Part14=Hilang

1.1K 54 8
                                    


Alicia = Ali , awak rasa papa okay ? Kenapa dia cakap macam tu tadi ? Apa maksud dia ? Kenapa dengan ketua teras ?

Ali = Saya tak pasti . Tapi saya rasa General mesti ada sebab  dia arahkan semua ni . Hmm .. Marilah . Awak teman saya pergi jumpa Ejen Bulat .

Alicia = Okay , Ali .

Ali = Bulat , boleh tak kau hubungi Khai ?

Ejen Bulat = Kau nak kami berkumpul ya ? Baiklah .

Ali = Dan ... aku dah lama tak jumpa Ejen Miya ,  Jet dan Rudy . Mana mereka ?

Ejen Bulat = Pasal mereka .. kamu masih belum tahu lagikan ?

Ali = Iya . Kenapa dengan mereka ?

Ejen Bulat = Err... Ali , sebenarnya Ejen Rudy , Miya dan Jet pergi jalankan Misi Buru . Dan selepas mereka pergi , kami terputus hubungan dengan mereka . Tanpa isyarat , tanpa jejak .. mereka hilang macam tu sahaja . Saya pun buntu nak cari bagaimana lagi .

Ali = *Dalam kepasrahan* Hilang ? *menghela nafas*

Ejen Bulat = Dan kita tak boleh nak hantar pasukan penjejak . Sebab kita kekurangan ahli . Saya tak tahu bagaimana keadaan mereka di sana .

Ali = Kalau macam tu , biar aku seorang jelah yang pergi . Kalau aku seorang yang pergi , kita ada cukup orang untuk pertahankan Base . Betul tak ?

Ejen Bulat = Ali , kau lupa ? Ejen Max , dan Ejen Alex . Kalau mereka datang balik ? Saya tak mampu nak tentang mereka seorang diri sahaja .

Ali = Oh ya , Ejen Max . Saya terlupa tentang dia . Kamu dah jalankan tugas yang saya minta ?

Ejen Bulat = Saya dah dapatkannya . Nama Alex Dawson , warganegara United Kingdom kacukan Malaysia . Kiranya dia ni adalah orang kita juga . Umur 34 tahun , Ejen Neuro , dia juga bijak dalam mencari sumber untuk menghancurkan sesuatu kawasan . Hmm.. setakat ni dia baru jalankan satu 'Misi Gempur' . Dia letupkan Base di Yokoshima semasa ianya ditawan pengganas . Sekarang Base baru M.A.T.A di Tokyo , tempat kau training .

Ali = Letupan ? Yokoshima ? Aku rasa aku dah tahu .

Ejen Bulat = Apa yang kau tahu ?

Ali = Sebelum tu , kau dah hubungi Khai dan Mika belum ? Eh , Alicia mana ?

Ejen Bulat = Dah . Sekejap lagi mereka sampai.  Alicia tu tengah tidur kat belakang kau .

Ali = Oh .. sekejap tunggu mereka .

Tak lama kemudian , Khai dan Mika tiba ..

Khai = Ha , Bulat , kau nak cakap apa call aku dengan Mika ?

Bulat = Ali . Dia nak cakap sesuatu .

Mika = Apa benda yang kau nak cakap ni , Ali ?

Ali = Okay , memandangkan korang dah kat sini ...

Namun , secara tiba-tiba ...

<Emergency Siren>

*Bersambung...

CrushKu Mr.Agent2💕Where stories live. Discover now