Dah dua hari aku ponteng sekolah,gara2 ayah aku buat hal..aku lak yg jadi tempiasnya,memang tak boleh blah kesalahan ayah aku buat smpai habis semua jiran-jiran langsung anggap keluarga kita orang ni macam tah apa-apa,nak nak aku ni pulak tengah sekolah,macam mana aku nak berhadapan dengan kawan2 aku nanti, hal hal orang lain aku tak kisah tapi macam mana kalau rina jet-jet bagus tu tahu ciss..sial lah
Ibarat jatuh ditimpa tangga..ayah aku pulak kena pecat,sekarang ibu aku terpaksa sekali tolong dia untuk sara kehidupan kitorang,macam bagus je ayah aku paksa aku pergi sekolah,awal pagi lagi dah kejut aku konon kata dia sekolah tu kerajaan yang tanggung so aku kena belajar pandai-pandai kata dia..abis ingat selama ni aku bodoh.. Hei tolong sikit eh,aku kat sekolah top student yang paling pandai sekali,nombor dua paling pandai dalam tingkatan and aku paling benci orang yang remehkan aku
...........................................................................
Sekarang aku kat sekolah perhati sekeliling macam orang bodoh..yalah cuba kau bayangkan..kalau kau di tempat aku apa kau rasa..dahlah kau menyampah dengan sorang ni..lepas tu sekarang kau kena berhadapan pula dengan dia kat sini..tapi bila diperhatikan,tengok macam okay je mungkin dia orang tak tahu..maklumlah sekolah dengan rumah aku jauh so berita ni cuma aku aku je kot yg tahu
"Aisya kau datang naik apa tadi"
"Naik teksi"
"Selalunya ayah kau hantar..kenapa tiba-tiba kau naik teksi pulak ni..kau ada apa-apa masalah ke?"
"Kau tak payah nak sibuk lah yaya"
Ala kau..aku nak tahu je apa salahnya..kau ni sikit-sikit nak berahsia ngn aku"Habis kau nak aku cakap apa..bagi tahu perkara sebenar..memang taklah,buat malu aku satu sekolah je nanti,tak faham aku kenapa minah ni sibuk sangat nak ambil tahu hal aku. daripada awal aku datang sampai lah rehat ni sibok soal aku,aku takut nak balik nanti dia tanya lg soalan ni.. aduhhh..malas betullah nak layan Minah sorang ni
"Kak Aisya cikgu tina nk jumpa Akak"
"Asal"
"Saya tak tahu kak,dia suruh saya panggilkan akak"
"Ayokk aisha tak tau.."
"Diamla kau.."Ni lagi satu mnah ni tah datang dari mana tiba-tiba cakap benda ni..nak tak nak aku dengan terpaksanya kenalah jumpa cikgu tina tu..aduhhh..takut pulak tiba-tiba rasanya,mana taknya weh..cikgu tina tu cikgu disiplin kita orang..apa lagi la bala yang aku nak dapat ni.. bukan apa..jarang cikgu tu panggil seseorang,dia akan panggil kalau kita buat salah je and siapla kene hukum,so situasi aku ni sekarang apa..??tula persoalannya..
...........................................................................
"Tunggu siapa"
"Teksi"
"Oh..tadi aku nampak kau masuk dalam bilik disiplin kau buat apa"
"Tak ada apa-apa..jawatan aku kena tarik sebab aku tak datang sekolah takde sebab ngn tak de surat..tapi aku tak kisah pun jawatan tu"Setan lahanat..sial ape pasal dia ada kat sini.. padahal aku dah lari daripada trserempak ngn dia..siallah kau cubalah fikir logik akal sikit..siapa yang tak sakit hati,tak sedih kalau jawatan trbaik kau(pengawas)tiba-tiba kena tarik macam tu je..disebabkn salah orang lain..aduh yang dia ni pulak sibuk sibuk nak amik tahu pasal hal orang apasal..nyampah betulla..
kita orang cakap pandang macam tak pandang je..entahlah memang kita orang ni dah tau sama sama tak suka ke..tak pun dia saja jet jet bagus nak tahu hal aku...........................................................................
"Ahhh!..nyampah betul lah!.."
Apa masalah nasib aku ni..aku dah lah menyampah dengan dia start dia bajet bagus macam dia tu kaya,macam dia tu pandai..aku cakap sikit je pon nak marah,ingat aku tak ingat time tu..sekarang aku balik yang nak malu dengan dia.. memang taklah!..aku kalau boleh nak dia yang malu dengan aku biar dia tahu sikit dia tu siapa.. sekarang aku jugak yang kena..
" Aisya turun makan..sampai bila nak duduk terperap je kat atas tu..ni makanan dah siap nanti sejuk pulak,dahh turun turun..lupakan jelahh masalah kt sekolah tu..nak buat macam mana bukan kau yg salah pon ibu tau..dahh turun.."
