+5

1K 128 3
                                    


aku berlari bagai usain bolt menuju ke pintu pagar sekolah. Lagi dua minit loceng akan bunyi.



"Sempat lagi ni sempat lagi ni."

Aku terus berlari dan kemudian selangkah lagi aku nak masuk loceng sekolah berbunyi.



"dasar hanat."


"haii lambat lagi ke ?"


aku pandang setan ni atas bawah. eih aku nyirap je hensem tapi perangai maha iblis namampus.

"kau ingat aku tak tahu kau setkan loceng tu cepat satu minit. dasar iblis busuk hati."

dia buat muka tak kisah dia.

"nama ?"


"sudah tahu bertanya pula."


"nama ?"



"Kim Eun Na."


"Kelas ?"



"Aku kelas dengan kau la setan."


"Kelas ?"



"jeon jungkook anda sakai."



Kemudian aku terus berlari dan melanggar bahu dia malas nak layan dengan manusia spesies macam ni.


sekerek kerek ketua pengawas sekolah kau kerek lagi ketua pengawas sekolah aku nama jeon jungkook.


Aku lari masuk ke kawasan sekolah dan terus menuju ke kelas.


4- AA


yaa itu kelas pertama tapi malangnya aku ni bukan pandai. bengap dia tahap orang utan lagi pandai dari aku.

tapi sekolah kitorang mengamalkan sikap bersatu padu jadi yang bodoh dan pandai dikumpulkan sekali. pengetua cakap nanti senang nak saling membantu.


tah la tapi bagi aku, duduk kelas ni macam buatkan aku lagi terserlah bangangnya.


Aku buka pintu sebaik sahaja sampai dekat kelas aku.


"sir, sorry saya lambat."


"takyah sorry dah duduk macam biasa time rehat cuci aras atas."


sir yoongeh ni pun kekadang hanat juga tapi takpela nak dapat keberkatan cikgu punya pasal kita maafkan aje la.


"aku dah ketuk pintu rumah kau banyak kali, kau yang tak bangun bangun. aku dah fikir nak bom aje rumah kau tadi."


"namjoon ah ni taknak kejut."



"namjoon dah kejut kau je setan besar sangat tak nak bangun."


aduuh hilang dah modal nak fitnah orang lain.



//

rehat tu aku naik aras satu dan aku nampak mop dan sebaldi air bersama sabun dah disediakan. wahh tak sangka sir yoongeh amik berat pasal aku.

tu sarkastik kayy harap faham


"haihh nasib kau la Eun. gamaknya besar nanti keje cleaner la kau."


kemudian masa aku baru nak mula mengemop para senior mula keluar dari kelas masing masing untuk rehat.

aku ?


tak rehat la gamaknya. mintak guanlin, hmm macam susah nak nampak masa depan tu macam mana.


Kemudian aku terus mengemop dan kemudian aku terpandang bidadara syurga aku.

"yatuhann gila hensem addfgjjkkl"


oh crush terchenta.


oh.



aku ingatkan dia pegang tangan taehyung. rupanya pegang tangan awek dia.



eh jap asal mata ni macam bertakung ni ? SIAPA SIRAM AIR ?




tbc.


instagram | pjmWhere stories live. Discover now