+Saranghae, pt 1+ Lee Euijin.

129 6 13
                                    

Note: Time ni dorang budak sekolah rendah lagi.

Euijin Pov

Euijin: Ahjumma, y/n ada tak??

Y/n Omma: Nae, ada je. Dia tengah lena tidur tu, waeyo Euijin??

Euijin: Oh, baru nak ajak main. Takpelah ahjumma.

Hurm baru je nak ajak dia bermain sama-sama *pout*.

Next Day

Euijin: Omma, Euijin pergi sekolah dulu ye! ~.

Omma Euijin: Nae, elok2 jalan tu! ~

Semasa aku baru je melangkah keluar rumah, ada badan seseorang di atas lantai depan rumah aku.

Euijin: Omo Kamjakkiya, aduh mayat sape pula ni?

Aku pun usha lah mayat ni, bila aku tengok, yeish Y/N rupanya. Buat terkejut aku je.

Euijin: Yah Y/N!! Ireona!! Kau buat apa kat sini, kalau duduk takpe lh juga, ni kau tidur, ingatkan mayat sapelah tadi.

Y/N seperti terjaga dan menguap.  Haduhai besar nya mulut dia menguap, kang lalat masuk baru tahu. Tak pasal pasal masuk hospital sebab tercekik lalat.

Y/N: Oh, dah siap? Jom lah kita pergi sekolah.

Dia terus bangun dan berjalan menuju sekolah. Yahh tak tunggu pun dahlah tadi buat aku hampir masuk hospital, nasib tak. Fuh

Euijin: Yah Y/N, wait!! 

Aku berlari ke arah dia, laju siut dia jalan.

Euijin: Y/N macam mana kau boleh tidur depan rumah aku?

Y/N: Omma aku suruh teman kau pergi sekolah semalam, then aku set lah alarm pukul 4.30. Jadi nak diceritakan aku sampai kat rumah kau pukul 5.

Euijin: Aigoo, awalnya kau datang.  Why tak tekan loceng je, biar Omma aku suruh kau masuk rumah tadi. Ni tak, boleh pula tidur kat depan rumah aku. Dahlah buat jantung aku hampir gugur.

Y/N: Dah tekan loceng tu, sampai 3 kali, but takde sape buka pintu. So aku tidur je lah depan rumah.

Euijin: Tak takut ke?

Y/N: Tak takut pun, lainlah kau.  Memang penakut sejak azali. HAHAHAHA.

Y/N terus berlari tinggalkan aku,
takguna dia kenakan aku balik.

Euijin: Yahh!! Y/N. Aku bukan penakutlah!!!

Time skip.
Note: Setiap hari dorang jalan pergi sekolah sama2 . Now dorang dah sekolah menengah.

Dekat Sekolah.

Y/N: Euijin, kau dah siap tak homework Puan Kim?

Euijin: Dah siap, why? Kau tak siap ke?

Y/N: Hehe belum, nak tiru boleh tak? 

Euijin: Dah agak dah minah ni, tak boleh!

Y/N: Halaaa bolehlah, Please!!!

Euijin: Hurm yelah, nah ambil ni.

Dengan rasa baik hati, rasa kesian,  rasa nak belasah dan rasa cinta aku kat y/n, aku pun bagilah dia tiru. Wait, aku ada cakap rasa cinta ke tadi? Aduh, korang jangan bocorkan tau.  Actually dari kecil lagi aku Crush kat y/n.

Y/N: Okay, thanks Euijin babo.

Euijin: Yah! Kau kata aku babo? Shiteu betul!

Y/N: Bukan selalu, hahaha.

Euijin: Aish dia ni, sabar jelah. Asal kau tak siap homework, kau buat apa semalam? Tidur?

Y/N: Taklah, semalam aku tolong oppa aku kemas barang sebab semester dia dah nak start, then aku penat. Jadi aku tak buat sebab, malas nak buat,  seterusnya kena tolong oppa aku, selain itu, takde mood nak buat, selanjutnya tak paham satu benda pun, akhir sekali penat gila, kesimpulannya better aku tak payah buat, sambung tidur and tiru kau je esok.

Euijin: Yah, apa punya alasan kau bagi? Cakap jelah kau tidur.

Y/N: Aku bukan bagi alasan, aku bagi karangan. Dah tahu tanya lagi. Dah jangan kacau.

Aish budak ni, buat aku bengang je.  Ada je benda ni balas balik. Nasib aku suka kau. Hurm bilalah aku nak terus terang kat dia. Tapi aku tak sanggup,  nanti mungkin dia reject aku. Hari tu aku tanya sape crush dia, dia tak bagitahu. Dia just cakap yang aku kenal dia. Hurm...

--------------

Hey, author Yoon kat sini, mianhae lama tak publish. Author Yoon busy lah sebab PT3 nak dekat. 

Korang dah tengok MV BLACK HEART tak? Aduhai dorang semua handsome do, but asal Euijin buat rambut camtu? Copy paste Marco ke? Hahaha.





UNB ImaginesWhere stories live. Discover now