"Aku tahu memang bukan salah aku..tapi masalahnya yang seekor tu tahu ke yg aku ni tak salah..aku yakin dia rasa aku ni yang salah..dia mesti rasa aku ni memang tak layak nak jadi pengawas,orang-orang lain lak banyak yang puji dia konon dia kaya..konon dia boleh memimpin..tegas semua..ahh lantaklah!.."
...........................................................................
"Wuishh wuishhh..aisha..ohh aisha.."
Orang tengah kusyuk kusyuk belajar ada je yang nak ganggulah..
"Apala.."
"We..aku dengar jawatan kau kena tarik betul ke ah"
"Ye..kenapa smua nak tanya soal ni.. berapa kali aku nak ulang je cakap..dah tahu tu diam diam jelah"
"Ala aisya..kau tak payahlah nak marah-marah..yg penting kita punya SPM nanti kita wajib target A je..pangkat pangkat ni tak payahla kau nak heran sangat..Bernasihat nasihat pulak minah ni..
"Tahu pun kau..so kau tak payahlah kacau aku..baik kau fokuskan apa yg cikgu ajar tu..kang tak pasal-pasal aku kena panggil lagi dengan cikgu disiplin sebab kau kacau aku"
"Hehe..sorry sorry aisha.."...........................................................................
"Aisha kau rapat dengan akak rina ke"
"Rapat,wehh..pleaselah..aku dengan dia biasa-biasa je lah.."Kau dah kenapa buka topic pasal dia..kang tak pasal pasal kene sepak terajang jugak yaya ni..
"Alah kau malu-malu pulak..Alah relakslah wehh"
"Apa benda kau ni..serius aku tak heran la"
"Papejela we..tapi dia cantik kan aisha.."Makk aiii..nak termuntah aku dengar..tolong siapkan baldi sape sape..nak terkeluar da muntah ni..
"Cantik..kau cakap dia cantik..kau ni dah kenapa macam tu kau cakap cantik.."
Serius aku geram kot sekarang ni..asal nak puji dia..apa sangat la dia tu..jet bagus ada la bagi aku
"Cantiklah tu..kau ni tak reti ke nak beza mana satu berlian mana satu kaca.."
"Ahh..lantak kau lah malas aku nak berdebat pasal dia.."
"kau ni macam tak suka dia je..kau ada masalah ke dengan dia.."
"Masalah mende kau ni..aku cakap aku malas nak berdebat pasal dia je.."
"Papa je lah wei.."Time rehat..time yg sedap sedap nak menikmati makanan..time tulah kau nak borak pasal dia..aduhh..menyampah betul lah,muka macam tu dia cakap cantik..please la..bagi aku biasa je..jual pun tak laku..ni kalau dia dengar la org puji dia.. Confirm dia bangga..
...........................................................................
"Maaf ya cik..nanti saya datang balik"
"Oh tak apa tak apa..saya tunggu"Bodoh betul lah baru aku teringat buku addmath aku tertinggal kat kelas,ni yaya la pinjam tak tau nak pulangkan kat aku,terpaksalah aku naik balik kat kelas.. nasib baiklah tak hilang buku tu..da la buku tu dah nak siap semuanya aku wat,maklumla orang pandai..,kalau hilang lah buku tu memang mampos aku..
Dah jumpa buku tu apa lagi aku ingat pergi lah kat teksi balik tapi malang betul terserempak pulak dengan dengan minah jet bagus ni..tak balik lagi ke dia ni..apalah dia buat kat sini lagi..menyusahkan tol la..
"Tak balik lagi ke aisha.."
"Nak baliklah ni..buku tertinggal so aku gi ambil kejap..kau tak balik lagi ke..Eh kejap..WTF..!,yang aku gi tanya dia asal..kenapa la aku ni..bodoh bin bongok betullah,ikutkan aku malas nak borak ngn dia..start dia marah aku aritu aku mnyampah tol nak cakap ngn minah jet bgus cm dia..
"Aku ada hal kejap"
"Oh..okey okey.."aku buat muka cool je.."Erm..pasal hari tu kau okey tak"
"Hah..pasal apa.."aku pura-pura tak ingat malas aku nak ingat pasal tu"Tak ada apalah..hmm aku gerak dulu la..bye.."
"Okay bye.."Aku terus jalan pas cakap cmtu..tapi peliklah pulak..kenapa dia cam x ceria eh..nak kata ceria cmner tu x la.. tp sejak dua menjak ni kenapa macam sedih or ada masalah je dia tu.. jawatan dia kene tarik jugak ke..ke dia ada masalah lain..ehh wait.. asal aku nak fikir pasal dia lak...Ahh.. lantak pi la dia..
YOU ARE READING
Junior Maid GxG
Storie d'amorePERHATIAN.. Cerita ini hanyala rekaan semata,jika anda.. 1. Jenis yg sama macam cerita ni..maka anda terusla membaca..faham2 jela..(gxg) 2. Terhibur please like..klw x terhibur sila like jugak..bukan susah mana pon 3. Rasa nak komen..komenla..mohon...