Hoofdstuk 9 ✔︎

31.9K 1.8K 383
                                    

Dark romance with a bit of pink

Hoofdstuk 9 ~ The awkward dinner part 2

Ik hou van mijn familie, echt waar. Zelfs van Devon.

Af en toe toch.

Maar soms wou ik gewoon dat ze niet zo...ugh zijn. Snapje?

Alsof het Victoria Secret lingerie incident al niet schamend genoeg was, moesten mijn ouders er perse een schep boven op doen. Een schep zo groot als drie ton gigantische, grote, grijze stenen.

Ze waren Caleb baby foto's aan het tonen.

Mijn baby foto's.

"Oooh, ja! Ik weet de dag waarop deze foto genomen is nog perfect. Kate dacht dat ze een tijger was!" lachte mijn moeder en duwde de foto in Caleb's handen. "Kijk, ze heeft de hele dag in dat tijger kostuum rondgelopen. Ze gromde zelfs naar iedereen!"

Ik begroef mijn gezicht in mijn handen als Caleb op zijn lip beet om zijn lach in te houden. "Ik kan me voor stellen dat dat heel amusant geweest moest zijn."

Mijn moeder schudde haar hoofd en bladerde verder door de fotoboek. "Schat, dat is niets vergeleken met die dag waarop ze een pamper op haar hoofd droeg alsof het een kroon was. Ze schreeuwde de hele tijd buig voor koningin van pamperland!"

"Ma!" riep ik, geritste de fotoboek uit haar handen en verborg hem onder het kussen van de zetel. "Moeten we niet gaan eten?" vroeg ik terwijl ze me met een opgetrokken wenkbrauw aanstaarde.

Ik wachtte niet op en antwoord en marcheerde naar de keuken. Mijn vader was juist een grote kom op tafel aan het zetten.

Als ze klaar waren ging mijn pa aan het hoofd van de tafel zitten. Mijn moeder kwam de eetkamer binnen en ging rechts van mijn vader aan de tafel zitten. Caleb kwam naast me staan en keek me vragend aan. Hij wou weten waar hij moest gaan zitten.

Ik beet op mijn lip en haalde mijn schouders op.

Devon ging naast mijn moeder zitten, dus ging ik tegenover mijn moeder zitten en Caleb naast mij. Mijn moeder glimlachte als iedereen zat en opende de kookpot.

Ik slikte als ik zag wat erin zat. Het leek op eenhoornpoep met een vleugje vogelpoep.

Devon grimaste en mijn vader glimlachte lief naar mijn moeder.

"Het ziet er heerlijk uit, schat," zei hij en schepte een grote schep op zijn bord.

Als je goed keek zag je dat zijn ogen wijdde als het met een splatch op zijn bord neerkwam.

"En?" vroeg mijn moeder met grote ogen als hij er een hap van nam.

Mijn vader kauwde even en slikte dan dramatisch. Met opgetrokken wenkbrauw keken we allemaal hoe hij nog een hap nam.

Als hij zag dat we allemaal naar hem aan het staren waren keek hij op. "Wat?"

Mijn moeder rolde haar ogen. "Hoe proeft het?"

Hij grijnsde en keek haar nep verast aan. "Oh, verrassend lekker."

Ze sloeg zijn arm en schudde haar hoofd. Daarna keek ze ons aan. "Wel? Tast toe."

Ik slikte moeizaam en keek vanuit mijn ooghoek naar Caleb. Die ook raar naar mijn moeders creatie staarde. Ik schepte traag een klein beetje op mijn bord en nam mijn vork vast. Mijn moeder bestudeerde alles wat ik deed heel nauwkeurig. Voorzichtig schepte ik wat van de smurrie op mijn bord en bracht het naar mijn mond.

Nu kunnen er twee dingen gebeuren.

A) Ik val neer op de grond. Wordt eerst groen daarna blauw misschien paars. En dan geef ik waarschijnlijk over.

Dark romance with a bit of pink #Netties2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu