7

202 14 3
                                    

+Louis+

Herään aamulla joidenkin erittäin mukavien ja lämpimien käsien alta. Avaan silmäni ja näen seinän kellon olevan jo 11.37. Koulumme alkoi jo kahdeksalta. Ihan sama. En olisi sinne edes jaksanut mennä.

Päätän nousta varovaisesti Harryn käsien alta ja samalla yritän miettiä hämärästi miksi olen siinä sohvalla. HARRY JA MINÄ SUUDELTIIN alintajuntani huutaa, mutta en huomaa sitä. Varmaan vain nukahdimme alkoholin vaikutuksesta sohvalle ajattelen yrittäen muistaa eilisillan.

Kävelen silmiäni hieroen vessaan ja istun pöntön kannen päälle. Tuijotan itseäni edessä olevasta peilistä ja päätän mennä suihkuun.

Suihkun jälkeen otan pyyhkeen ja kiedon sen ympärilleni. Otan vielä lääkekaapista kaksi särkylääkettä ja lähden pois vessasta.

Heti kun astun ulos vessasta, ihana tuoksu ympäröi minut. Haistan lettujen tuoksun keittiössä ja kävelen sinne tuoksusta humaltuneena.

Lasken särkylääkkeet keittiön tasolle ja sanon "tässä on särkylääke varmaan tarvitset sitä yhtä paljon kuin minäkin. Ainakin eilisen jälkeen". Harry kääntyy minua kohti ja kysyy "muistatko mitään eilisillasta?" Huokaan ja vastaan että ei harmainta aavistustakaan. Kuulen Harryn huokaisevan surullisesti hiljaa ääneen ja kysyn "entä sinä, muistatko mitä tapahtui?" Harry huokasee vielä suuremmasti. "Kyllä, mutta et sinä haluaisi tietää mitä tapahtui." Harry sanoo kylmästi ja ottaa särkylääkkeen käteensä. "Nyt sinä menet pukemaan vaatteet, jotta voimme syödä letut vielä kun ne ovat lämpimiä" tokaisee Harry. Ja niin teen.

Otan vaatekaapistani valkoisen T-paidan ja mustat lökärit. Puen ne päälle ja katson itseäni peilistä. Hiukseni on kamalassa sotkussa ja silmieni alla on kamalat pussit. Sohin hiuksiani parempaan järjestykseen ja kävelen takaisin keittiöön.

Otan särkylääkkeen pöydältä ja lasin kaapista. Avaan vesihanan ja otan sopivan määrän vettä lasiin. Kävelin pöydän luo ja istun Harryn viereen. Laitan särkylääkkeen suuhuni ja juon vettä päälle. Nostan kättäni ja Harry reagoi siihen kiusallisesti.

"Miksi olet niin kiusaantunut koko ajan?" kysyn. "Eilisen takia" vastaa Harry tyynesti ja ottaa lettuja lautaselleen. Pyöritän silmiäni ja otan itsellenikin lettuja.

Syömme rauhassa minun yrittäessä keksiä, mitä niin pahaa eilen olisi voinut tapahtua.

+Harry+

"LOUIS SUUTELI MINUA EILEN MUTTA EI VITTU MUISTA SITÄ!" huudan pääni sisällä. Ei voi olla totta. Ihastukseni pussasi minua ja kunnolla ja käyttäytyy kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut.

Osittain vihaisena Louisille, nousen pöydästä ja vien astiat koneeseen. Kävelen sänkyyni ja otan kännykkäni esille. Selailen sosiaalisia medioitani ja katson viestini kaveriltani. Vastailen niihin ja päätän julkaista uuden kuvan instagramiini.

Otin kuvan ennen lähtöäni Irlannissa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Otin kuvan ennen lähtöäni Irlannissa. Laitoin kuvateksiksi "I miss this place" (kaipaan tätä paikkaa). Jos Louis olisi muistanut eilisen, en kaipaisi kotiin niin paljon. Toisaalta ainut asia joka minua kotona odottaa on paras kaverini, Alyssa. Nousen istumaan sängylleni selkä ovea päin. Tuijotan vain eteenpäin ja mietin asioita.

Yht'äkkiä tunnen käden olkapäälläni ja hypähdän varmaan metrin ylöspäin. "Sori ei ollut tarkoitus säikäyttää. Mitä eilen tapahtui? Pliis voitko kertoo mulle. Eikai se nii paha juttu ollut?" kuuluu aneleva ääni takaatani. "Ei se ollut mitenkään paha juttu mulle, mut en usko et ite tykkäät totuudesta" vastaan ja jatkan "jos et ole keksinyt sitä tähän iltaan mennessä niin voin kertoa sen sulle". Louis vastaa hyväksyvästi ja kysyy "mennäänkö katsomaan joku leffa?" Harry myöntyy ja kävelemme yhdessä sohvalle. "Mitä leffaa haluat katsoa?" kysyn ja Louis huudahtaa kuin pikkulapsi "Katotaan SE!" Myönnyn siihen vaikka pelkään kamalasti kauhuelokuvia.

Aloitamme kauhuleffan katsomisen ja heti kun näyttöön ilmestyy pelle, kiljahdan tyttömäisesti. Louis sanoo hiljaa "Harry tule vain viereeni jos pelkäät". Hivuttaudun lähemmäs Louista ja Louis kaappaa minut kunnolla kainaloonsa. Lasken pääni hänen olkapäälle ja en pelkää enää.

•••

Nyt tuli vihdoin uus osa

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Words 554

I was not supposed to fall in love with you (Larry)Where stories live. Discover now