Ajal menanti

87 6 0
                                    

Seminggu selepas kejadian kembar iskandar

Mereka lakukan aktiviti harian mereka seperti biasa, pergi sekolah, universiti.. Cuma yang berubah adalah mereka di asrama masing2. Aiman dan Iskandar memang sentiasa sebilik, Faris dan Zul je sebilik, cuma Ameer, roomate dia ada, cuma jarang ada kat bilik. Sebab rumah dia lebih dekat dengan sekolah, so dia lebih suka balik rumah, lagikan mak dia tinggal sorang kat rumah, apa2 hal dia ada. So Ameer lebih kepada sorang dalam bilik tu. 2 hari selepas peristiwa di sekola itu, Ameer sering kena kacau, selalunya waktu2 macam selepas maghrib. Lepas solat maghrib mesti dia akan demam, tak demam sakit kepala, kadang2 ada kerusi gerak sendiri, tingkap terbuka tiba2,pintu diketuk tapi tak ade yang ketuk. Satu malam tu, demam dia panas sangat2. Sepanjang hari tido je, roomate dia pon ada la jugak kadang2 datang jenguk dia. Dah dekat 3 hari tak masuk kelas. Malam tu dia mimpi yang dia kat skola tu, and ada banyak 'benda' tu. Semua pandang dia macam marah, dia siap mimpi yang dia kena pancung, darah memercik.. Badan dia dipotong2. Roomate Ameer tak sampai hati tengok dia asyik macam tu, so dia syak yang Ameer kena kacau, dia bagitau kat guru kelas Ameer, and guru kelas dia pon panggil ustaz...

Bila ustaz tu cek2 ada benda ikut dia, dah dekat 1 minggu ikut dia, benda tu tak suka dia sebab dia penah kacau tempat dia. Lagi satu ustaz tu cakap yang ada tanda2 ajal dia nak sampai, ustaz ni agama dia kuat sangat, dia dapat tau kalau seseorang tu dah dekat ajal atau tak.

So, korang rase macam mana dengan Ameer nanti?

TOLONG! [COMPLETE]Where stories live. Discover now