Part10= Musykil

1.4K 60 10
                                    


Ali = Alicia , kamu okey ?

Alicia = *terus menangis* Ali ? Se..se..Saya tak kuat , Ali . Saya tak kuat nak hadapi semua ni ...

Ali = Alicia , Saya faham perasaan kamu sebab Saya juga pernah kehilangan orang yang paling saya sayang . Tapi kita yang masih hidup ni kena bangkit , sebab tuhan masih bagi kita masa , peluang , nikmat yang banyak untuk kita tempuhi hidup ni .

Alicia = Tapi Ali ... saya hilang mama .. saya tak nak hilang papa . Saya sayang papa sangat-sangat . Saya tak sanggup kalau dia takda .

Ali = Saya pasti dan yakin . General pasti akan sembuh . Awak Jangan risau eh ... buat masa sekarang kita hanya mampu berdoa je .. tanpa doa , Mustahil segalanya dapat diubah .

Alicia = Ali , awak teman saya ya malam ni .

Ali = Err.. Alicia , awak biar betul ? Kita... err... mana bolehlah . Hehe..

Alicia =*mengesat air matanya* Hmm? Awak fikir apa ? Saya minta awak teman saya jaga papa jelah .

Ali = Ouh.. kalau itu boleh .

Alicia = Thank you , Ali . Awak seorang je yang saya percaya .

______________________________________

Ali menghubungi Komander San untuk memberitahu tentang keadaan General .

Ali =  I've got a bad news for you , sir .

Komander San = Ali ? You've arrived . What did you mean by ' a bad news' ? Something bad happens to you today ?

Ali = Many , sir . I don't how but ... I think you should be here by now .

Komander San = Why ?

Ali = Firstly , HQ M.A.T.A had been attacked this afternoon . Second , General Rama , sir... he... hmm

Komander San = What's wrong with him ?

Ali = He are not usually him .. he can't moves his legs.. or his hands ..*Nada sedih* what should I do ..

Komander San = That was really a bad news . I will send a men to help you . Don't worry .

Ali = Why don't you ?

Komander San = I'm really busy , Ali . But I'm promise . I would be there later . Trust me .

Ali = Okay , sir .

______________________________________

Alicia = Ali , awak call siapa tu ?

Ali = Komander San .

Alicia = Hm ? Siapa tu ?

Ali = Trainer saya masa kat Japan . Dia yang banyak ajar saya .

Alicia = Ouh .. Jadi , dia dah tahu apa yang berlaku kat sini ?

Ali = Hmm..

Alicia = Dia cakap apa ?

Ali = Dia kata akan hantar orang untuk bantu . Itu je ..

Sementara itu ..

Alex = Uno , Sayap M.A.T.A dah rebah . Aku rasa baik kita lancar serangan malam ini je .. kan lebih mudah ?

Uno = Sabar . Kita tunggu seseorang dulu .

Alex = Aik ? Siapa ?

Uno = Komander San dan Max . Mereka adalah tunjang kejayaan kita .

Alex = Ha ?? Kau biar betul?! Takkan mereka sanggup khianati M.A.T.A ?!

Uno = Semuanya telah dirancang . Kau bersedia je . Tak lama lagi , kita akan dapat pimpin M.A.T.A dan ambil alih bandar ini .

______________________________________

Ali bertemu Khai dan Bulat .

Khai = Ha , Ali . Ada apa ni ?

Ali = Korang kenalkan Komander San ?

Bulat = Gila tak kenal ?! Hebat dia tu .

Khai = Haah , Ali . Ejen Elite tu . Kenapa dengan dia ?

Ali = Tadi Aku call dia pasal General . Then , dia cakap akan hantar orang untuk bantu . Aku rasa ada sesuatu yang memusykilkanlah .

Bulat = Hmm?

Ali = Nanti Aku beritahu . Aku cuma nak minta tolong korang je , boleh ?

Khai = Apa ?

Ali = Jangan begitu percaya pada orang tu . Bagi maklumat yang kurang tepat pada dia . Aku nak tengok betapa jauh permainan mereka .

Bulat = Boleh . Tapi kenapa kau tak percaya mereka ? Komander kan yang train kau kat sana ?

Ali = Iya . Tapi aku rasa ada benda tak kena ..

*Bersambung ..

CrushKu Mr.Agent2💕Where stories live. Discover now