5

29 1 2
                                    

Nästa dag: Lördag
- "AGHHH" Hur kunde jag bara bjuda hem henne sådär??!! Detta är min död.

Jag ligger ihop kurad till en boll och rullade runt i soffan.
Nej nu måste jag skärpa mig!! Jag var känd som skolans "bad girl" i min gamla skola.

Tjejen som skolkade, hon som rökte bakom skolan. Tjejen som altid kom försent. Tjejen som alla var rädda för, hon som festade på vardagar.

Och nu??

Nu har denna tjejen gått och fått konstiga känslor för skolans populäraste tjej??! Vi är för olika... Och hon är en... TJEJ??!!! Om hon inte bara hade varit en kille.. Offfff, tänk om någon skulle få reda på detta.. AHHHH!!

Pling!
Jag rullade fram till min mobil för att se vem det var som smsa mig.

Rosalie

Hej! Jag undrar
bara när jag ska
komma :)

Åh, hej Rosalie.
Du kan komma
kl 14:00.

Okii! Så om 2 timmar?

Jupp

Då ses vi!

Jag reser mig upp för att gå in i badrummet och sminka mig. Det blir en neutral men väldigt snygg sminkning. Sedan borstar jag håret så att det blir helt rakt. Jag går in i sovrummet och in i den stora garderoben. Jag väljer en svart adidas T-shirt med ett par matchande adidas byxor. Sedan går jag in i badrummet igen och tittar in i spegeln med mina stora bruna ögon. Skärp dig nu Athena, du klarar av detta. Du är tuff okej? Jag andas ut och går in i vardags rummet och sätter mig ner i soffan och tar upp mobilen. Jag går in på insta och märker att jag har fått en förfrågan. Undra vem det kan vara? Jag har ju inte ett privat konto. Sedan ser jag vem det är, min blick dras till profil bilden. En tjej med nästan vitt hår och ljusblåa ögon. Rosalie.

Jag går in på hennes profil och ser att hon har ett öppet konto. Jag betraktar alla bilder med henne på, men stannar med blicken när jag får se bilden med Rosalie och... Jasper på. Jag känner hur det bubblar inom mig.
Vad är det som händer med mig??! Är jag.. Svartsjuk..?

Pliiinggg plooonnggg!
Jag går snabbt till dörren och öppnar.
- "Hej" Säger hon med en mjuk röst och ett leende. Mina kinder börjar hetta till, men på något sätt fick jag bort det. Jag ger henne ett leende och försöker göra mig lite större.
- "Tja"

Athena försöker tuffa sig lite, hur länge tror ni att den attityden håller xD Ses i nästa kapitel!❤️ Pst! Följ mig för att snabbare få reda på saker ;)

Follow your heart?Where stories live. Discover now