bab 13 (photoshot)

99 13 0
                                    

Do you hear me? I’m talkin’ to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky oh my baby I’m tryin!” Nyanyi sehun sepenuh hati bila lagu kegemarannya berkumandang dicorong radio. Jihyo disebelahnya memandang kepelikan dengan kening yang bertaut. Nasib baik suara sedap, kalau kelaut dengan gaya kuak lentang aku terjun dari kereta! Omel jihyo dalam hati.

Bila part Colbie Caillat pula, sehun hanya menghentak jari pada stereng kereta mengikut rentak lagu. Lagaknya dia sedang berduet lagu Lucky dengan penyanyi itu saja.

“Lucky I’m in love with my bestfriend
lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again..Wuu..uu..” kepala dilentokkan pada bahu jihyo . Menggunakan jari telunjuk, kepala yang terliuk lentok itu jihyo tolak. Tengah drive pun menyempat lagi mamat nih! Ceria semacam. Mentang-mentang baru siap photoshot tadi. Bergaya sakan mereka dekat tepi tasik tu. Nasib baik abang jurukamera sporting. Dan nasib baik jugak segala bengkak dan benjol dimuka jihyo sempat lesap sebelum majlis persandingan berlangsung malah sempat buat sesi fotografi pulak tu.

Biasanya orang tangkap gambar untuk pre-wedding. Tapi lepas kahwin baru snap-snap lebih best kot. Boleh pegang-pegang tangan ke, peluk-peluk ke, kiss-kiss ke, kan? Jangan-jangan si sehun ni terlebih happy sebab aku kiss pipi dia tadi tu kot? Ala, itu pun sebab photographer tu paksa lah! Jihyo membuat andaian sendiri.

“So I’m sailing through the sea
To an island where we’ll meet
You hear the music feel the air
I put a flower in your hair..” sehun masih dengan dunianya. Pun begitu, jihyo malas hendak melayan. Biarlah sehun berbahagia. Jangan kacau dia sudahlah!

“Tak nak nyanyi sama ke?” tanya sehun

“Nope. Tak hafal.” Respon jihyo . Sehun hanya mengerling. Volume radio dikuatkan lagi begitu jua dengan suara sehun . Sabar ajelah..

Tidak lama kemudian, BMW hitam milik jihyo yang meluncur laju di atas tar akhirnya tiba ke destinasi. Yakni hotel dimana majlis resepsi esok akan berlangsung. Petang ini jihyo dan sehun perlu check in ke hotel itu sambil-sambil boleh buat persiapan terakhir.

“Aah! Bestnya!” jihyo menghempaskan tubuh pada katil empuk bersaiz king itu sementara sehun mengangkut segala bagasi yang mereka bawa. Tersenyum sehun melihat jihyo yang sedang berkuak lentang diatas katil. Dengan rambut yang sudah terburai, takde yang nak mengaku itu bini dia!

“Isteri aku ni.. kalau ye pun excited, tukarlah baju tu dulu! Dengan seluar aladin kau tu. Tukarlah. Mandi. Nampak sangat tak senonoh kau nih.” Bebel sehun sambil membuka almari untuk menyusun pakaian mereka. Jihyo yang sengaja memekakkan telinga diam tidak berkutik. Ada ke seluar harem pants ni dikatanya seluar aladin? Nampak sangat tak up-to-date.Pelikat pants tahu pulak dia. Kan tengah trending benda tu..

“ hyo bangunlah! Jangan sampai tertidur pulak! Mandi pun kau belum kan?”

jihyo menggeliat malas. Baru berapa minit berguling, dah disuruh bangun. Mana puas! Untuk mengelakkan sehun membebel dengan lebih lanjut, jihyo bangkit jua sambil membetul-betulkan katil. Mata melilau seketika meneliti susun atur suite itu. Permaidani yang mampu menenggelamkan kaki jihyo pijak perlahan. Langkah diatur kemeja solek sambil tangan lincah membuka bulu mata yang tebal itu .

Baru hari ni saja, sudah 7 kali jihyo bersalin pakaian. Tak sangka banyak spesies pulak baju dia dan sehun perlu pakai untuk menjayakan sesi fotografi tadi. Dari jersi bola sampailah pakaian pengantin. Penat tapi tak kisah yang penting hati puas!

Setelah membersihkan wajah dari mekap, jihyo mendekati sehun yang masih sibuk menyusun pakaian dalam almari.

“Oi, bak tuala!” tangan dihulurkan pada muka suaminya meminta tuala untuk mandi. Sehun berdiri dari cangkungan.

Mencintaimu ❤Where stories live. Discover now