Merhaba . Bu dünyada yaşıyorsun değil mi ? Bu soru oldukça garip oldu ama kesinlikle saçma değil. Çünkü bu dünyada yaşıyorsun ve etrafında olup bitenden en ufak bir haberin yok . Dünyada bazı hayvan ve canlı gurupları ile birlikte yaşıyoruz fakat bunun fazlası var. Böyle basit ve sıradan bir dünyada yaşadığını düşünmek sence de garip değil mi zaten ?
Baştan uyarayım seni, bu âleme gireceksen herşeyi göze almalısın . Bunu istiyorsan devam ediyorum.
Şöyle etrafına bak bakalım neler var. Ağaçlar, taşlar , bitkiler,çiçekler , böcekler , gölge , aydınlık , karanlık , ışık. Bunlar sandığın kadar basit değil. Göremediğimiz , görüpte fark edemediğimiz ya da anlayamadığımız şeylerin başlangıcı bunlar . Şeyler diyorum çünkü bunlar garip varlıklar. Hem canlılar konuşup hareket edebiliyorlar hem de cansızlar ne atan bir kalpleri ne de çalışan bir metobolizmaları var. Üstelik normal bir canlıdan kat be kat yaşlılar.
Her gün okula ya da işe giderken hemen hemen hep aynı güzergahı kullanıyorsun ve bu anlatıklarımı hiç fark etmedin öyle değil mi ? Mesela şu bahçedeki yan yana duran iki ağaçtan birisi gerçek bir ağaç diğeri ise kamuflajcı denen varlık. Etrafına dikkatlice bakarsan bunun gibi bir çok örneği fark edebilirsin . Lâkin sakın onlara bilerek ve isteyerek dokunma bir anda küle dönebilirsin. Şaka şaka kamuflajcılar çok tehlikeli olmalarına rağmen kendilerini belli etmemek için varlıkları tehlikede olmadığı sürece bir şey yapmazlar.
Kahramanımız Karacan'ın durumu ise biraz daha farklı. Karacan efsane, masal, hikaye ve söylenceleri araştıran, tabir yerindeyse bunlarla yaşayan , bir üçüncü sınıf edebiyat öğrencisi. Bu türleri o kadar çok seviyor ki aşık bile diyebiliriz.
Bir gün Karacan yine araştırma yaparken karşısına öyle bir masal çıktı ki hayatını o andan itibaren değiştirip hiç ummadığı bir hale soktu.
Ve bu macerasında şu söz her zaman ona yol gösterdi :
Bazen hayaller gerçek olur,
Bazende gerçekler hayal ...