Chapter 4

156 18 9
                                    

"Hari ni aku teman kau balik. Tapi lepas aku practice piano." Kata Sunwoo sambil mengemas barangnya.

"Ouh baiklah so aku kena tunggu kau habis practice?" Tanya aku hehe saja nak sembang panjang dengan dia.

"...." dia tak jawab. Okey aku cakap dengan meja la ni?

"Okey." Jawab aku untuk cover diri sendiri.

"Dah tahu tanya lagi.." Jawab Sunwoo sambil keluar dari kelas. Eh sejak bila dia habis kemas?

-Skip-

"Kau pergi tunggu kat luar aku nak hantar kunci bilik musik kat pejabat." Lepas je Sunwoo cakap dia terus jalan ke mana? Ke pejabat la oi.

Aku tunggu kat luar...

Tetiba satu idea muncul dari kepala otak aku. Kepala otak ok bukan kepala lutut.

Apa kata kalau aku sorok belakang semak tu? Aku nak tengok dia boleh cam aku tak? Apa kata readers?

Mesti dia boleh cam kan? Aku kan gf dia 😙

Aku berlari sambil sorok dan mengintai Sunwoo di sebalik semak samun.

Aku nampak dia datang dan tercari cari aku dan waktu tu ada perempuan yang hampir sama. Hampir ok hampir sama macam aku kalau tengok dari belakang la...

Dan Sunwoo terus tegur tanpa ragu ragu...

Krakk...💔

Bunyi hati aku retak pecah dan macam macam lagi...

Selama ni aku je kowt perasan lebih yang Sunwoo tu namchin aku tapi dia tak anggap aku macam tu...

Aku keluar dari semak samun...

Dan Sunwoo nampak aku dia terus berlari ke arah aku...

"Kau pergi mana? Aku cari kau tahu tak? Kau ni! Suka la buat aku risau kan? Kau tahu tak.."

"Shh! Dah la Sunwoo....Aku tahu kau langsung tak anggap aku gf kau kan?" Aku memotong apa yang Sunwoo nak cakap...

"Hyun Yoon kau kata apa ni? Kau sedar tak kau cakap apa?" Aku tak tahu kenapa setiap kali aku tengok muka dia aku selalu rasa dia tenang walaupun dalam keadaan macam ni..

Dan lepas dia cakap aku terus membuka balutan tangan aku..

"Mianhae sebab tipu kau...tapi aku tipu bersebab, aku rasa kalau aku tak tipu kau sampai sekarang aku tak tahu yang kau langsung tak anggap aku gf kau.." kata aku air mata yang aku tahan terus jatuh...aku mengelap air mata aku lalu sambung lagi...

"Ouh yang mana suka Sunwoo boleh lah beratur sekarang sebab kitaorang dah tak de pape!! Byeee!" Jerit aku kepada pelajar perempuan yang berhampiran kitaorang dan tak berapa saat pelajar perempuan menguruni Sunwoo.

"HYUN YOON TUNGGU!!!" Jeritan Sunwoo aku abaikan.

-Skip-

-next day-

"HUAAAAAAAA HWALLL!!!" Jerit aku. Ok kalau korang nak tahu kitaorang share bilik, sebelah aku punya part sebelah lagi dia punya.

"YAH KAU KENAPA?!?" Aku tengah sedih dia buat bodo jaaa...

"Hwall...huhuhu😢" aku tengok muka Hwall yang sedang tengok cermin. Ingat handsome kowt.

"Wei kau nagis ke? Kenapa? Ni mesti pasal Sunwoo an? Huehuehue!" Dia ni nak pujuk aku ke nak kutuk? Tapi betul la apa yang dia cakap tu!

"Hwall!! Huaaaaaaaaa!"

Hwall POV

Minah ni pesal dooo..

"Ish kenapa?? Sunwoo buat apa kat kau?"

"Dia tak cam aku dari belakang!!!" Ya tuhan izinkan saya sepak adik saya masuk longkang please!

"Ish dah la tu benda kecil ja benda leh settle, kau chat la dia then bagi gambar kau, then suruh dia tenung je gambar kau tu, sah dia cam kau! lerr tu pun nak ajar ke?" Kata aku lalu pergi ke arah Hyun Yoon yang sedang menutup muka dengan bantal Hello Kitty dia.. dasar tak malu.

"HUAAAAAA!!" Ler lagi kuat bhaii kesian kat jiran sebelah. Kena dengar minah ni jerit..

"Aku tak dak no tel dia and aku dah break dengan diaa!" Opsss sian kau dik.

"Oo bagus la dah break." Kataku selamba.

"Kau tak membantu la Hwall kau tak faham... dan kau tak pernah faham aku...." dengan ayat tu dia menarik hoodienya yang tergantung di sebelah katilnya lalu menuju keluar dari rumah.

Aku ada salah cakap ke?

To be countinued

Melody LoveWhere stories live. Discover now