Part12= Tujuan

1.2K 57 6
                                    


Ejen Bulat = Ali , aku rasa orang yang Komander maksudkan tu dah sampailah ..

Ali = Hmm? Awalnya . Tak mungkinlah .

Ejen Bulat = Kau tak percaya ? Tengok ni *CCTV*

Ali = Okay . Kau terus pantau tingkah laku dia . Aku pergi jemput dia .

______________________________________

Ejen Max = Ali ?

Ali = Ya , saya . Kamu ?

Ejen Max = Aku Ejen Max . Selamat berkenalan , Ali .

Ali = Max ? Kau ke ....?

Ejen Max =Yep . Komander San hantar aku ke sini . Dia kata ada masalah kat Cyberaya . So , dia arah aku ke sini untuk Bantu apa yang patut .

Ali = Ouh.. okay .

Ejen Max = Kau taknak bawa aku ronda kawasan ni ke ? Cantik jugak bandar ni .

Ali = Err... bukan taknak .. keadaan tidak mengizinkan untuk itu . Tapi kalau kau nak , kau boleh je tour seorang . Bandar ni tak besar mana pun .

Ejen Max = Tapi apa salahnya kalau seorang yang mahir dengan selok belok bandar ini , tunjukkan jalan kan ?

Ali = Err .. okay . Kau dah tengok Fasiliti di sini ?

Ejen Max = Ouh , Aku lupa . And now baru teringat . Bagaimana keadaan General ? Teruk lagi ? Atau semakin pulih ?

Ali = General masih belum sedar lagi . Tapi dia masih lagi bernyawa . Kita tak boleh nak jalankan apa-apa misi lagi sekarang ni .

Ejen Max = Sebab?

Ali = Ketua-ketua teras yang baru ni arahkan Protokol Kubu dilaksanakan lepas apa yang berlaku .

Ejen Max = Okay . So now , tunjukkan Aku bilik strategi , bilik General , Sekuriti , dan bilik  Resource Energy . Aku nak pergi cek  kalau ada kebocoran Ataupun sistem down .

Ali = Okay , tapi ? Kenapa dengan bilik General ? Kau nak buat apa dalam bilik dia ?

Ejen Max = Aku.... aku nak cari..err dokumen ..

Ali = Dokumen apa ?

Ejen Max = Dokumen keselamatan base . Adakan dalam bilik General ?

Ali = Ha ? Dokumen itu penting . Tak boleh sesuka hati ambil . Lagipun kau cuma helper je kan kat sini ?

Ejen Max = cakap dalam hati '' Cis , tak guna ! Aku kena dapatkan dokumen tu sebelum dapat padamkan Sekuriti base ni '' . Hmm , okay kalau kau cakap macam tu .

Ali = Okay . Kau boleh follow aku ke Bilik R.E ( Resources Energy Room )*secara senyap* '' Bulat , siasat background dia . Aku dah dapat tangkap sikit tujuan dia kat sini ."

"Okay , *searching for the perfect match *-Ejen Max-

*Bersambung...

CrushKu Mr.Agent2💕Where stories live. Discover now