DIBIARKAN

19 0 0
                                    

 Maksud dibiarkan ini bukan sekadar ringan untuk kita bicarakan.

Jika Lelaki meninggalkan perempuan yang dicintai dengan tidak meninggalkan sebarang mesej,panggilan mahupun sekadar video call. Bukannya seorang lelaki itu ingin meninggalkan perempuan tersebut , saya telah mendapat pelbagai jawapan daripada banyak orang yang berpengalaman. 

Perempuan,

Aku juga perempuan kadang kala aku menganggap hanya perempuan sahaja yang mempunyai perasaan. kadang kala , aku tidak pernah mengambil berat bahawa lelaki juga ada perasaan. Lelaki juga perlukan masa untuk bersendiri , perempuan juga begitu. Sepanjang dua hari , sang kekasih mendiamkan diri baru aku sedar lelaki yang aku cintai itu pasti ingin bersendiri untuk memikirkan tentang masa depan dia  dan bukan itu sahaja lelaki juga ada masa nya untuk luangkan masa bersama keluarga nya dan kawan kawan. 

Aku telah belajar banyak perkara iaitu sabar, sabar dan sabar. 

Sabar - sabar ialah separuh daripada iman.

Aku sabar untuk tetap teguh kuat dan cekal. Aku rindukan dia sangat sangat sampai setiap hari hari aku sedih melihat tiada bunyi daripada iphone ku. Aku hanya mampu mendoakan dia agar baik baik sahaja di sana . Aku turut meluangkan masaku dengan baik kerja rumah dan menonton korean drama iaitu VOICE . 

Walaupun, Aku telah meluangkan masa dengan semua Benda yang aku suka buat tetapi aku tetap rindukan dia dalam waktu yang sama. Tanpa Dia, mungkin boleh hidup tetapi tidak bermakna pada hidup ku. 

Terima Kasih kerana mesej pada hari ketiga.

Aku telah belajar banyak benda.

Jangan memaksa dia hanya tunggu dia adalah perkara yang terbaik.

Walaupun risau tetapi tunggu dan sabar dan mendoakan dia adalah jalan yang terbaik.

Alhamdulilah dan terimakasih tuhan.

iloveyou->AIMAN NORI

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 07, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

IMPIANWhere stories live. Discover now