Na een kleine tien minuten ben ik aangekomen. Man, wat zit die school verscholen zeg. Ik voel aan mijn hoofd en ik begin te lachen. Ik had geen helm op. Lekker.
Ik rijd de scooter voorzichtjes het schoolplein op en parkeer het bij andere scooters, brommers en motors. Ik zet hem op slot, en kijk rond. Overal zijn her en der groepjes met meisjes en jongens verspreid. Ik wil lopen naar een groepje, maar dan gaat de bel. Lekker man.'Mayte Chez? Familie van Vernandez Chez? Uit M3H6?' Ik knik. 'Dat laatste weet ik niet, maar dat zal allemaal wel.' Ik kijk de vrouw aan achter de receptie. 'Ik moet wel een bevestiging hebben dat hij in M3H6 zit anders maak je hier misbruik van de situatie.' 'Dan maak ik toch misbruik van de situatie? Wat kan jij zeiken man.' De vrouw haar bril is gezakt naar het puntje van de neus. 'Meisje, je wil niet weten hoeveel invloed ik heb hier. Beter luister...' 'Beter geef jij mijn spullen gewoon.' Kap ik haar af. Jeetje man. Ze kijkt me verafschuwend aan, maar geeft me dan toch spullen. 'Hier is je rooster, je zit in M4V3. De M voor Madrid, 4 voor het vierde leerjaar, de V voor je niveau - vwo - en de 3 voor de hoeveelste klas van vwo. Je moet op deze school een verplichte buitenschoolse activieit doen. We vinden het erg belangrijk dat je aan een groepssport doet en zo een groep creëert. Je kunt kiezen uit voetbal, hockey, rugby, dansen en lacrosse. Hier is je kluisjescode, je kunt je kluisje vinden aan de westvleugel. O en, zoals je ziet heb je morgen eerst les Scheikunde in lokaal W117, dat geeft aan dat je op de eerste verdieping op de westvleugel in lokaal 17 moet zijn. Je hebt vijf minuten tussentijd van lessen, om te kunnen switchen qua lokaal.'
Ik knik. I get it. 'Je krijgt straks een rondleiding van Alise Rodriquez, een meisje uit je klas. Ze is om vijf minuten in de kantine, zodat je eerst je buitenschoolse activiteit kan uitkiezen bij mij.'
'Ik kies voor hockey.' Zeg ik meteen.'Prima!' Zegt ze overdreven opgewekt. 'Dan moet ik je nog iets uitleggen. Hockey is de hoofdsport van onze school - want daar hebben we de meeste prijzen mee gewonnen. Er is een jaarlijkse competitie van alle sporten tussen andere scholen. Zet je beste tandje voor, we willen natuurlijk wel prijzen winnen.' Ik knik en glimlach. 'Dat gaat wel goed komen,' zeg ik.
Ik loop de kantine in, en zie een meisje staan met wit-grijs haar, en ze heeft bovenop zwarte uitgroei. Ze is getint en heeft bruine ogen. Voor de rest heeft ze gewoon een simpel blauw shirtje aan, een zwarte short en witte nike schoenen.
Ik loop naar haar toe. 'Jij moet Mayte zijn,' zegt ze blij. 'Ik ben Alise.' 'Daar was ik al achtergekomen, ja.' Zeg ik een klein beetje verveeld. 'Oké!' Zegt ze. 'Volg mij maar,'
Na de hele rondleiding zijn we buiten gaan zitten op het grasveld. Alise verteld me wat over de verschillende soorten groepjes. 'Ik zit een beetje bij de normale mensen,' zegt ze. 'Dan heb je natuurlijk de populaire jongens - Tyler en Dylan.' Verrassend. 'Dan heb je daarvan nog de aanhang, Mila en Amber, dat zijn echt aandachtssletten. En dan heb je ook nog Danae en Kate - dat zijn een beetje de enigste meisjes van de school die zich niet aan de regels houden. Ze hebben ook regelmatig ruzie met Tyler en Dylan.' Ik grijns. Ik denk dat ik hun wel mag.
De bel gaat. Jezus, wat een takkeherrie. 'Nu hebben we pauze,' fluistert Alise. 'Mijn favoriete onderdeel van de dag.' Ze kijkt me sarcastisch aan. Zo als ik al dacht, Alise is denk ik een nerd. 'Ik ga naar de bieb. Ga je mee?' Ik schud mijn hoofd. 'Ga jij maar,' ze knikt en loopt weg. Serieus, wie gaat er nou naar de bieb in de pauze?
Er lopen teveel mensen naar buiten. De meeste gaan voetballen, of staan gewoon wat bij elkaar. 'Kom op Dylan!' Roepen een paar mensen. Mijn hoofd draait naar de plek waar ik dat hoor. Ik zie allemaal mensen in een grote cirkel staan. Een gevecht, natuurlijk. Ik sta nieuwsgierig op en loop naar de groep toe. Ik wring me tussen een paar mensen en zie Dylan een meisje in elkaar slaan. 'Hé, Dylan!' Roep ik. 'Mag je wel meisjes slaan?' Een stilte. Dylan kijkt omhoog. 'Natuurlijk ben jij het weer,' zegt hij zuchtend.
'Kan je jongens niet aan dus ga je maar over op meisjes?' Zeg ik uitdagend. Dylan trekt een wenkbrauw op en ik kopieer zijn blik. Zo blijf ik een paar minuten staan. Een staarwedstrijd. Mijn ogen beginnen te tranen van het niet-knipperen. 'Laat dat meisje gewoon met rust,' zeg ik. Dylan wend zijn blik af. Ha! Gewonnen.
'En hoe wou jij me dan stoppen?' Vraagt hij met een dodelijke blik. 'Volgens mij heb ik dat al gedaan.' Kaats ik terug. 'Zie jij dat meisje ergens nog?' Dylan kijkt naar de lege plek op de grond. Een paar mensen lachen. Dylan stamptvoet de kring uit en geeft me een duw, waardoor ik een paar stappen naar achter stap. 'Zoals ik al zei: zijn jongens te sterk voor je?'
Iemand trekt me mee. Ik struikel bijna, maar weet dan toch mijn evenwicht te hervinden. 'Wie the fack ben je?' Vraag ik. Het persoon stopt bij een boom, waardoor ik weer bijna omval.
Het is een meisje. Ze draait zich vliegensvlug om. Een paar dodelijke ogen staren me aan. Voordat ik het weet, staan Tyler, Dylan en twee meisjes om me heen.
Ik grijns. Ze hebben me opgezocht, wat lief!Heeeyyyy, die reads kloppen voor geen meter, maar er zullen vast wel twee mensen zijn ofzo die dit boek nu lezen. Wat denk je wat er nu gaat gebeuren? 😏
Please, wees geen stille reader! Je mag heus wel feedback geven (:
Voten zou ook superlief zijn!
X elma
JE LEEST
Motherfuckin' Madrid
Teen FictionMayte Chez, 16 jaar, de badgirl van het Sint Pietersen College in Tiel. Heeft alleen haar vader als enige familielid in Nederland, maar hij komt ter overlijden omdat hun huis in de fik staat. Dan moet Mayte naar haar verdere familie, in Madrid. Ze k...