1: Gaduh manja

16.4K 450 18
                                    

Aku lebih manja dari dahulu. Yang kini, setiap masa aku mahu menyendeng pada Rayyan Farhan.

Jika aku tidak dapat makan yang diingini, alamatnya merajuk lah aku.

Pernah sekali, aku menangis kerana tidak dapat ais kepal.

"Abang, tak sayang Rish kan?" tersedu-sedu aku menuturnya. Air matanya sudah penuh di tubir matanya.

Han tersentak, merajuk pula.

"Sayang, kenapa ni?" Han cuba merapati isterinya, malangnya aku menjarakkan diri dari nya.

"Abang lah! Rish nak peluk abang, awak tepis kan? sampai hati awak huu." aku menangis di tepi bucu katil.

Han ketawa, gila betul mak buyung ni. Tak akan aku nak peluk dia kat Blue Aqua, dah la tengah mesyuarat.

"Ha gelak-gelak. Stay away from me."

"Tak akan abang nak peluk sayang masa mesyuarat tadi. Anak daddy ni nakal tak hari ini?" tangan Han mengusap lembut perut itu.

Badan Aisy makin berisi, pipinya makin tembam dan comel! makin jatuh cinta aku melihatnya.

Aki terus memeluk erat badan Han. Dia menangis semahu mahunya di dada bidang itu. Hatinya sebak.

Han menggaru keningnya yang tidak gatal, menangis dah mak buyung ni?

"Hey, are you okay?"

"Miss Asy Qairil, i need him now. I want hug him again."

Han terkedu, tangan kasarnya mengusap belakang badan isterinya. Dia cuba menyalur kekuatan pada isterinya.

"Tak elok menangis sayang. Nanti anak kita kuat menangis." usik Han dengan tawa kecilnya.

Aku mencubit pinggang Han.

Aku masih baring di atas dada bidang Han, ia selesa dan tenang. Alunan rentak jantung Han, membuatkan hatinya tenang.

"Awak..."

"Ye sayang."

"Esok saya ada mesyuarat, nanti jangan rindu pulak." kata aku dengan sinisnya.

3,

2,

1,

"Gila ke mak buyung nak pergi mesyuarat? bahaya!" bebel Han.

"Rish Ceo, lagi pun tender kalini keuntungan lebih dari satu juta, tak akan Rish nak biarkan je. Rugi tau kalau Rish biarkan." aku menatap wajah nya.

Dah tua pun hensem!

"Degilnya, orang kata tak boleh kan? awak ni, suka betul buat orang risau." Han mencebik. Matanya merenung wajah isterinya.

Kalau Han marah, dia akan bahasa dirinya sebagai
'awak-orang'.

"Harta yang paling beharga bagi Rish ialah Blue Iv. Sementara Rish larat ni, Rish nak settle kan semuanya. Nanti boleh cuti awal." aku mengusap pipinya.

Han mengelus rambut ku. Kemudian bibirnya singgah di dahi aku lama.

"Time to sleep girl."

Rutin Han ialah membaca beberapa surah untuk kandungan aku. Itulah, rutin nya.

"Nak bobok." pinta ku dengan manja.

Han ketawa, tangan nya menarik kepala ku untuk baring. Sebelah tanganya menepuk lembut belakang badan ku.

Alunan zikir Han, membuatkan aku sedikit terbuai. Dan akhirnya, aku tertidur di atas lengannya.

"Love you princess." Han mengucup dahi Aisy lama. Wajah isterinya ditatap, wajahnya tidak berubah. Dulu hingga sekarang, tetap menarik perhatian ku.

Xavier CodeWhere stories live. Discover now