Pengenalan

429 8 0
                                    

Los Angeles – 2009


Beep beep beeeep beep beep beeeep

Alarm dimatikan.. Terlihat seorang gadis sedang meregangkan badan bagi membetulkan otot-otot dan tulang yang terasa tegang berpunca daripada posisi tidur yang statik.. Perlahan-lahan dia mula bergerak turun dari katil, mencapai tuala dan terus masuk bilik mandi untuk menyegarkan badan yang masih terasa layu..

Setelah hampir 15 minit berada di dalam bilik mandi, gadis tersebut melangkah keluar dan menuju ke arah almari pakaian.. Dicapainya grey sleeveless shirt, dark blue ripped skinny jeans dan dark blue bomber jacket.. Setelah berpuas hati dengan pakaian yang dipakainya, dia mencapai bag dan snapback hitam dan berjalan keluar dari biliknya menuju ke ruang makan yang telah ditunggu oleh mommy dan daddynya..


"Morning sweetheart.." sapa mommy dan daddy serentak.

"Morning mommy, daddy.." jawab gadis tersebut..

"Susah betul nak nampak princess daddy sorang ni waktu pagi.. Daddy rasa dalam 1 minggu adalah 3-4 kali.. hahaha.." kata daddy diiringi dengan ketawa..

"Eh.. Apa pulak 3-4 kali je, saya hari-hari nampak dia pagi-pagi tau.. Abang tu yang busy je memanjang, jarang sangat dapat breakfast sekali dengan anak kita sorang ni hah.." celah mommy dengan tangan yang sibuk menyapukan jem ke atas roti bakar.. Gadis yang mendengar perbualan mommy dan daddynya hanya menganggukkan kepala bagi mengiyakan kata-kata mommynya..

"Hahaha.. Awak ni bukannya nak tolong abang tapi buat abang malu kat depan anak kita ni adalah.." kata daddy dengan malu-malu kucingnya..

"Tak nak lah saya.. Minggu lepas abang janji nak bawak saya pergi shopping kan?? Tapi takde pun.. So, saya malas nak tolong cover malu abang tu.." jawab mommy dengan muka slumbernya.. Gadis yang mendengar jawapan mommynya hanya tersenyum dan menggelengkan kepala tak percaya..

"Dah-dah.. Mommy dengan daddy sambung jelah pergaduhan manja tu ye.. Jayjay nak pergi kelas dulu.. Bye-bye.." celah Jayjay lalu berjalan menuju ke arah daddynya dan mencium pipi kiri daddy dan tak lupa untuk mencium pipi kanan mommynya..

"Baiklah.. Hati-hati, jangan nak pecut motor tu pulak ye.. Bye-bye princess.." sahut mommy, daddy hanya menganggukkan kepala..


Aku mencapai kunci superbike kesayangan dan memakai sneakers.. Sayup-sayup aku masih dengar perdebatan mommy dengan daddy, tak habis-habis lagi dorang.. hahaha..


========================


Dari tempat parking aku dah nampak sepasang pasangan kekasih yang asyik berkepit je 24/7, dah macam kembar siam pun ada aku tengok dorang ni.. Tak boleh biar macam tu je nanti jiwa single aku meronta-ronta nak pasangan jugak, jadi aku nak usik sikit hati tisu yang sorang tu.. Aku menuju ke arah pasangan kekasih tersebut..


"Hai korang.." sapa aku tidak lupa dengan senyuman..

"Hai Jayjay.." jawab Livy bersahaja..

"Hai Jayjay.. Awal datang hari ni??" tanya Sophie sedikit hairan..

"Em.. Aku ada benda nak bagitau korang.." dengan nada yang sengaja aku buat serius..

"Serius semacam je bunyinya.. Bagitau jelaa, jangan buat kitorang risau.." kata Sophie dengan nada yang turut serius..


Marriage Contract (GxG)Where stories live. Discover now