deel 4

13 1 0
                                    

-6 jaar geleden-

Het is een koude winterdag midden december, een jonge vrouw word naar het ziekenhuis afgevoerd voor een spoedbevalling. Terwijl de dokters met haar bezig zijn wacht haar man in de wachtzaal. Hij is nerveus, zijn vrouw is in een kritieke toestand en er is weinig kans dat ze de bevalling zal overleven. Het is zelfs niet zeker of het kind zal overleven. Na enkele uren wachten komt de dokter naar hem toe. "Tom Smith?" Tom knikt en staat op. de dokter spreekt met een rustige toon "Sorry dat ik u dit moet zeggen, maar uw vrouw heeft het niet overleeft. U kunt nu even naar haar toe gaan als u wilt" Tom gaat bij zijn vrouw zitten met tranen in zijn ogen. 

Na een halfuurtje komt de dokter naar hem toe met een baby in zijn armen, "Dit is Gin" zegt hij en geeft Gin aan Tom. "Uw vrouw heeft namen gekozen net voor ze stierf, ze vroeg of u goed voor ze ging zorgen" Tom knikt. "Wacht, ze? zijn ze met 2?" De dokter knikt "Sora en Gin. Maar de verpleegster is nog met Sora bezig, ze is heel zwak en we weten nog niet of ze zal blijven leven" Tom knikt en kijkt naar Gin, hij slaapt. Tom plaatst gin in een wiegje. Gin is een beetje klein.

Een paar weken gaan voorbij en Tom mag Sora en Gin eindelijk mee naar huis nemen. hij neemt hen beide mee naar huis. Van de dokter heeft hij een masker mee gekregen voor Sora. Soms heeft ze problemen om zelf te kunnen ademen. De dokters hadden ook gezegd dat hij moest oppassen met haar, ze heeft een zwak immuunsysteem en word snel ziek. Gin is voor het grootste deel in orde maar heeftsoms kleine problemen met ademhaling als hij slaapt. Thuis legt hij hen in een wieg en laat ze liggen. Het kijkt bijna niet naar ze om en is bijna altijd zat. Hij geeft hen net genoeg eten om te overleven en soms als hij in een goede bui is pikt hij gin op en speelt met hem of praat tegen hem zoals een goede ouder zou doen. Maar hij speelde nooit met Sora, zij was de laatste dus de rede waarom zijn vrouw stierf. Het enige wat hij voor Sora deed was zorgen dat ze blijft leven. 

4 jaren gaan voorbij en Gin kan al vlot spreken voor zijn leeftijd. Hij moet Tom helpen in het huis terwijl zijn vader zich zat drinkt. Als hij iets doet wat Tom niet leuk vind dan werd hij opgesloten in de kelder waar Sora al een heel eindje zit. Sora is nog nooit uit de kelder geweest en kan nog altijd niet spreken. Ze kan kleine geluiden maken maar geen woorden zeggen, ze heeft nooit een voorbeeld gehad en heeft het nooit kunnen leren. Vanaf zij of Gin geluid maken in de kelder komt Tom. En als Tom in de kelder is zou hij hen slaan, soms met voorwerpen en soms met zijn hand. Er zijn zelfs momenten geweest waarop hij met flessen naar ze gooide. Nu is Sora zelfs te bang om te proberen. Vaak gebeurt het ook dat Tom zich gewoon verveelt en zich amuseert door hen pijn te doen beide fysiek en mentaal. 

 Wanneer ze 6 zijn besluit Gin dat het beter is om weg te gaan, als het nacht is gaat hij naar Sora hij helpt haar om recht te staan en samen wandelen ze het huis uit opzoek naar een nieuwe thuis. Na nachten rond zwerven vinden ze een grot en beslissen dat ze daar gaan blijven.

Doordat Tom Gin altijd dingen liet doen waar hij tejong voor was en hem veel verantwoordelijkheid gaf heeft Gin nooit echt kind kunnen zijn en heeft hij zich meer volwassen gaan gedragen. Nu gin en Sora in de grot wonen en niet meer bij Tom probeert Gin goed voor zijn zusje te zorgen en leert haar alles dat hij weet en probeert hij haar te leren mensen verstaan. Dit lukt na een paar maanden. een beetje later hebben ze Damian ontmoet

Sora en GinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu