Part20=Pejuang

1.2K 59 4
                                    


Rizwan menekan picu senjata . Tembakan ke arah dada Komander San ...

Alex = Ko...mander ...

Ali = Rizwan .. jangan ..

Komander San mati di HQ , M.A.T.A Cyberaya .

Alex , Uno dan Max melarikan diri dari Base . Bom Masa yang dipasang tadi meletup . Namun , Ejen Bulat sempat datang membantu mereka . Dia menggunakan" Cube Circle "sebagai Sfera Pelindung  . Mereka terselamat .

Ali = Ejen Rizwan okay ?

Ejen Bulat = Macam mana Ejen Rizwan ada kat sini ?

Ejen Rizwan hanya mendiamkan diri Dan mahu pergi dari situ .

Ali = Ejen Rizwan , nanti !

Gerakkannya terhenti .

Ali = Kenapa ? Kenapa Ejen Rizwan tinggalkan Base M.A.T.A macam tu je ? Tanpa khabar .. Ejen Rizwan pergi macam tu je ..

Ejen Rizwan = Maaf , Ali . Aku terpaksa .

Ali = Tapi kenapa ? Apa yang Ejen Rizwan cuba rahsiakan dari kami ?

Ejen Rizwan = Ali , aku dah serik . Aku tekad untuk bergerak solo . Aku tidak mahu lagi terikat dengan mana-mana agensi lagi .

Ali = *sambil membantu Alicia * Kami semua perlukan Ejen Rizwan . Sejak Ejen Rizwan takda , kami tiada tempat untuk bergantung harap . Bilangan Ejen yang kecil mengehadkan tugasan kami . Ejen Rizwan kembali lah pada M.A.T.A .

Bulat = Betul tu . Ejen Rizwan perlu ada di sini untuk lindungi kami . Kami semua tidak lagi percayakan ketua teras . Mereka adalah asing bagi kami .

Ejen Rizwan = Tidak . Kali ini keputusan aku nekad . Aku akan berjuang dengan cara aku sendiri . * mengubah posisi menghadap Ali dan Bulat * Ali , sejak pertama kali kau jejak kaki di sini , aku dah agak kau bukanlah seperti ejen biasa . Aku dapat lihat ketika kau berjuang , berkorban , bertarung nyawa demi Cyberaya .. Walaupun usia kau ketika itu tak sesuai untuk Misi . Tapi kau buktikan pada General , pada kami yang kau mampu . Dan tengoklah kau hari ini .. Ali , kau ada ciri-ciri seorang pemimpin . Sikap dan perwatakan kau mirip dengan Ejen Zint . Ingat pesan aku , Ali . Kau harapan bangsa , harapan Cyberaya . Juga harapan kepada M.A.T.A . Kaulah permata sinar yang M.A.T.A ada setakat ini . Jangan putus semangat , Ali . Setiap perjuangan harus ada pengorbanan .  Jangan kau gentar dengan kematian . Tapi takutlah bagaimana keadaan kau ketika datangnya kematian . Ejen Zint korbankan nyawanya untuk kamu .. untuk Cyberaya . Begitu juga ketua-ketua teras yang lain . Mereka bermandi darah memerah keringat membasmi kejahatan di Cyberaya . Jadikan kematian mereka sebagai motivasi untuk kamu terus Bangkit untuk hidupkan kembali sisa perjuangan mereka . Kau harapan mereka . Kembalikan Zaman Keagungan Cyberaya . Hanya kau yang aku harapkan .

Ali = Ejen Rizwan ... mustahil saya dapat berjuang sorang-sorang ..

Ejen Rizwan = kau bukannya keseorangan , Ali . Bulat , Khai , Mika , Miya , Jet , Rudy .. mereka akan berjuang bersama kamu . Begitu juga Alicia . Suri hati kamu nanti , Ali . Baiklah .. saya kena pergi . Selamat tinggal .. ingat pesanan aku .

Ejen Rizwan beredar dari situ . Suatu nasihat yang meruntun jiwa Ali . Selepas pemergian Ejen Rizwan , dia menangis semahunya .

*Bersambung ..




CrushKu Mr.Agent2💕Where stories live. Discover now