Jag gick sakta mot klass rummet, 09:00. Jag kom exakt i tid. Jag steg in i rummet och presenterade mig. Jag såg hur blickar fastnade på mig, de flesta blickarna visade svartsjuka.
Jag fick en plats bredvid en tjej med ljus brunt hår och gröna ögon.
- "Heeej, jag heter Casandra" Sa hon och sken upp.
- "Hej Casandra" Sa jag och log.
- "Vill du äta lunch med mig?"
Sa hon ivrigt.
- "Visst, men har inte du några vänner du brukar sitta med?"
- " Nej, jag är också ganska ny. Jag började för några veckor sedan"
Sa hon.
- "Okej" Sa jag och började lyssna på vad läraren skulle säga.
Efter några super tråkiga lektioner blev det äntligen lunch.
- "Athena!!" Sa en bekant röst.
- "Åh, hej Casandra!" Sa jag och började gå mot det bordet hon satt på.Vi pratade om allt möjligt tills jag fick syn på henne och mitt hjärta dunkade.
- "Ehm, Casandra... Vet du vem den där tjejen som heter Rosalie är??"
Hon såg förvånat på mig.
- "Såklart jag vet!! Det är ju skolans populäraste tjej!" Ropade hon ut, men inte så högt så att andra hörde.
- "Åh, populäraste?" Sa jag och tänkte efter lite. Jag tittade mot Rosalie som mötte min blick och våra blick fastnade, det kändes som om det bara var hon och mig här inne. Men blicken avbröts när en kille la händerna runt hennes midja och drog henne mot honom, hon tittade upp mot honom och fnittrade.
- "Eh, vem är det då" Sa jag och höjde blicken mot killen som höll om Rosalie hårt.
- "Åh, det är Jasper" Sa hon och såg drömmande på honom.
Jag kunde inte hålla mig för skratt. Hon märkte det och tittade frågande på mig.
- "Vad är det?" Sa hon och gav mig ett förvirrat ansiktsuttryck.
- "Hur kan du gilla någon som honom" Sa jag och började skratta.
Hon tittade jätte förvånat på mig och gnuggade sig i ögonen för att vara säker på att detta inte var en dröm.
- "Du.. Är.. Den första som inte värkar vara intresserad i Jasper" Sa hon och blev till och med förvånad av sina egna ord. Jag himlade med ögonen.
- "Jag ska bara gå på toa" Sa jag och gick in i tjejernas badrum.
- "Hej" Sa en bekant röst, jag vände mig om och såg... Rosalie. Mitt hjärta pumpade 1000 gånger snabbare än vad det brukade göra och jag märkte att mina kinder hettade till.
- "Vi fick inte hälsa ordentligt föra gången ju... Så jag tänkte att jag kunde göra det nu" Sa hon och log ett sött leende.
- "Rosalie" Sa hon och log samtidigt som hon fångade min ögonkontakt.
- "A..At...Athena.." Sa jag och märkte hur löjligt jag lät.
- "Åh, Athena?" Sa hon med ett hemlighetsfullt leende.
Hon började gå närmare mig med sakta steg. Jag stod mot väggen precis bredvid dörren. Hon kom närmare och närmare, tillslut kände jag hennes andedräkt mot min kind. Kommer hon att kyssa mig??Men sedan helt plötsligt vände hon väg och ställde sig vid dörren.
- "Här. Det är mitt nummer, jag skulle jätte gärna vilja lära känna dig" Sa hon sött och gav mig ett leende och gick ut. Tänk att jag trodde att hon skulle kyssa mi asså! Vad dum jag är, vi båda är tjejer också...
Jag slog händerna mot huvudet och gled ner på marken.Resten av skoldagen så tänkte jag bara på Rosalie... Undra vad som skulle ha hänt..?
Efter en tung första skoldag var jag äntligen hemma. Jag gick in och la mig på sängen. Sedan märkte jag att jag fortfarande hade Rosalies telefonnummer i fickan. Jag slog in numret och skrev ett sms.Rosalie☆
Hej, det är Athena.
Åh hej Athena!
Viste inte att du skulle
smsa så snart!Störde jag dig?
Haha! Absolut
inte!Föresten, vill du
träffas någon
stans?Okej
Vid starbucks?
Visst
Okej! Vi ses om 40 min då! :)
OooOooO, spännande ;)) Vad kommer att hända? Jadu... Ses i nästa kapitel🌹
YOU ARE READING
Follow your heart?
RomanceAthena är 17 och har börjat i en ny skola, i hennes andra skola var hon populär och var tillsammans med många killar ( Inte samtidigt då, lol ). Men hon känner inget intresse alls för killarna, hon var mest tillsammans med dom för att alla förväntad...