Ramazan Ayı Yola Devam!

1K 19 1
                                    

Yeni bir bolumle hepinize merhabaa :) Oncelikle malum ramazan ayindayiz ve aramizda oruc tutan arkadaslarimiz var ve ben onlar icin bir diyet programi buldum ve sizlerle paylasacagim.Oruc tutmayanlar icin de bir diyet programi buldum onu da bu bolumde paylasacagim ama sizden ufacik bir ricam olacak lutfen vote ve yorumlarinizi esirgemeyin.İste diyetimiz;

* *Sahurda (Kahvaltı yerine)*

*

1. Seçenek: *Yağsız kepekli tost (İki dilim light ekmek ve bir kibrit kutusu peynir)

*2. Seçenek: *Bir su bardağı ayran veya diyet süt, domates, salatalık, maydanoz. Yatarken bir porsiyon meyve (muz, incir, üzüm ve kavun hariç)

*3. Seçenek: *Doyana kadar, bir yemek kaşığı sıvı yağla yapılmış sebze yemeği, salata, 200 gr diyet yoğurt ve bir dilim kepekli ekmek

*4. Seçenek: *Altı yemek kaşığı pilav, makarna, salata, 200 gr diyet yoğurt (haftada bir iki kez bu mönüyü uygulayabilirsiniz.) 

* *İftar saatinde (öğlen yemeği yerine) *Bir su bardağı su ile orucu açın. Bir orta boy pideyi sekiz dilime bölüp, bir dilimini alın. Bir kibrit kutusu peynir, iki dilim hindi pastırma ve bir adet zeytin yenilebilir. Ardından bir kâse çorba, doyma hissi yoksa, bir kâse daha içilebilir. İftarı dışarıda yapıyorsanız, küçük porsiyonlar halinde ikram edilenlerden alınabilir.

* *İki saat sonra (akşam yemeği yerine)*

*

1. hafta: *Doyana kadar etli ya da etsiz sebze yemeği ve 200 gr yoğurt.

*2. hafta: *İki gün; doyana kadar sebze yemeği ve 200 gr diyet yoğurt. Üç gün; 100 gr ızgara et, tavuk, köfte ya da ton balığını tercih edin, yanında salata olsun. Bir gün; bir yumurtalı menemen veya ıspanaklı omlet hazırlayabilirsiniz, yanında 100 gr diyet yoğurt. Bir diğer gün; sekiz yemek kaşığı barbunya, yeşil mercimek, nohut, kuru fasulye gibi bir yemeğin yanında salata ve 100 gr diyet yoğurt.

*3. hafta: *2. hafta gibi olacak.

*4. hafta: *2. hafta gibi olacak.

Evet ramazan diyetimiz boyle.gelelim diger diyetimize.Ben bu diyetten de oldukca cok faydalanabileceginizi dusunuyorum.Umarim bu diyet programlari ile kilo verebilirsiniz.Bir de sadece porsiyonlari azaltarak kilo vermeyi dusunmeyin spor sart.Hic olmazsa evde bir saat ip atlayin yada bir saat dans edin.Bu da spor yerine gecer.Neyse sizleri cok bekletmeyeyim iste diger diyetimiz;

1.Gün

Sabah Kahvaltıs

ı, Öğle Ve Akşam Yemeği için 1 tane büyük boy elma, 2 Yarım tatlı kaşığı toz tarçın, 2-3 çorba kaşığı karabuğday.

2. Gün

Sabah Kahvaltısı: 2 tane yumurtanın beyazı ve mantar kullanılarak hazırlanmış yağsız omlet

Öğle Yemeği: Izgarada pişirilmiş sıfır yağsız balık

Akşam Yemeği: Izgarada pişmiş yağsız hindi göğsü

3.Gün

Sabah Kahvaltısı: Bugün kahvaltı alkali detoksu tüketin. Detoks salatalık, limon, maydanoz yeşil elma ve zencefil karışımı ile hazırlanmalıdır.

Öğlen Yemeği: 1 tane kabak, pancar, 1 çay bardağı mercimek, kuru soğan, dereotu ve enginar ile hazırlanmış çorba tüketilmelidir.

Akşam Yemeği: Öğle vakti için hazırlanan bu çorba akşam yemeğinde de tüketilmelidir.

