CHAPTER 2

516 20 8
                                    

Kalau chapter 1 rasa macam blur blur sikit so dekat chapter 2 ni mungkin korang akan nampak jalan ceritanya..tapi kene baca sampai abis la..so enjoy😎

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Hadiah apa aku nak pilih ehh..kau rasa mana satu yang okey Aisha..?"

"..............."

Pertanyaan ku langsung dia tak di jawab,pandang pon tak,kusyuk tol si Aisya ni pilih hadiah..maklumla esok hari guru,so aku Mia Suhaida atau lebih dikenali sebagai Yaya dan seorang ni..nama dia Aisya.. sedang bertungkus-lumus untuk memilih hadiah yang wooww untuk cikgu kesayangan kitorang...hahaha..tapi aku tak pasti mana yang sesuai aku nak bagi..maklumla hadiah aku semua sama je macam sebelum sebelum ni..so nak la ada kelainan lak kan..so tu yang ajak aisha ni..tapi......

"Aisya aku cakap dengan kau ni.."😑
"hmm.."

Ye..tu la aisya..perangai dia tak pernah berubah..sepatah cakap sepatah jawab..ada ke hmm je..bagi la pendapat cikit..

Bertungkus lumus betol dia cari hadiah dia..sampai aku pon dia tak layan..untung cikgu farah dapat anak murid cam aisya ni..

...........................................................................

"Ibu ok tak hadiah yang Aisya pilih ni"
"Hmm ok tapi..macam mahal je ibu tengok ni mana dapat duit beli benda ni?"
"Alah duit tabung la bu..duit tabung aisya kan banyak..so aisya guna duit tu la.."
"Ibu ni kesitu lak.."sambungku
"Tak de la..selalunya belikan cikgu kasut.., minyak wangi..,ni kenapa tiba-tiba belikan jam mahal lak ni.."
"Ala..tak de la mahal mana bu..tak sampai seratus ringgit pon..lagipun kelas bijak cam aisya ni kene la balas jasa guru dia yang da berausah payah tu dulu ajar kitorang.."
"Hmm sukahati ko la aisya,da la pergi bungkus hadiah tu,cakap je banyak budak ni..,tu..tak kan nak bagi camtu je.."
"Ohh betol betol....eh jap...ala buu...!aisya lupa nak beli pembalut hadiah laaa...!"
"Apela kau ni..muda muda da lupa..da gi beli ada masa lagi..ni baru petang,kedai runcit pakya tu bukak lagi.."
"Ni semua salah yaya bongok tuu..macam macam tanya haaa....tengok da lupaa....

...........................................................................

Haiii..nasib baikla kedai runcit dekat rumah aku ni tak berapa jauh,kalau tak..,tak berbungkus lah hadiah ni..,walaupun jawatan aku dah kena tarik,tapi tu semua bukanlah segalanya bagi aku,bak kata yaya..,yang penting keputusan ujian akhir aku nanti..,aku tak heran pun dengan cikgu tina tu..,yang aku fikir sekarang ni satu je.., cikgu farah..cikgu yang dari dulu memang rapat dengan aku,selalu puji aku,dan semuanya la,sebab tu lah aku sanggup buat sejauh ni demi dia walaupun duit tabung aku habis sebab hadiah ni..

"Eh kejap..tu kan.."kata aku meneliti apa yang baru aku nampak
"Sial tu rina jet bagus tu..!,apa dia menyibok buat kat sini..!

Sial tol la..baru nak jejak kaki kat kedai tu boleh boleh pulak minah ni muncul lak kat sini..baik aku gi menyorok..

"Topup 100 ringgit pakcik.."
"100 ringgit"kata pakcik tu sedikit terkejut
"Hmm yela nak,kejap ye"jawab pakcik tu lalu ambik topup yang minah ni nak

Bukan pakcik tu je..ngan aku pon sedikit terkejutla..asal beli banyak camtu..kalau setakat nak internet..bayar bil lagi murah dari kene beli banyak camtu..pastu menyebok kat sini..

"Terima kasih pakcik"kata rina lalu berpaling hendak keluar
"...eh...tu"

Alamak mampos dia nampak aku ke..!sial aku da menyorok pon takkan leh nampak kot aduhh sial tol la..!

...7 saat kemudian...

"Da balik ke..tak de pon nampak kelibat dia keluar.."kata aku dalam hati..lalu aku pon berpaling..dan..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 20, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Junior Maid GxGWhere stories live. Discover now