Když projížděli kočárem hlavní branou Bradavic, tak se jako tradičně všichni přesunuli do Velké síně, aby si poslechli úvodní řeč ředitele školy. Tuhle funkci po smrti Brumbála a Snapea zastupovala profesorka McGonagallová.
Draco se svými spolužáky se usadili ke stolu a čekali, až Minerva zahájí školní rok. Nemuseli ovšem čekat vůbec dlouho, protože rozřazování prvňáčků proběhlo letos obzvlášť rychle, tudíž se profesorka McGonagallová zvedla ze svého místa u stolu a postavila se na stupínek za pultík.
,,Přeji všem krásný večer, ráda bych vás přivítala v novém školním roce v Bradavicích. Za pomoci ministerstva a personálu školy, se nám podařilo v rekordním čase školu zrenovovat, tudíž právě díky nim zde máme momentálně možnost být a to si myslím, zaslouží potlesk,'' pronesla Minerva a rukou ukázala ke stolu, aby studenti přesně věděli, komu ten potlesk patří a když aplaus dozněl, pokračovala ve své řeči.
,,Pravidla jsou jako vždy stejná. Nikdo nesmí do Zapovězeného lesa, když to nebude v rámci výuky. V Černém jezeře je zakázáno koupat, kdyby náhodou měl někdo nějaké hloupé nápady.'' Řekla a očima se zastavila na Harrym, kterému šel ředitelčin proslov jedním uchem dovnitř a druhým ven.
Když vycítil její pohled, celý zrudl a začal studovat své ruce.
,,Nic dalšího už na srdci nemám, ale poprosila bych slečnu Grangerovou a pana Malfoye, aby se po Slavnostní večeři dostavili ke mně do ředitelny, děkuji.'' Usmála se ředitelka a pokynula rukou, takže se na všech pěti stolech objevilo jídlo všeho druhu. Na začátek roku si vždy skřítkové dají záležet.
,,Co po tobě může McGonagallová chtít?'' drkl do Draca Blaise, když si na talíř nabíral kuře s bramborovou kaší.
Blonďatý zmijozel pouze pokrčil rameny a dále se nimral ve svém talíři, na kterém měl rizoto. Taky by ho opravdu zajímalo, co může chtít, normálně by se bál, že něco vyvedl, ale před chvílí sem dorazil a nic provést nestihl. Nebo o tom alespoň nevěděl.
Když většina studentů dojedla večeři, prefekti kolejí odvedli prvňáčky do svých společenských místností a tak se Draco taky zvedl od stolu, rozloučil se s ostatními, protože nevěděl, zda-li je ještě stihne a vydal se do ředitelny.
Před chrličem nenuceně postávala Grangerová a hrála si se svými vlasy. Také nevypadala, že by věděla, pro zde mají oba být, proto se jí raději ani neptal.
,,Tady jste, pojďte za mnou,'' řekla Minerva a kolem obou se prohnala. Řekla chrliči heslo a poté už vyšla po točících schodech do své pracovny. Tam se posadila za stůl a pokynula obou studentům, aby se také posadili.
,,Nejsem profesor Brumbál, tudíž vám žádné citrónové bonbóny nabízet nebudu, ale jestli máte rádi karamelky,'' ukázala na misku, ve které měla onu cukrovinku.
Draco jen zakroutil hlavou ve znamení, že nemá zájem a Hermiona, zřejmě aby neurazila, si jednu karamelku vzala a strčila si ji do kapsy hábitu.
,,Klidně si vezměte ještě jednu,'' pobídla ji ředitelka a sama si jednu karamelku vzala. ,,Jsou výborné.''
,,Ne, děkuji,'' odmítla Hermiona.
,,Tak proč jsme tady, paní ředitelko?'' nevydržel už Draco, protože ho to opravdu zajímalo.
,,O ano, proč jste vlastně tady,'' opřela se do židle Minerva a ruce si složila do stříšky. ,,Jste zde proto, protože jsme se na školní radě, která proběhla týden před začátkem školy domluvili, že vás dva zvolíme jako letošní primuse,'' vlídně pronesla ředitelka.
,,Cože?'' pronesli sborově Hermiona i Draco i když nebelvírka to pronesla o dost více radostně.
,,Ano, je to tak,'' stála si za svým ředitelka. ,,Vy slečno Grangerová, jste to mohla čekat a vy pane Malfoyi – u vás jsme se shodli, že to bude pro vás nejlepší možnost, jak nejlépe dokázat, že i přes to, že máte na ruce Znamení zla, jste se nakonec postavil na správnou stranu a jste dobrý člověk,'' usmála se na něj láskyplně.
Draco byl z téhle informace poněkud zaražený, ale poté úsměv ředitelce oplatil. ,,Tak dobrá, moc vám děkuji.''
,,Vůbec nemáte zač a teď,'' zvedla se ze svého místa Minerva, ,,vám ukážu, kde budete spolu po tento rok pobývat,'' řekla a sama přešla ke dveřím a vyšla z pracovny.
Zmijozel se nechápavě podíval na svou společnici, která jen pokrčila rameny a také vstala ze svého místa, aby následovala ředitelku.
Všichni tři procházeli hradem a najednou došli do části, kde Hermiona ani Draco ještě nikdy nebyli. Byla to zřejmě část hradu, o které málo kdo věděl. Společně došli před obraz, ze kterého se na ně usmíval Albus Brumbál a se svým typickým netečným výrazem díval Severus Snape.
,,Na školní radě jsme dlouho přemýšleli, jaký obraz vám pro vstup zvolíme a nakonec tenhle skvělý nápad vymyslel sám Albus, protože prý rád změní místo svého pobytu a všichni souhlasili,'' prozradila Minerva.
,,Všichni ne,'' zabručel Snape z obrazu a Draco s Hermionou se uchechtli.
,To bude ještě zábava,' pomyslel si zmijozel.
,,Jinak vám chci ještě říct, že zde nemusíte trávit veškerý čas, normálně se můžete vracet i spát ve vašich společenských místností, ale jinak i tady máte skříně a postele.'' Oznámila jim ředitelka a přemýšlela, jestli na něco nezapomněla.
,,Jo a ještě poslední věc, heslo zní: ,karamelka' ‚'' zaculila se Minerva, otočila se na podpatku a zmizela.
,,Jak originální,'' zakoulel očima zmijozel a pronesl heslo, aby mohl projít obrazem do jejich nového domu.
YOU ARE READING
Snowman ||Drarry||
Fanfic,,Pojď mi pomoct,'' houkl Harry na Malfoye, který stál kousek od něj a pozoroval ho. ,,To sotva, Pottere,'' odfrkl si blonďák, ale pohled měl stále upřený na něj. ,,Jo pardon, já zapomněl, že stavění sněhuláka, je pod tvou úroveň,'' usmál se Harry a...