Hoofdstuk 1

484 16 1
                                    

Zuchtend spring ik van mijn bed, mijn blonde haren zwaaien achter me aan. "Kom op Em, je moet echt twitter aanmaken" zegt Dominique verveeld. Ik schud mijn hoofd, "Nooit van mijn leven" Dominique pakt mijn telefoon en toetst mijn wachtwoord in, "Niet doen" roep ik boos. Dominique tikt door en ik krijg mijn telefoon niet uit haar handen gepakt. "Zo, als jij het niet doet doe ik het wel" zegt ze sirieus. Ik kan mijn lach niet inhouden. "Gek kind" roep ik terwijl ik mijn telefoon aanpak. Ik kijk naar mijn nieuwe twitter account. "Dominique, ik wil dit echt niet" zeg ik geirriteerd. Ze haalt haar schouders op, "Nu heb je het toch, dus je moet er maar mee leren leven" Ik zucht nogmaals en probeer wat te doen op Twitter. "Doom, hoe moet dit?" vraag ik als ik op alleen maar verkeerde knopjes tik. Dominique komt naast me staan en wijst me dingen aan. Na een paar minuten heb ik het onder de knie. "Je kan ook bekende mensen volgen" zegt Dominique als ik Zac Efron's naam voorbij zie komen. Ik klik op volgen en zoek naar andere mensen. "Oke Doom, Ik moet toegeven, zo slecht is het nog niet" Zeg ik glimlachend. Dominique knikt tevreden, "Ik moet gaan" zegt ze. Ik zet een pruillipje op. "Ik ga je missen" zeg ik. Dominique moet lachen. "Ik woon hiernaast gek!" zegt ze tussen haar adem door. Ik knik "Toch ga ik je missen" zeg ik nogmaals. "Ik kom vanavond wel langs" zegt Dominique iets zachter. Ik knik tevreden en laat haar uit. "Bye" roep ik nog net voor de deur dichtvalt. Ik ren de trap weer op en kijk op mijn twitteraccount. Ik verander snel mijn profielfoto en zet wat leuks in mijn bio. Ik klik op 'nieuwe tweet' en begin te typen.

@EmmaBreadOfficial: 'Hey, Emma hier, Dominique wilde alweer dat ik Twitter moest aanmaken, dus hier t resultaat! x'

Als ik de tweet heb verstuurd hoor ik nog geen minuut later mijn ringtone uit mijn telefoon klinken. Ik klik op de melding.

@DominiqueFranken: "Hou ook van jou Ems"

A/N De Twitternaam bestaat waarschijnlijk niet, heb ik zelf bedacht.

Ik grinnik even. En begin weer te typen.

@EmmaBreadOffiial: 'Weet ik toch babe'

Ik krijg weer een melding en zie dat Dominique mijn tweet 'retweet' wat betekend dat nou weer? Ik moet echt nog veel leren.

Ik ben dus Emma Bread, Ja ik weet dat mijn achternaam 'Brood' is. Ik ben nu 17 jaar en ben net van school afgestudeerd. Ik was altijd al de 'nerd' van de klas, maar dat maakt me niet uit. Ik kom uit Australië, wat te horen is aan mijn accent. Ik heb sinds kort Twitter en ben nu al verslaafd.

Ik zit op de bank met mijn telefoon in mijn hand. Mijn kleine zusje springt naast me neer. "Ems!" roept ze vrolijk. Ik neem mijn 3 jarige zusje op schoot en kietel haar. Haar schattige lach vult de kamer. "Emma, stop met daarmee" zegt mijn moeder boos als ze met een pan in haar handen de woonkamer in komt. Ik laat mijn zusje los en zet haar op de grond. Ze begint enthousiast rondjes te rennen.Mijn moeder glimlacht even en zet de pan op onze tafel. "We eten vandaag in de woonkamer" zegt ze. Ik knik en zet de televisie aan. "welk net?" vraag ik met volle mond. Mijn moeder haalt haar schouders op. "Vandaag mag jij bepalen" ik doe wat ze zegt en zet hem op Nickelodeon. Mijn zusje kijkt geboeid naar de tv. Ik kijk stiekem af en toe even op mijn telefoon. "Emma, wegleggen dat ding" zegt mijn moeder boos als ze me weer ziet kijken. "Mam, ik heb een nieuwe app die werkt op tijd, mag ik even kijken? Lisa kijkt tv!" probeer ik. Mijn moeder zucht en knikt, "Dankje mam" roep ik vrolijk. terwijl ik mijn telefoon uit mijn broekzak gris. ik open mijn Twitter app en zie net 1 minuut geleden een bericht van 'Calum Hood'

