⇝ R

597 99 1
                                    

Every years on spring day , we were always waiting for you . Where are you ?

12 Tahun kemudian ,

Daehan Minguk

Kim Namjoon atau di kenali sebagai Rm adalah leader kepada group yang terkenal yaitu Bangtan Boys . Dia berjalan di hadapan ahli lain .

" Aku nak pastikan harini ! kita buat yang terbaik untuk Army yang sentiasa menyokong kita ! faham ! kalau boleh taknak ada satu pun kesilapan ! Buat ARMY bangga dengan kita ! Faham ! "

Yang lain mengangguk dan menjerit " FAHAM !! "

" Dah banyak kali lagu Spring day ni drop ! Teruk sangat ! "

Wajah mereka semua kelihatan sugul . " Tapi .. lagu ni bukan cuma nak mengejar populariti .. kan ? "

Soalan Jungkook membuatkan yang lain perlahan mengalirkan air mata . " Ya , sebab tu kita kene buat yang terbaik .. untuk tunjukkan kat dia .. yang kita sentiasa tunggu dia ! ingat ! kita bukan lagi budak kecik berhingus ! kita K-Idol ! Jadi dia mungkin akan lupa siapa kita ! Cara ni jelah .. kita dapat tunjukkan dia siapa kita .. "

Wajah Namjoon yang tadinya tegang perlahan-lahan berubah menjadi sugul . Mereka saling berpelukan mengenang si dia .

" it's oky .. we wait right ? every spring day ? even its 12 years past .. we will stay waiting "

hari demi hari , minggu demi minggu , bulan demi bulan , tahun demi tahun , mereka bertujuh tetap menunggu sahabat mereka yang berjanji akan pulang . kini mereka bukan lagi tujuh orang kanak2 kecil yang berhingus . kini mereka adalah tujuh orang pemuda yang berjaya . walaupun begitu .. mereka tetap tidak melupakan si 'dia' .

Selesai sahaja mereka membuat persembahan , mereka menundukkan wajah . Perit apabila teringat tentang si dia .

Air mata mereka mengalir . Mereka semua menunduk tanpa melihat ke depan dan terus beredar .

" dah banyak kali musim bunga terlepas , dan setiap kali tu kitorang menunggu , kau akan balik semula ke? atau pun kau dah lupa janji kau ? " , Keluh Kim Seokjin atau selesa di gelar Jin .

" Tak mungkin lah dia lupa ! " , gertak Min Yoongi atau nama pentasnya suga .

" Suga , kau fikir Yoyo suka ke tengok perangai kau ni ? dia lebih suka suga yang dulu lah ! Gigi dia ! ", Marah Park Jimin yang di panggil Jimin .

" kau tau kan ? cuma dia je yang boleh ubah aku jadi aku yang dulu "

Mereka semua terdiam . " untuk spring day tahun ni .. kita tak dapat tunggu dia lagi sebab .. kita akan ada world tour kat osaka , jepun "

Terang Namjoon cukup membuat semua ahli bangtan mengeluh .

KL , Malaysia

Seorang gadis merengus geram , kesian pun ada melihat rakannya yang termenung memegang bingkai gambar .

" dahlah tu Jihyo .. kesian pulak aku tengok .. meyh sini aku peluk " , Gadis itu memeluk Jihyo yang sedari tadi merenung bingkai gambar bapanya . Yaitu Tuan Song IlKook .

Till The Spring Day Come // BTS [C]Where stories live. Discover now