Kapitel 5

60 1 0
                                    

Alissa Smiths pers:
Sakta börjar klippan tona upp sig mellan träden och dimman. Jag har förlorat allt och det är tack vare dom! Om dom inte skulle ha börjat i den där ligan så skulle mina föräldrar, vänner och hela min familj leva! Om dom bara kunde ha hållit mig och resten av familjen utanför! Men självklart kan dom inte ens hålla tre personer utanför deras jävla misstag och allt det dom har gjort! Så alla blir inblandade i deras liga-liv som bara förstör! Tårarna forsar ner för mina kinder där jag står på kanten där klippan slutar, med ett vattendrag långt nedanför. Vinden tar tag i mitt hår, gör så att tårarna tar en annan väg nerför mina kinder. Efter att bara ha stått där, ett steg från en säker död, hör jag steg bakom mig.
" Gör det inte Alissa!" Ropar Albin med en skräckslagen röst. Sakta vänder jag mig om mot dom. Men jag står kvar på samma plats.
" Ni förstörde mitt liv! Ni förstörde mig! Jag bor hos min faster! Jag såg mina föräldrar dö framför mina ögon! Jag var sex år då! En sexåring ska inte få se sina föräldrar lida sig till döds!" Skriver jag mot dom. Jag orkar inte mera. Snabbt tar Albin, Oscar(ändrar hans namn) och Anna steg mot mig. Adrian och hans gäng är några metrar bakom dom. Snabbt tar jag ett stag bakåt så att jag faller bakåt mot vattnet flera metrar under mig. Jag hör Anna skrika innan vindens kraft gör så att det tjuter i öronen. Min kropp spräcker vattnets yta. Det sista jag känner är en blandning mellan smärta och kyla. Det sista jag ser är några suddiga siluetter lutade över kanten, innan mitt synfält blir svart och känslan försvinner. Hejdå brutala värld. Är min sista tanke innan jag försvinner helt.

Anna Stones pers:

Jag kan inte fatta det. Hon gjorde det. Alissa gjorde det. Hon tog självmord pågrund av mig och hennes bröder. Jag sätter mig stumt ner, med blicken rakt fram. Jag ser och hör allt men ändå inte.
" Hon tog sitt liv pågrund av oss! Om vi aldrig hade gjort det skulle hon och vår familj leva! Hur kunde vi vara så själviska?!" Skriker Oscar ut. Adrians gäng står lite längre bort innan dom börjar gå mot oss, mig. Några i hans gäng tar tag i mina armar, tvingar mig upp på benen. Innan dom börjar föra mig bort från Alissas bröder som fick årder av mig att inte stoppa dom och bort från Alissas självmords plats. Jag gör inget motstånd. Hon är död så varför ska jag försöka fortsätta kämpa? Jag levde för henne. Jag lever när hon gör det. Jag dör när hon gör det. Psykiskt är jag död, fysiskt är jag död och levande.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 15, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Perfect Girl For The JobWhere stories live. Discover now