"I just want to say, I love all our fans, but sometimes, if you have nothing useful to say, don't say anything, X"

Ik retweet het snel en zet hem in mijn favorieten. Ik reageer ook nog even,

"I love u Calum, you guys mean the world to me, those girls have to shut up"

Ik klik tevreden mijn telefoon weer uit en ga verder met mijn eten. "Ik ga na het eten een vakantie zoeken" zeg ik. Mijn moeder knikt, "Ik ruim dit keer wel af" Nu is het mijn beurt om te knikken. "Dankje mam"

Na het eten storm ik de trap op en gooi mijn laptop op mijn bed. Ik klik hem snel aan en open Internet. Ik tik in:

Jongerenvakanties

Al snel kom ik op Arke.nl Ik klik op verschillende kopjes maar kan nog niets vinden. Als ik getik op mijn raam hoor draai ik me met een ruk om. Dominique. Ik loop stil naar mijn gordijnen en open die. Kort daarna open ik ook mijn balkondeuren. Dominique loopt mijn slaapkamer binnen. "Handig he, buurmeisje" lacht ze. Ik knik en plof weer op mijn bed, "Heb jij al een leuke vakantie gevonden?" vraag ik haar zuchtend. Ze schud haar hoofd, "Als het leuk is, is het onbetaalbaar" zegt ze. "We moeten nog even wachten op iets geweldigs" vul ik haar aan. Ze glimlacht. "Dit word zo gaaf!" Ik knik , "En zo gezellig" Enthousiast praten we verder over ons vakantieidee. "En" begint Dominique ineens na een lange stilte. "Hoe gaat het met je Twitter?" Ik haal mijn schouders op en pak mijn telefoon uit mijn broekzak. "39 nieuwe volgers" lees ik verbaasd op. Dominique kijkt me blij aan. "Kijken dan" roept ze vrolijk als ik niet-begrijpend naar mijn scherm staar, wie wilt mij nou volgen? Ik klik op meldingen en scroll door de mensen heen. "Louis van Straten, Amelie Janssen, Kiki Sanders, en.." ik stop met praten en mijn mond valt open. "Nee!" roep ik enthousiast, "Wat?!" vraagt Dominique meteen. "Nee" zeg ik nogmaals, mijn ogen worden groot. "Wat?!" roept Dominique. Ik laat haar mijn scherm zien en ook haar mond valt open. "Lieve schat" roept ze "Je idool volgt je" Ik knik en klik op Calum's account. "Dit is fantastisch, stuur een DM" roept ze. Ik kijk haar niet-begrijpend aan en Dominique pakt mijn telefoon uit mijn handen. Na een paar seconden heb ik hem weer terug en stat het op een soort berichtencentrum tussen mij en Calum. Ik begin te typen.

"Hey Calum, super bedankt voor je Follow! Ik vind het echt gaaf! Ik hou echt van jullie"

Ik laat Dominique het bericht zien en enthousiast knikt ze. "Geweldig" tevreden glimlach ik. Nu nog een reactie. Mijn mond valt open en ik tik Dominique 10 keer op haar schouder terwijl ze zich allang heeft omgedraait. "Ik heb reactie" roep ik vrolijk. "Ssstt" zegt ze waarschuwend. Ik pers mijn lippen op elkaar en begin voor te lezen.

"Hey Emma, geen probleem, ik volg graag fans ;) Thanks for supporting us X Calum"

"Oh mijn god" zegt Dominique "zie je wel wat twitter met je leven doet?" lacht ze. Ik knik enthousiast. Dominique is geen fan van 5 Seconds of Summer, maar een hele erge Selenator. Ik hoor gestommel op de trap, "Doom," sis ik "weg hier" ze knikt haastig en rent stil naar mijn balkon. Ik zwaai kort en trek de deur achter haar dicht. Ik hoor wat geluid op het dak maar als de deur open gaat valt het stil. "Hey mam" zeg ik vrolijk, Ze glimlacht "Wat is er dat je zoveel lawaai maakt?" Ik grinnik, "Ik was net aan het skypen met Dominique" Ze knikt en lacht even "Dan begrijp ik het" Ik glimlach even en wacht tot mijn moeder de deur weer achter zich sluit. Ik hoor weer een berichtgeving uit mijn telefoon klinken. Nieuwsgierig pak ik mijn telefoon op en begin te lezen.

@Calum5SOS: Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar je bent mooi X

Mijn mond valt open, "Oh Mijn God"

---- -- -----

De spanning komt later. mijn eerste hoofdstukken zijn altijd slecht.

Xx C

Shy ~ 5 Seconds Of Summer - dutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu