Jag vaknade av en solstråle som dansade vid mina ögon. Jag gick upp och sträckte på mig. "04:53? ungefär 4 timmar tills vi börjar" Jag gick in i köket och rotade i ett skåp för att hitta något att äta, jag hittade en stor låda i skåpet. Jag tog ut den och la den på köksbänken, "Vad är detta?" Tänkte jag tyst för mig själv. Sedan märkte jag en gul lapp, det stod:
Ät inte upp allt nu! :)
- Mammsen"???" Jag öppnade lådan och såg... Massa nudel paket. Jag sken upp så fort jag såg dom och tog ett och satte på en platta och flydde en kastrull med kallt vatten. Medans det kokade gick jag in till badrummet och borstade mitt hår. Jag tittade in i spegeln och såg mitt ansikte, jag har mörkbrunt hår och karamell färgade ögon. Mitt hår var perfekt rakt. Sedan gick jag in i köket igen och hällde upp nudlarna i en skål. Jag åt medans jag tittade igenom några sociala medier. När jag hade ätit uppvar klockan 07:08 sedan gick jag in i sovrummet och öppnade en dubbel dörr som ledde in till en väldigt stor garderob, sedan tog jag på mig ett svart linne och ett par mörk blåa jeans och ett par svarta sneakers. Sedan gick jag in till badrummet och sminkade mig, när jag var klar så var klockan 08:10 då gick jag ut till hallen och tog på mig en svart bomberjacka. Jag öppnade dörren och gick ut och låste dörren. Sedan började jag gå till skolan, det tog ungefär 30 minuter att gå dit. När jag var framme stod jag framför en stor skola som såg ganska ny ut. jag gick in och letade mig till receptionen, sedan gick jag till det skåp jag fick. "Nummer 78". Jag gick mot skåpen där det stod 50-100. Det plingade till i min mobil, jag tog upp mobilen och tittade vad det var. Jag märker att jag stöter in i någon och hamnar på golvet.
- " Se dig för pucko!"
Sa en arg röst som kom uppifrån.
- "Hur gick det Rosalie??"
Sa en annan men fast en orolig röst.
Jag öppnade sakta ögonen och såg en vacker tjej med ljus blåa ögon och långt vågigt blont hår.
- "Hah, jag är helt oskadd. Men hur gick det med dig?"
Sa den vackra tjejen som satt framför mig på golvet. Jag rodnade. Jag vet inte varför.
- "Eh.. Det är bara bra med mig"
Sa jag nervöst och ställde mig upp. Det var första gången jag blev nervös över något sånt här, och första gången jag kände denna känslan.Det dunkade i bröstet när jag gick därifrån. Vad var denna känslan?
Hej vänner :)
Hur var eran dag? Min var bara bra tack! Byee :) 🌹❤️
ESTÁS LEYENDO
Follow your heart?
RomanceAthena är 17 och har börjat i en ny skola, i hennes andra skola var hon populär och var tillsammans med många killar ( Inte samtidigt då, lol ). Men hon känner inget intresse alls för killarna, hon var mest tillsammans med dom för att alla förväntad...