Hoofdstuk 8

20 1 0
                                    

(Bovenin Kate en Mayte)

Ik sta voor de schoolingang, te wachten op Danae en Kate, want die nemen alle spullen mee. We hebben afgesproken - lekker kinderachtig - om zwarte kleding aan te trekken. Want je weet maar nooit, straks hangen er camera's op het buitenterrein, aangezien het echt een dikke school is. Deze school is eigenlijk bedoeld voor havo/vwo, maar omdat er de laatste jaren teveel mensen een niveau gezakt zijn, is het nu een school voor alle niveaus.

Ik heb vwo, maar ik kon eigenlijk gymnasium. En ik heb nou niet bepaald een advocaat als beroep in mijn gedachten, dus ik heb een beetje schijt aan school nu. En waarom zou ik doorgaan? Er is niemand die mij stopt. Ik ga echt niet luisteren naar Ricardo en Isabel.

Incoming call, Amber Zeilstra

Ik neem snel op. 'Heeeyyyy!' Zegt Amber opgewekt. 'Ik probeer je de hele dag al te bereiken.' 'I'm sorry,' zeg ik. 'Ik heb teveel aan mijn hoofd nu. Mijn kamer is nu ingericht, maar i found my enemies.' Amber lacht. 'Vertel je me cliché badboyverhaal maar.'

'Heftig,' zegt Amber uiteindelijk, als ik haar alles heb verteld. 'En jij laat het er niet zo bij zitten,'  zegt ze. 'Wat denk jij dan?' Zeg ik fel. 'Hun leven gaat kapot.' Amber lacht. 'Succes dan. Ik moet hangen, moet nog leren voor Engels.' 'Om twaalf uur 's nachts?' Vraag ik lachend. 'Tja, ik sta niet op overgaan. Dus misschien moet ik maar gaan leren.' 'Succes tho,'

Een paar minuten later zie ik Danae en Kate al aanlopen. Ik moet lachen om het domme gezicht. Kate heeft een zwarte spijkerbroek en een zwarte croptop aan, Danae hetzelfde alleen haar croptop loopt door tot haar hals, waar het daar strak zit. En Danae heeft nog een beanie op.

Ze lopen zwaarstuntelend met de pakken roze toiletpapier. En een wit kleed drapeert om hun beiden, zodat ze wel vrij dichtbij elkaar moeten lopen. Ik kom aangesneld en neem twee pakken toiletpapier over.

We staan voor de ingang van de school en ik kijk bedenkend voor me uit, terwijl Danae en Kate zachtjes overleggen.
'Oké,' zeg ik dan uiteindelijk. 'Geef dat spandoek maar.'

Kate overhandigt met een plechtig gebaar het spandoek - nou eigenlijk, ze gooit het vol op mijn hoofd, en ik kan het prima opvangen, omdat dat spandoek zo'n twee freaking meter lang is. 'We hebben er heeel lang aan gewerkt,' zegt Kate, terwijl ze Danae aanstoot en haar aankijkt op zo'n manier van - we hebben er geen fuck aan gedaan maar speel even mee - en Danae zegt dan ook erg overdreven en uitbundig 'Ja'.

'Het kan me geen fuck schelen of het mooi of lelijk is. Het moet gewoon leesbaar zijn.'
Kate knikt. 'Nou, miss Chez. Hoe wil je dit ophangen?'
'Eehmm..' ik kijk twijfelend naar de schoolingang. Het is eigenlijk de bedoeling dat het spandoek boven de schooldeuren gaat hangen, maar ik zie nergens waar dat kan.

'Hebben jullie ductape?'
'Tuurlijk. Zonder ductape komen we niet ver.'
'Mag ik dat ductape dan misschien?'
.....
'Je hoeft het niet vol op mijn hoofd te gooien bitch!'
'Oh, sorry. Ik probeerde je hoofd nog te vermijden. Maar je hebt zo'n dikke kop...'
'Fuck you.'
'Lekker, wanneer?'

Ik knip de zaklamp aan, omdat het superdonker is - en ik zie Kate me aankijken met een doodserieuze blik, en Danae ligt op de grond van het lachen.
'Jij bent niet de enige die Tyler en Dylan kan dissen.'
'Dat had ik al in de gaten.'

Ik kijk tevreden naar het kunstwerk. Het spandoek is een beetje briek opgehangen, maar het pleepapieren ging verassend makkelijk.
Want als je zo'n rol wc-papier gooit, gaat hij superhoog en dan valt dat wc-papier op het dak van de school.

'Ik voel me nu echt Vincent van Gogh.' Zegt Kate trots.
'Ja. Dit was ook een serieus kunstwerk van hem.' Zegt Danae met een doodserieuze blik. Oké, nu komt het.
'Dit had hij namelijk gemaakt nadat zijn oor er was afgehakt en hij halfdood ging. En aangezien jij bijna al het werk hebt gedaan...'

Ja hoor, Kate pakt een rol wc-papier en gooit het vol op Danae haar hoofd. Raak. 'Fuck you!' Roept ze.
'Naja, ik zou eigenlijk Mayte al fucken. Wanneer wil jij dan?'
Nu is het mijn beurt om een wc-rol op Kate te gooien. Vol op haar achterhoofd.
Danae en ik kijken elkaar aan en vliegen beiden naar het pak met wc-papier.
'Vriendjespolitiek!' Roept Kate met een quasi-verdrietige blik.
'Tja, jij hebt geen vrienden..'
'Bitches! Nu krijgen jullie het!'
'Wij hebben al het wc-papier.....'

Al het wc-papier ligt her en der verspreid en ik lig op de grond, een sneeuwelfje maken van
wc-papier.
Het is 4 uur 's nachts en wij zijn op school.
Ja, school.

'Ik ben moehoeeee.' Roept Kate.
'Je kan ook zeiken. Je hebt wc-papier genoeg.'
'O, dat wist ik niet! Dankjewel voor het zeggen.'
'Daar heb je vrienden voor.'
'Ik had toch geen vrienden?'
'Vrienden niet, nee. Maar je hebt wel je bitches.'

Heeeyyy! Niet het allerlangste hoofdstuk, i know, maar ik beloof; het volgende hoofdstuk word twee keer zo lang. Want als je dit boek nu al savage vond, nu begint de drama pas... ahahah! En, wouw, ik heb de 100 reads! Echt superbedankt!!
X elma
(Voten en Reageren zou superlief zijn 💋)

Motherfuckin' MadridWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu