Ağabeyleri olarak kıyamet gününde vebalden kurtulmuş olmak için genç kardeşlerime bir sözü hatırlatmak isterim: Güzel kardeşlerim, asla unutmayınız, her haram bir defa denenir. Ondan sonra adı artık ‘deneme’ değildir.
Şeytanın herkesten ricası “bi defa olsun bakıver”mesidir. Dolayısıyla bir lokmalık, bir içimlik de olsa harama asla el uzatılmamalıdır. Haram denenmez, tıpkı ölümün denenemeyeceği gibi. İnsan deneme olsun diye gözünü çıkarmaya kalkışmadığı gibi bir kerelik de olsa harama el uzatmaz. Çünkü bünyemiz alışmaya uygundur, hele gençlik yaşlarında.
Helal olandan başka şeye el uzatmamak konusunda dikkat edilecek ilk husus, yediğimiz-içtiğimiz şeyin tıbben yararlı sınıfta olmasıdır. Bunun bir ölçüsü de ambalajı içinden pahalı olan hiçbir şeye para vermemektir. Cips denen bir şey var; bakıyorsunuz, üzerinde 25 gr. yazıyor. O cips paketi 25 gr. patatesi alamayacağınız bir fiyata satılıyor. Çünkü alüminyum ambalaj pahalıya mal oluyor. Öyleyse ambalajı kendinden pahalı bir şeye para vermek sırf para harcamaktır.
Yediğimiz-içtiğimiz hiçbir şey aklımıza veya organlarımızdan birine asla zarar vermemelidir. Nisbî (az veya çok) de olsa uyuşturucu etkisi yapıyor, gözlerde bulanmaya sebep oluyor ya da yiyince nefes darlığına yol açıyor veya doktor söyleyip şimdi değilse de ileriki yaşlarda bir şekilde zararının dokunacağını açıklıyorsa böyle bir şeye para verilemez.
Harama para verilemediği gibi ikram edileni de yenemez. Domuz haramdır; öyleyse domuzun girdiği mutfakta pişen inek etini bile yememek, domuz veya alkol ürünü satan marketten alışveriş etmemek ümmet-i Muhammed’e mensup olmanın kalitesini gösterir. Günlük hayatımızı belirleyen şeriatımızın ölçüleri kitaplarda yazılı kalsın diye değil, Müslüman gençler bu standartlarda yaşasınlar diye günümüze gelmiştir.
Dinimizin sembolik değerleri yoktur, hayatî değerleri vardır.
Bir ürünün sağlık veya gıda bakanlığı tarafından sağlıksız olduğuna dair açıklama yapılıyor, sakıncalı olduğu bildiriliyorsa onun alınmaması gerekir. Tabii ki bu makamların açıklamaları Allah Teâlâ’nın haram olarak bildirdikleri gibi değildir ama beşer olarak gelinen seviyedeki tespitlere riayet önemlidir. Nihayetinde her Müslüman’ın laboratuvar kurup ürünleri inceleyecek hâli yoktur. Standartlara uymak bir çözümdür. Bir litre içildiğinde sarhoş eden şeyin bir gramı da haramdır. Bir daha onun miligramına da el sürülmez.
Necis (pis) şey yiyemeyeceğimiz gibi necaset (pislik) bulaşmış şeyi de yiyemeyiz. Kan necistir, yenemeyeceği gibi kanla üretilmiş bir şey de yenemez. Ölmüş hayvan -balık hariç- yenmez. Sarhoş edici şeyler necistir, yenemez. Yırtıcı hayvanlar (şahin, kartal…) da yenemez. Eti yenebilecek hayvanlardan besmelesiz kesilmiş olanlar da yenemez.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençler Helal Yiyin!
General Fiction[Nureddin Yıldız Dersleri 2] Güzel kardeşlerim, asla unutmayınız, her haram bir defa denenir. Ondan sonra adı artık 'deneme' değildir. Şeytanın herkesten ricası "bi defa olsun bakıver"mesidir. Dolayısıyla bir lokmalık, bir içimlik de olsa harama asl...