Kapitel 2

156 10 4
                                    

(Kläderna Alissa har på sig👆🏻)
Alissas perspektiv:
" Kan du säga vad rektorn sa till dig?" Frågar Anna för typ hundrade gången. Just nu sitter vi på en liten mysig resturang som ligger bredvid en skog.
" Okej. Han sa att jag inte behöver gå på skolan nå mer. Och att jag kan få jobb från att jag har fått godkänt på allt, så jag får skaffa jobb." Svarar jag Anna som gapar av förvåning.
Adrian Schacks perspektiv:
" Allvarligt! Kan du skaffa jobb, redan?! Du är ju bra 19 år och jag är bara 16 år!" Säger Anna Stone med en hög röst.
" Shhh. Skrik inte. Ja, jag sa ju det. Och jag är faktiskt 20 om 8 månader." Svarar den andra tjejen som jag inte vet namnet på, än. Ett annat gäng som vi är nära vän till är ute efter Anna Stone för att hennes familj har dödat några från deras gäng. Så vi sa att vi kan hjälp till, så därför är vi här och vet vem hon är.
" Ali, sluta. Det är inte nå kul. Du borde verkligen tagit ett av dina bättre skämt. Jag ska ju åka imorgon bitti." Säger Anna ledsamt till den andra tjejen, Ali?
" Det är inget skämt An! Jag skulle aldrig skämta om något sånt och jag brukar aldrig skämta! Jag har bara skämtat för att få upp stämningen! Jag vet också att man inte ska skämta nu! Det är därför jag inte gör det!" Säger Ali med en aning höjd röst än förut.
" Så, du får skaffa jobba?" Frågar Anna skeptiskt. Ali bara nickar till svar. " Jag är så glad för din skull! Då måste du skriva till mig och berätta hur det går!" Utbrister Anna Stone. Hon och den andra tjejen börjar skratta.
" Adde. Dom kommer säkert ta skogen hem till dom. Från att dom gick hit och längsta men finaste vägen är genom skogen." Informerar Zach mig. Jag vet att det kanske inte passar att heta Adrian och kallas Adde, men mitt gäng kallar mig det. När jag tittar tillbaka på tjejerna så har dom redan börjat gå, mot skogen. Som Zach sa. Vi börjar snabbt men försiktigt röra oss till ett gömställe där vi kan ta Anna Stone och få veta vem den andra tjejen är.
Alissas perspektiv:
" An, är det bara jag eller är det någon som tittar på oss? Jag känner mig iakttagen." Berättar jag skeptiskt.
" Jag känner mig också iakttagen." Svarar Anna som jag kallar An.
" Så, ni förväntar er inte ett gäng som tittar på er?" Frågar någon. Det låter som en mans röst. Typ i 22 års åldern.
" Vad vill ni?" Frågar jag hotfullt medan jag ställer mig skyddande framför Anna.
" Vi vill bara ha Anna Stone och få veta vem du är, Ali." Svarar killen medan han och hans gäng går ut från skuggan. Jag ställer mig mer skyddande framför Anna.
" Ni låter Anna Stone varar." Säger jag med spända käkar.
" Ge mig henne nu! Vi är fem stycken och ni är två, så vi vinner lätt." Svarar han.
" Alissa, vet du vilka dom här killarna är?" Frågar Anna med en rädd röst. Jag skakar bara på huvudet. " Det är Adrian Schack och hans gäng. Dom är ett av de farligaste gängen." Svarar Anna. Jag knyter hårt mina knytnävar och tittar med en mörk blick på Adrian Schack.
" Ni låter min vän varar! Ni ska inte få skada någon mer som är nära mig eller min familj!" Morrar jag ut med spända käkar.
" Oj. Vi har inte skadat din familj. Om du inte är Alissa Smith som har två storebröder som heter Albin Smith och Åskar Smith." Svarar han.

The Perfect Girl For The JobDonde viven las historias. Descúbrelo ahora