Ne ölmek nefesiz kalmaktır ne yaşamak nefes almaktır. Yaşamak sevilmeyi hakeden birine yaşamını harcamaktır
"Şeytan uyuyakaldı bir gün. Rüzgar sert esti, üç tüy düştü şeytandan dünyaya. Biri paraya yapıştı, diğeri mevkiye, öteki de ihtirasa. O günden sonra şeytan hiçbir iş yapmamış."
Kalbini bilen dilini anlar. Fazla kelam, harflere zulüm.
"Bu devir, cahil insanların en parlak zamanı; duygusuzluğun, bilgisizliğin, tembelliğin, yeteneksizliğin, hazıra konmak isteyen bir kuşağın devridir."
"İnsan, geldiği soyun değil, yaşadığı ortamın ve alışkanlıklarının çocuğudur."
Yıkılır her gece üzerime dünya.
"Kimse, seni sen olduğun için sevmeyecek. Herkes seni;seni sevnenin onlara ne kadar yakışacağını düşündüğü için, yani kendileri için sevecek."
Ben her gece yıldızlara seni sevdiğimi söyleyeceğim... çünkü aramızda dağlar denizler ve benim gururum var.
Hayat hataları affeder, kararsızlığı affetmez... Bir şeyler yapın, bir adım atın.
Güneşin sana ulaşmasını istiyorsan gölgeden çık.
İnsanın özgürlüğü istediği herşeyi yapabilmesine değil, istemediği hiçbirşeyi yapmak zorunda olmamasıdır.
''Benim yalnızlığım insanlarla dolu.''
Ne zaman imkansızı seversen işte o zaman gerçek seversin.
"Soğuk söz duymuş gönül, Kırk yaz görse ısınmazmış."
"Umarım hayat sana bir gün hiç bulamayacağın bir sevgiyi nasıl elinin tersiyle ittiğini hatırlatır."
Sen kendi sözüne ihanet ettin.
Sen gitsen de bende ayak izlerin kalır,
Yanımda olmasa da yanı başımda kokun kalır.
Ne kadar uzakta olursan ol hatıran hep bende kalır.
Sen olmasan da bu yürekte sana ait sevgi kalır.Ruhunun diğer yarısıyla tanıştığında, Başkalarıyla neden görüşmediğini anlayacaksın.
Yüreğinizin yetmediği yollara gönlünüzü eğlendirmek için çıkmayın, adınız ya sahteye ya da kahpeye çıkar
"Ah, birazcık kaygısızlık beni dünyanın en mutlu insanı yapabilirdi."
Her şey üstüne üstüne geliyorsa, belki de sen ters gidiyorsundur.
Başkalarının ayıbını araştıracağınıza, kendi günahlarınızı hatırlayın.
Yeniden başlamaklarla geçiyor ömrümüz...
Bir hayali öldürmek, bir gerçeği öldürmekten daha zordur.
Acaip başım ağrıyor, umarım hafızam siliniyordur...
Ne yani böylesi korkunç bir dünyanın bir de cehennemi mi var?
Kalp düşünebilseydi, atmaktan vazgeçerdi.
Zamanla anlıyorsunuz, insanların kavgaları sizinle değil. Gerçekleşmemiş kişilikleri, sevilmemiş çocuklukları, başarılarla gizlemeye çalıştıkları özdeğersizlikleri ile. Kötü tavrı kişisel almayın, siz bu savaşın sadece nesnesisiniz. Bazen gerçekten tek sorun, öznenin kendisinde.
İçerideki gözyaşları dışarı akandan daha fenadır.
İnsanların ne kadar kötü olduklarını görmek beni hiç şaşırtmıyor fakat bu yüzden hiç utanmadıklarını görünce çok şaşırıyorum.
Bir insana devamlı aynı iyiliği yap, göreceğin tek şey;
muazzam bir nankörlük.İnsanlar adaletsizliği sadece kendi başlarına gelince düşünüyorlar.
Saygı olmadan sevgi dengesini kaybeder.
Eğer biri yanılır da diğeri düzeltmezse hata iki tarafındır.
Kesmiyo ne ilaç, Ne antideprasan
Her gün yüzlerce hayal kurarsın ve hiç biri gerçek olmaz; ama bir gün bir gerçek yaşarsın, hiçbir hayale sığmaz.
Sevgili ölüm, henüz yaşamadım.
Biliyor musun, huzurlu bir şekilde uyumanın nasıl bir şey olduğunu unuttum.
"Demir attım yalnızlığa
Bir hasret denizinde.."En güzel intikam iyi yaşamaktır.
Seni kitap koklar gibi seviyorum, buna eminim. Çünkü ben: çok sözler okudum seni bulmak için...
Ağlamak ki zekâtıdır, tüm anlatamadıklarımızın
En kötüsü dünyanın özgür olmaması değil, insanın özgürlüğünü unutmuş olması
"Kim mutlu edebilir seni, sen hazır değilsen?"
Utan, ey çağ! Soylu insan yetiştirmez oldun!
"Aç bırak itaat etsin. Cahil bırak biat etsin."
Zalimlerin çarkı, cahillerin çalışmayan kafalarıyla döner..
"Uyuyan millet ya ölür, ya köle olarak uyanır."
Derisini değiştirmeyen yılan, kafasını değiştirmeyen insan ölmeye mahkumdur.
"Hepimiz cahil doğarız! Ama aptal kalabilmek için epey çaba gerek."
"Cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır."
"Zeki bir insana en büyük işkence, cahillerin tercih ettiği düzende yaşamaktır."
"Güçlü beyinler fikirleri tartışır, vasat beyinler olayları, zayıf beyinler insanları..."
"yaşamlarımız cehaletlerimizle evrensel olarak kısalır."
"Herhangi bir dine mensup olmak sizi iyi biri yapmaz. İyi insan olmak vicdan ile ilgilidir. Vicdan, insanın içindeki tanrıdır."
"Düşünün. Çünkü henüz yasaklanmadı."
HAZAL SAYDUT
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKLI GÖZYAŞLARIM
PoetryBu sadece senin için ağlayan gözlerimin bir damlası, Satırların gözyaşı birikmiş bir damlasınıda sen sil, bu satırdan al yüreğine bağla, gözümden yüreğimin parçalarından akıyor yaşlar gözyaşı değil artık bu kalpyaşı oldu. Anlamayacağın kadar anlamlı...