Koude wind, overal.
Koude wind overheerste het kasteel, zijn hoofd.
Er zaten barsten in de muren,
zelfs in de trappen.Maar de barsten zag hij niet, hij voelde hen, als ogen die alleen op hem gericht waren.
Ogen die bleven, ogen die leefden.
De spiegel die hij net had aangeraakt leek als enige in heel het kasteel niet te barsten.
Hij was veilig.Hij opende zijn ogen en keek dwars door zichzelf in de spiegel.
Zijn ogen waren niet die van hem, zijn ogen waren weg.
Gewoon een andere barst in de muur, in het kasteel dat hem zo vasthield.
"Voorzichtig", fluisterde hij, terwijl hij die vreemde ogen in de spiegel bleef aankijken.
Voorzichtig.Toen verscheen zij.
Een flits, een hand op zijn hand.
Een hand die hem vasthield.
Ze stond vlak voor hem, ze was echt. Ze was door de spiegel gebroken, door zijn kasteel, door zijn ziel.
Hij keek naar haar ogen, erin, erdoor.
Ze waren sterk, haar ogen, ook al was zij zo zwak.
Er zaten doornen in haar ledematen, ze vervingen haar aders en prikten door haar huid.Ze weende, dat zag hij nu pas.
Hij opende haar handen die ondertussen vuisten waren.
De bleke huid, de donkere doornen en het opgedroogde bloed over heel haar lichaam.
Ze ademden allebei woorden in en uit, maar geluid was er niet.
Stilte ook niet.
Alleen geruis.
Ze keek hem aan, haar ogen leken nu van glas.
Gebroken glas.Ze kuste hem, gevaarlijk.
Iets in hem wilde haar wegduwen maar kreeg niet de kans over te nemen."Voorzichtig", zei zij nu.
De spiegel brak en zijn ogen vielen zicht.
In een mum van tijd stortte het kasteel in.
De muur waaraan de spiegel hing, bleef zweven.
Haar hand reikte naar het glas, de doornen prikten weer door haar vel. Een schreeuw, waardoor hij zijn ogen weer opende.
De barsten waren overal en kleurden rood. Dieprood. Bloedrood.Hij trok haar terug en duwde zijn hand tegen de spiegel.
Opnieuw een flits, hij was nu weg.
Zij lag neer, niet meer in het kasteel. Boven haar, in de lucht, schenen de sterren uitnodigend.
Ze zette zich recht. Een ster voor haar.
Hij stond voor haar.
" 'k Heb je gemist."
JE LEEST
Kasteel van doornen
Short StoryHet speelt zich af in een soort parallel-wereld, met als personages een meisje en een jongen die elkaar kennen uit dromen die nooit beschreven zijn. Kortverhaal 3 delen Geschreven: winter 2017-2018 Gepubliceerd: oktober-december 2018