6. | "En usko ennenkö sul on todisteit."

175 11 10
                                    

•Martinuksen nk•

Tuijotin historian läksyjäni tyhjä ilme kasvoillani. Yritin löytää kappaleesta vastausta, mutta kaikki vain valui ulos päästäni. En pystynyt keskittymään. Ajatukseni harhailivat ties missä, enkä yhtään tiennyt miten saisin läksyt tehtyä.

Olin ottamassa puhelinta pöydältäni, kun äiti astui sisään pyykkikori kädessään. Pudotin käteni nopeasti syliini.

"Tässä puhtaat pyykit. Miten läksyt sujuu?" Äiti ilmoitti.

"Ihan hyvin." Mutisin vastaukseksi äidin kysymykseen.

***

•Marcuksen nk•

Astelin kohti Tinun huonetta. Olin juuri saanut läksyt tehtyä ja pyykit viikattua kaappeihin. Avasin oven koputtamatta, ja näin Tinun istuvan sängyllään puhelin kourassaan.

Hiivin tämän selän taakse, ja pian näinkin kuvia Beasta. Tai itse asiassa tämän instasta. Virnistin, ja nappasin rakkaan kaksoisveljeni puhelimen, ja juoksin vessaan lukiten oven.

"Marcus! Nyt sä tuut ulos sieltä ja annat mun puhelimen tai muussaan tomaatteja sun sänkyyn!" Kuulen tuon huutavan.

"Jos sä teet sen nii sä peset mun lakanat!" Huusin takaisin. Kelasin nopeasti läpi Bean selfiet tämän instasta, ja valitsin parhaan. Asetin sen Tinun puhelimen taustakuvaksi - sekä alku- että lukitusnäytön.

Avasin oven lukosta, ja viskasin puhelimen omistajalleen virne edelleen loistaen kasvoiltani.

•Martinus nk•

"Marcus! Nyt sä tuut ulos sieltä ja annat mun puhelimen tai muussaan tomaatteja sun sänkyyn!" Huusin vessan oven läpi. Kohta kuulin veljeni vastaavan.

"Jos sä teet sen nii sä peset mun lakanat!" Tuhahdin, ja jäin odottamaan. Kohta Mac astui ulos vessasta, ja viskasi puhelimeni minulle virne huulillaan.

Epäillen laitoin puhelimeni päälle, ja näin Bean kuvan taustakuvanani. Marcus oli jäänyt seuraamaan reaktiotani. Kävelin hänen ohitseen, ja otin samalla huomaamattomasti tämän puhelimen.

Kuljin huoneeseeni, ja pidin koko ajan tuon minua 15 minuuttia vanhemman ihmisen puhelinta piilossa.

Pohdin hetken mitä tekisin, ja lopulta päätin laittaa Zoen selfien Macin whatsapp-profiilikuvaksi kirjoittaen kuvaan samalla 'My love😍' (kuva ylhäällä) jonka jälkeen asetin tuon puhelimen pöydälleni.

"Ootko nähny mun puhelinta?" Marcus tuli melko pian. Osoitin pöydälleni. Veljeni mutisi jotain, ja nouti puhelimensa.

•Zoen nk•

"Hei Zoe! Vilkaseppa Macin wapin proffakuvaa!" Kuulin Bean huutavan huoneestaan. Otin puhelimeni, ja suuntasin kohti minun ja Marcuksen keskustelua. Avasin tuon profiilikuvan, ja punastuin.

Profiilikuvana oli minun selfieni, ja siinä teksti 'My love😍'. Silloin päätin aloittaa keskustelun.

Minä: Miks sul on mun kuva sun proffakuvana?

Marcus: häh?

Minä: niin että miks sul on mun kuva proffakuvana?

Marcus: ei persikka... se oli Tinus joka kosti siitä ku laitoin Bean kuvan sen taustakuvaks 

Minä: miks ihmees teit nii?

Marcus: koska Tinus on pihkassa Beaan

Minä: todisteet?

Marcus: ei ole

Minä: just

Minä: en usko sua ennenkö sul on todisteit

Marcus: jaaa

Katsoin keskustelua kummissani. Miksi ihmeessä Martinus olisi laittanut Marcukselle sen profiilikuvan? En ymmärtänyt asiasta yhtikäs mitään, mutta yritin kuitenkin saada jotain ajatuksia koolle asiasta.

"Tytöt! Me lähdetään syömään tuutteko te?" Kuulin äidin huutavan. En vastannut, vaan vedin nopeasti harjalla hiukseni pois takuista ja juoksin alas puhelin kourrassani. Ilmeisesti myös Bea oli tulossa, koska hän oli jo tullut alakertaan.

***

Saavuimme ravintolan parkkipaikalle, ja nousin autosta. Kävelin Bea vieressäni etsimään pöytää. Bea huomasi tyhjän nurkkapöydän, ja suuntasimme sinne. Kun olimme kaikki istuutuneet, tarjoilija toi ruokalistat.

Tutkin sitä hetken, ja päädyin ottamaan spagettia ja jauhelihakastiketta. Juomaksi otin vissyä. Bea tilasi samanlaisen annoksen.

Odotellessani selasin instaa, ja lopulta päädyin johonkin horoskooppi-sivulle. Lueskelin niitä, kunnes ruoat tulivat. Katsoin annostani vesi kielellä, ja päätin aloittaa sen mutustelun.

___~___~___~___

Tää on vähän lyhyempi ku aattelin mutta tota halusin ees yhen luvun ulos nyt. Viime viikol mul ei nimittäin ollu joko aikaa tai inspii tähän, mut sit lauantaina illalla tuli inspi, mut en saanu kirjotettuu ku katoin sen Avengersin mikä tuli tvstä ja sunnuntaina meillä oli kevätsiivouspäivä ja eilen oli koulu, kirjotuskerho ja treenit nii tota nii

Kysymys:
Tajusko kukaa nelos luvus mistä Bean ja Zoen instatilien nimet tuli (@03302BAF ja @03302ZCF)

Yritän saaha seuraavan luvun pian

Moikkaaaa

WordCount: 600

One word - LOVEWhere stories live. Discover now