Feeldog Pov
Harini aku nak bawak Feli jalan2 kat taman. Dah lama aku keluar pergi taman dengan anjing kesayangan ni.
'Barkk'
Feeldog: Oh Feli, harini kita jalan2 nak tak?
Feli: Bark bark
Feeldog: Okay, petang nanti kita pergi.
Aku terus sambung membuat lagu.
------Y/N Pov
Manager: Y/N! Cepat buat kerja jangan curi tulang! Pergi susun semua kotak tu kat tepi bilik stor dan buang sampah tu kat belakang nanti!
Y/N: Nae, arasseo manager.
Aku terus membuat suruhan yang manager aku arahkan. Lepas je aku buang sampah kat belakang kedai. Tiba2 ada seekor anjing.
Y/N: Eh, anjing siapa pula yang hilang ni? Tapi anjing ni comel lah.
Feli: Bark
Aku mengusap kepala anjing tersebut dan ada loket di lehernya.
Y/N: Eh, ada loket? Oh nama dia Feli rupanya. Tapi ni anjing siapa eh? Jom lah kita pergi hantar Feli kat tuan dia.
Aku pun mendukung anjing tersebut dan berjalan ke arah taman yang ramai orang. Tapi, macam mana aku nak tahu siapa pemilik anjing ni. Aduh bengapnya kau Y/N.
-----
FlashbackFeeldog Pov
Feeldog: Feli kita dah sampai kat taman. Jap ye, nak ambil tali.
Aku mendukung Feli dan keluar dari kereta, sebelum sempat aku pakaikan tali kat Feli. Dia dah lari dulu.
Feeldog: Oh! Feli sekejap. Kena pakai tali dulu! Eh jap kereta tak kunci lagi.
Lepas je aku kunci kereta, Feli hilang dari pandangan aku. Haish, macam mana aku nk cari Feli kat taman yang besar ni?
Y/N Pov
Hurm, nasib sekarang waktu rehat aku. Takdelah kena marah dengan manager tu. Haish sampai bila aku nak kerja macam ni?
Tapi comel lah anjing ni. Agak agaknya tuan dia macam mana?.
...: Annyeong sorry cik, erm ni anjing cik ke?
Y/N: Eh tak. Sebenarnya ni anjing orang lain tapi saya tak tahu siapa pemiliknya jadi saya nak pulangkan.
...: Oh, sebenarnya ni anjing saya.
Y/N: Oh jinjja? Mianhae.
Sambil aku hulur Feli kat namja ni.
...: Nae kasahamnida. Saya Gwangsuk tapi panggil je Feeldog.
Y/N: Oh okay. Kalau camtu saya pergi dulu.
Feeldog: Eh, jamkkan cik. Boleh tak saya nak ajak awak minum untuk terima kasih?
Y/N: Oh hurm. Boleh je.
Tengok jam kejap, nasib ada lagi 20 minit. Kitorang pun sampai kat Cafe Moonlight.
--------
Pergh haus do. Minum sikit coffee ni. Hurm SWEET. Dah 4 - 5 teguk ni. Satu patah perkataan pun takde. Ada suara orang order je dari tadi.Aduh, pebenda aku nak sembang ni? Dahlah tengah awkward sekarang ni.
Feeldog: Erm, apa nama awak?
Awak? Awak? Uish lawak do. Okay tarik nafas.
Y/N: Y/N je.
Feeldog: Oh Nice Name! Btw thanks sebab jumpa Feli tadi. Dahlah Feli ni suka lari camtu je. Datang sini untuk apa?
DIA SENYUM SHIT. DAHLAH HANDSOME tapi entah entah dah berpunya.
Y/N: Eh aaa, takpe It's okay. Eh taklah saya kerja dekat kedai makan tu.
Sambil aku tunjuk dekat kedai.
Aku tengok jam aku dah nak habis waktu rehat. ShitFeeldog: Oh dah berapa...
Y/N: Erm mianhae Feeldog, saya nak pergi sana balik. Waktu rehat nak habis. MIANHAE!
Terus aku speed cam Usain Bolt. Mampus lah aku kalau manager marah nanti.
Feeldog Pov
Feeldog: Eh jamkkan y/n !
Hurm maybe lain kali je lah sembang dengan dia.
Aku dengan Feli berjalan di taman.
-------Di rumah
Maybe lain kali aku boleh pergi kedai makan tu. Sebab dia cam menarik perhatian aku.
------Y/N Pov
Malam tu
Aduh penatnya harini. Tapi kan bila ingat time kat taman tadi. Handsome juga namja tu.
Tapi kenapa Feeldog tu
PENDEK?Biarlah asal dia handsome. Harap lh lain kali boleh jumpa lagi. Kalau..
-----------Author Yoon busy sekarang ni. Baru lps Trial PT3😁.
YOU ARE READING
UNB Imagines
FanfictionPenat cari Fanfic UNB??? Tapi tak jumpa pun?? Jangan risau , author Yoon dah buat ☺