[reklam1]

4.Gün

Sabah Kahvaltısı: Lor peynirli domates çorbası

Öğle Yemeği: Adana dürüm

Akşam Yemeği: zeytinyağlı bamya yemeği ve yeşil salata

5.Gün

Sabah Kahvaltısı: Meyve salatası

Öğlen Yemeği: Kabak salatası

Akşam Yemeği: Marulda köz patlıcan

6.Gün

Sabah Kahvaltısı: Menemen

Öğle Yemeği: Mercimekli pazı dolması

Akşam Yemeği: Yeşil salata ve bamya yemeği

Evet anlayacaginiz uzere bu diyet 6 gunluk.Bu bolumde sizlere sadecediyet programlari vermeyecegim bir de bunun uzerine size faydali olabilecek bilgiler de verecegim.İste bunlardan bazilari;

1- Yemek yerken kesinlikle TV izlemeyin

Yemek yerken kesinlikle TV izlemeyin, gazete okumayın yada aklınızı yemege olan odağınızdan ayıracak farklı birşey yapmayın. Çünkü Beyin doygunluk hissini 20 dakika sonra aldığı için siz o hissi alana kadar farkında olmadan tv izleyerek tıka basa yiyeceksiniz.

2- İşin altın kısmı “yavaş yiyin”;

Evet bunu bir çok yerde görmüşünüzdür, duymuşunuzdur. Kesinlikle ama kesinlikle yavaş yavaş yemeye özen gösterin. Nasıl mı ? Mesala bi lokma yedikten sonra içinizden 10′a kadar sayın yada birşey düşünün. Daha detaylı anlatmak gerekirse bi lokma yediniz ve sonrasında sofradakilerle birşeyler konuşun, aradan 10 – 15 saniye gectikten sonra tekrar bir lokma yiyin. farkı göreceksiniz.

3- Ufak Lokmalar ve Sık Çiğneme

Diğer önemli bir detay ise yiyeceğiniz yemeyi ufak ufak lokmalara ayırmanızdır. ve tabiki yediğiniz yemeyi en az 20-21 kere çiğnemeye özen gösterin. Evet bu fazla bi rakam fakat maalesef uzmanlara göre en sağlıklısı bu.

4-Spor/Hareket Şart.

İşte geldik en sıkıcı bölüme sanırım. Kimsenin asla yapmak istemediği ve özendiği SPOR. Günde en az 20 dk yürümeniz çok ama çok önemli. 20 dk yürümeniz yağ yakımınızı hızlandıracaktır. SPOR yapmaya vaktiniz yoksa bile hareketli bir gün geçirmeye özen gösterin. Saat başı 5er dakika seri hareketlere yapmaya özen gösterin.

Evet bunlar yaptigimiz bazi yanlislar.Umarim bazi seyleri anlayabilmissinizdir.Evet diger bilgiye geciyoruz.

* Salatayı menünüzün yıldızı yapın ve ona göre tüketin.

* Bol bol su tüketin özellikle bu günlerde.

*Vücudunuzu  nemlendirin ve günde 10-15 bardak arasında su içtiğinize emin olun.

* Sürekli olarak spor yapın ve her gün düzenli olarak yürüyüş yapın.

* Porsiyonlarınızı Mutlaka ufaltın.

Evet simdi diyeceksiniz ki bunlar zaten duydugumuz seyler.Peki bunlari duydugunuz halde neden hal yapmiyorsunuz?Bence bu soylenenleri kulak ardi etmemelisiniz.Sonucta her diyetisyen soyluyorsa vardir bir bildikleri degil mi?Neyse sonuncu bilgimize gecelim simdi.Aslinda bilgi degil de fazla kalori almak yerine yapabileceginiz seyleri yazacagim.Pek anlatamadim ama okuyunca anlayacaksiniz.

* Kola ya da bunun gibi asitli içecek yerine, bir bardak suyun içine limon dilimleri ekleyin. Ve Fazladan 180 kalori almaktan kurtulun.

* 1 -2 adet çikolatalı kurabiye yerine, 1-2 kare bitter çikolata tüketin ve fazladan kalori almayı engellemiş olursunuz.

* 1 su bardağı meyve suyu içmek yerine, yarım bardak sodayı için. Fazladan 60 kalori almamış olun.

* 1 bardak tam yağlı süt yerine, tam yağsız olanı tercih edin ve fazladan 50 kalori almayı engelleyin.

* 1 kutu meyveli hazır yoğurt

 yerine, yoğurdun içine çilek ya da başka meyve doğrayıp yiyin. Fazladan 105 kalori almayı önleyin.

Evet bu bolumluk bu kadar.Umarim sizin icin faydali bir bolum hazirlayabilmisimdir.İlk baslarda da dedigim gibi vote ve yorumlarinizi eksik etmeyin.

Zayıflama Gücü Adına!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin