Bab 1

137 11 57
                                    

This book is specially dedicated to izatul_ramlan . Hope you'll enjoy this book girl! You're the female lead character. Your personality might be a bit different from the real you but yea.

Okay, enough with the chit chat and let's go!

-----------------------------------------------------------------

" Hoi pendek! " Zafran memanggil ku.

" Apa kau nak? " Ujar ku malas.

La biasa la kan aku ni budak skema memangla ramai nak buli.

Oh ya, aku Nurul Izatul Iqmah. Orang panggil aku Iqmah. Lelaki tadi tu kawan sekelas aku merangkap murid ku.

Ya, aku cikgu dia. Mak dia upah aku untuk ajar dia. Tapi biasa la, kitorang senyap-senyap. Tak nak satu kelas kecoh. Nanti tak pasal-pasal kena ship pulak.

Tak nak aku!

Korang nak tahu satu secret tak?

Aku suka someone.

Dia handsome, baik, boleh--

" Iqmah chan! " Panggil Zafran lagi.

Allahuakbar! Budak ni! Boleh gugur jantung kalau macam ni. Haih!

" Ha! Apa kau nak? " Tanya ku.

Baru nak berangan pasal crush aku -.-

" Ni ha. Macam mana nak jawab benda ni? "

Zafran menyoalku sambil menunjukkanku soalan yang terdapat di dalam buku itu.

" Oh. Yang ni, kau kena buat macam ni "

Aku mula mengambil sehelai kertas dan mengajarnya bagaimana untuk mendapatkan jawapan yang betul.

" La macam tu rupanya. Ingatkan susah sangat. Sampai berkutu kepala aku " Ujar Zafran sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu tersengih bak kerang busuk.

" Eww tak senonoh! "

Zafran tersengih lagi menampakkan gigi putihnya yang tersusun rapi.

" Ha iqmah. Makan lah dulu ye, ni makcik ada buat kueh " Ujar Puan Raisya, Ibu kepada Zafran melangkah ke ruang tamu sambil memegang dulang berisi makanan.

Aku lantas berdiri untuk mengambil dulang tersebut. Ye la, kena hormat. Rumah orang kot.

" Yeay! Makan! " Zafran bersorak gembira.

" Terima kasih makcik, susah-susah je " Ujar ku diiringi dengan senyuman.

Kami bertiga mula mengambil tempat duduk dan menjamu selera.

Sedang kami enak menjamu selera, Puan Raisya memulakan bicara,

" Iqmah takde buah hati ke? "

Uhuk! Soalan cepumas apa ni?? Tercekik aku dibuatnya!

Melihat aku yang tercekik, membuatkan Zafran segera memberiku segelas jus oren. Lantas aku meneguknya dengan rakus.

" Kamu okay tak ni? " Tanya Puan Raisya, terpancar kerisauan di wajah tersebut.

" Err okay uhuk uhuk " Ujar ku.

Puan Raisya mula mengusap belakangku. Zafran pula, sedang menahan ketawanya dari meletus. Lantas aku memberikan pandangan maut kepadanya.

" Err soalan makcik tadi tu, takde. Kenapa makcik tanya? " Tanya ku.

" Aik? Biar betul? Takkan lah takde yang berkenan dengan kamu? Kamu ni dah la cantik, bijak, pandai masak pulak tu! " Ujar Puan Raisya.

" Eh takdelah. Saya biasa-biasa je " Aku berkata, sambil tunduk tersenyum malu.

Zafran yang mendengar perbualan ku bersama Puan Raisya, mula membuat aksi nak muntah.

" Uwekk cantik? Minta maaf lah ye. Nak muntah pelangi kejap " Ujar Zafran.

Aish budak ni kan. Nanti kau! Aku siat kau hidup-hidup!

" Zafran, tak baik tahu cakap macam tu " Tegur Puan Raisya.

HAHAHAH hambik kau! Aku mula tersenyum kemenangan di kala Puan Raisya memihak kepada aku.

" Alaa okay. Sorry mama " Zafran menyerah kalah.

Kebudak-budakan? Ya, memang kitorang kebudak-budakan. Kawan dah lebih dari 5 tahun kot! Naik muak aku tengok muka dia selama 5 tahun berturut-turut. Tapi aku main-main je hehe.

Zafran ni, walaupun dia kebudak-budakan, dia ni baik juga orangnya.Pandai bergaya, Handsome tu, boleh la. Dia suka budak-budak, baik hati pulak tu.

Eh kejap, yang aku sibuk puji dia ni apesal? Baik aku puji crush aku.

Haris..

Dia senior kitorang. Aku nak luahkan perasaan aku kat dia tapi hmm siapa lah yang nakkan aku ni? Budak skema.

Tapi, dia mesti baikkan? Alahai, dah la handsome, pandai pulak tu!

Omg! Dah angau aku ni! Senyum seorang diri terkenangkan crush. Ni, kalau orang tengok, memang kena label ' tak siuman '.

Agaknya, bila aku boleh luahkan perasaan aku eh?

Mister?Where stories live. Discover now