4

34 2 2
                                    

Jag tog på mig en svart t-shirt och ett par byxor, sedan  går jag lugnt in i badrummet och läger på ett lager mascara. Sen går jag ut till hallen och  tar på mig mina svarta sneakers och börjar gå till starbucks, jag är 5 minuter tidigare än planerat. När jag går in får jag den ljuvliga lukten av kaffe, jag ser ett bra bort som stod precis vid ett stort fönster. Jag går till bordet och sätter mig ner och tar fram mobilen.
- "Hej, förlåt för att du behövde vänta" Sa en ljuvlig röst och jag blev genast het om kinderna.
- "Eh, det är okej" Sa jag och försökte inte möta hennes blick, men det verkade vara omöjligt. Hon hade sitt långa vågiga hår utsläppt och hon hade en söt vit top med en svart kort kjol.
- "Ehm, vad vill du ha. Jag bjuder"
Sa jag nervöst och reste mig upp.
- "Åhh, vad omtänksamt av dig. Men jag tar nog inget" Sa hon och log mot mig.
- "Ah.. Okej" Sa jag och satte mig ner igen.
Vi satt och pratade som om vi hade känt varandra i flera år.

3 timmar senare
- "Ah, oj klockan är redan 21:00"
Sa jag och reste mig upp.
- "Bäst att jag drar hem"
Sa jag och tittade in i hennes ljus blåa ögon.
- "Okej då" Sa hon, lite besviket.
- "Vi kan träffas imorgon, hos mig"
Sa jag helt utan att tänka och började rodna.
- "Ja, säg bara adressen så kommer jag!" Sa hon och sken upp. Jag tog upp ett papper och en penna från min lilla handväska och skrev ner adressen.
- "Här"
Sa jag och gav lappen till henne.
- "Tack, och hejdå" Sa hon och gav mig ett leende och gick iväg.
Jag kände värmen sprida sig i hela kroppen. När jag kom hem gick jag in till toaletten och tvättade bort sminket. Sedan hörde jag ett pling från min mobil.

Rosalie

Hej!
Det var kul
idag :)

Aa, det var det :)

Ses i morgon, godnatt!

Godnatt



Vad kommer att hända i morgon när de träffas??? Väna och seee ;) Bye bye❤️

Follow your heart?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang