Kejadian yang berlaku tadi pagi membuat aku ingin tahu siapakah wanita yang didenda di pintu pagar sekolah tadi."siapakah wanita tadi?setahu ku selama aku berada di sekolah ni.Hanya aku sorang je yg selalu lewat dan tiap hari aku je yang kena denda.Pelik ni,ish ish perempuan zaman sekarang ni malas dia lagi teruk dari lelaki"kata Ku dalam hati.
Ketika aku berada di kelas, Tiba-tiba liza menyapa aku"oiii kau dah kenapa??sakit??menghayal je keje."aku pun memandang ke arah liza sambil berkata"oii,kau nak tau tak!tadi pagi aku nmpak sorang perempuan ni kena denda.Kesian dia!!"liza pun terketawa melihat aku.Aku berasa hairan dengan eksperesi wajahnya yang begitu."kau tak tahukah?yang perempuan tu buah hati kau."kata liza."kau ni mengada jer.takkanlah bidadari aku lewat pi sekolah.dia tu baik,rajin."
Aku pun berkata sedemekian kerana tidak percaya akan hal Itu."kau tak percaya kata aku.kau Cuba Tanya satu sekolah ni.mesti diorang tahu hal ini."
Akupun mempercayai katanya Itu kerana dia selalu berkata benar."aishh,kenapa lah aku tak menyelinap masuk tadi.mesti aku akan dapat tengok wajah dia tu."katakaku dalam hati.Sepanjang waktu persekolahan,aku pun berasa sangat kesal Kerana kejadian tadi.Lalu aku pun cuba mencari wanita bernama Humairah Itu.aku mencarinya di seluruh kawasan sekolah lalu aku menjumpainya di bawah sebuah pohon yang rimbun di bahagian taman sekolah.Aku pun melihat dan menerhati wajahnya Dari jauh."wah cantiknya dia!!"kataku dalam hati.sejurus aku memandang wajahnya,tiba tiba dia melihat Aku Dan kami melakukan eye contact buat seketika. Aku pun berasa malu dan terus berkari meninggalkan kawasan Itu.
Setelah penat berlari,aku pun berehat di kawasan anjung sekolah."uii malunya aku!harap dia tak nampak aku".tiba tiba ada suatu suara yang sangat kuat terdengar di telinga Ku."kat sana tu,pi balik kelas sekarang".aku pun mencari Dari mana datangnya suara Itu.rupa rupanya suara Itu ialah cikgu salleh."omg!singa dah datang."kataku sambil berlari ke kelas kerana takut dimarahi cikgu salleh.Setelah sampai di kelas,aku pun duduk di tempat duduk Ku."Kau ni Farid!!ponteng kelas je tau."liza memulakan perbualan."biasalah.orang dah pandai takkan nak masuk kelas"kataku dalam Nada yang kepenatan."ye lah tu!padahal suruh buat phytagoras pun tak tau."kata liza."kalau aku tak tahu pun phytagoras tu,aku ada heroine yang akan ajar aku?"aku membalas kata liza tu."sapa?mesti aku kan??"kata liza."Apa?kau?kau dahlarh bodoh,ada hati nak ajar aku."aku berkata dengan selamba.setelah Itu,liza pun terus diam lalu menghindarkan diri dari tempat dudukku.
YOU ARE READING
Hilang GF Tak Sesakit Hilang Kawan
RomanceCinta bukan sebab suka !!tapi sebab sesuatu yang dinamakan *****