii a množstve príbehov, z ktorých mnohé majú do kvality naozaj ďaleko. Ale netreba sa vzdávať. Aj ja som mala na začiatku iba zopár nasledovateľov a môj prvý príbeh čítalo iba niekoľko ľudí. Preto ma každý komentár, zvlášť keď bol povzbudivý, potešil a poháňal vpred. 

Ako sa zmenilo moje písanie, to budú vedieť zrejme posúdiť pozorní čitatelia, ale sama na sebe vidím, že som urobila istý pokrok, predovšetkým, čo sa týka vonkajších popisov. S tými som bojovala od začiatku a svojim spôsobom bojujem stále. Stále mám občas pocit, že moje vyjadrovanie ja také kostrbaté, fádne, že by to chcelo trošku „šťavy". A hlavne, musím si konečne kúpiť synonymický slovník! :-D
A odkaz pre začínajúcich autorov? Nevzdávajte sa! Neriešte čísla (prečítania, votes, komentáre), píšte pre radosť. Viem, ľahko sa to povie, ťažšie urobí. Aj ja mám dni, že ma dokáže rozosmutniť iba to, že moja nová kapitola ma málo hviezdičiek, alebo minimum komentárov, ale vtedy si poviem, že píšem hlavne preto, lebo ma to baví. To, že to ľudia čítajú a páči sa im to, je taký príjemný bonus. Takže píšte, svojich čitateľov si určite nájdete. A keď dostanete kritiku, nenechajte sa odradiť a neprestaňte kvôli tomu písať. To je to najhoršie, čo môžete urobiť. Vezmite si z nej, to čo vás posunie ďalej. Nekonštruktívnu, hejtujúcu, kritiku pustite z hlavy. Veľa šťastia! :-)

Rozhovory s autormiWhere stories live. Discover now