Hoofdstuk 4

278 14 0
                                    

Emma Pov

Ik kijk hoe Calum glimlachend weer wegfietst. Ik grinnik even in mezelf en als ik me omdraai schrik ik me rot. "hoe kom jij ineens hier?" Vraag ik verbaast. Dominique haalt lachend haar schouders op. "Lopen" ik lach mee. "Dus, jij en Calum" begint Dominique wenkbrauwwiebelend. Ik haal glimlachend mijn schouders op. "ik weet het niet Do" Ze glimlacht ook. "Ik heb alles gezien" zegt ze. Ik voel mijn gezicht rood kleuren en Dominique lacht weer. "Ik vind Calum leuk, maar hij mij vast niet" mompel ik. "Nee, hij ziet je als vriend, want vrienden geven elkaar een afscheidskus op de mond?" Ik grinnik. "Je hebt gelijk" Ik geef Dominique een knuffel en loop mijn huis in. "Zie je vanavond" fluister ik erachteraan. Dominique knikt vrolijk en loopt weer richting haar eigen huis.

Als ik binnenstap hoor ik mijn moeder. "En wat heb jij gisteren en vandaag uitgespookt. "Hoe bedoel je?" Ik frons. "Je zou vandaag op Lisa passen" snauwt mijn moeder. Ik slik even, vergeten! "Sorry, ik had iets belangrijks te doen" mompel ik onovertuigend. Mijn moeder kijkt me woedend aan. "Is je zusje niet belangrijk voor je?" "Jawel, alleen-"

"Niets alleen schreeuwt mijn moeder" "Alleen ik ben het zat om jou taak op me te moeten nemen, ik ben Lisa's zus, niet haar moeder!" Roep ik woedend voor ik de kamer uitstorm. Ik stamp de trap op en gooi mijn kamerdeur met een klap dicht. Ik laat me tegen de muur naar beneden zakken. Tranen stromen over mijn wangen. Ik heb mijn moeder zojuist de waarheid verteld, die ik nooit wilde vertellen, om haar geen pijn te doen.

Boos op mezelf pak ik het eerste voorwerp dat ik vind en gooi het tegen de muur. Jammer genoeg moeten dat net mijn IPhone zijn. Zuchtend ren ik naar de andere kant van mijn kamer om de schade te bekijken. "Kut" roep ik woedend. Mijn telefoon ligt op de grond met het scherm vol met krassen en barsten. Ik doe het eerste wat in me opkomt. Ik sluip richting het balkon en open de deuren. Ik klim over het hekje en lat me een stukje zakken. Zodra ik laag genoeg ben laat ik los en beland met een zachte plof op de grond. Ik bel Dominique, na twee keer overgaan neemt ze op.

"Hoi, met Dominique" zegt ze vrolijk.

"Hey, Emma, kan ik langskomen?"

"Ja, ik ben toch alleen thuis"

"Dan kom ik eraan"

Ik loop richting het hekje in de achtertuin dat Dominique's en mijn huis scheidt. Ik klim eroverheen en klop op Dominique's achterdeur. Dominique doet glimlachend open. "kom binnen Ems" ik glimlach vriendelijk terug naar haar. Ik laat me op de bank zakken. "Ik heb ruzie met mijn moeder" breek ik de stilte. Dominique kijkt me verbaasd aan. "Waarover?" "Over Lisa" mompel ik. Dominique knikt. "Heb je het haar verteld?" "Meer geschreeuwd" mompel ik weer. Dominique slikt even. "Misschien moet je teruggaan en het er rustig met haar over hebben" zegt ze. Dominique kennende is dit meer een eis. Ik moet nu terug om met mijn moeder te praten. Zuchtend knik ik en verlaat door de voordeur het huis. Dominique glimlacht bemoedigend naar me.

Calum pov

"Kom eruit" roept Michael boos, bonzend op de deur. Ik reageer niet. "Calum, doe niet laf" roept nu Luke. Ik pak mijn telefoon en scroll door mijn Twitter. Duizende meldingen van nieuwe volgers en meisjes die me tweeten. Ik lees er een paar. Lieve meiden die alles doen voor een follow. Ik begrijp het nog steeds niet, wat zien zij in ons, 4 tienerjongens die zich vermaken met muziek? Ik scroll verder en kom uit op Emma's Twitter. Ze heeft pas 6 tweets, ik lees ze allemaal, onderaan beginnend.

@EmmaBreadOfficial: 'Hey, Emma hier, Dominique wilde alweer dat ik Twitter moest aanmaken, dus hier t resultaat! x'

Ik grinnik even, "Dankje Dominique" mompel ik.

'@EmmaBreadOfficial: Weet ik toch babe'

Ik klik op de tweet die ze beantwoord en weer moet ik lachen. Ik lees haar verdere tweets.

@EmmaBreadOfficial:' I wish that I could wake up with Amnesia, and forget about the stupid little things'

@EmmaBreadOfficial:' I love to hate you so damn much'

Ze kent ons dat wist ik al maar ze kent ook mijn liedje.

@EmmaBreadOfficial: 'If you try to fail, and succeed, which have you done?'

Ik grinnik en denk na, geen antwoord.

@EmmaBreadOfficial:' Starbuckks

'

Ik lach, dit is voor onze eerste 'date' als ik het zo mag noemen. Ik sluit mijn Twitter af en laat me achterover op het bed vallen. Het is pas elf uur en ik ben kapot. Ik sluit mijn ogen en val in slaap.

*TO THE TUNE OF CLOSE AS STRANGERS* 

IT'S BEEN A MONTH SINCE I'VE BEEN AWAY.

NOW IM SAYIN EVERYTHING HAS CHANGED

AND IM AFRAID THAT I MIGHT BE LOSING YOUUU

AND EVERY NIGHT THAT I SPEND ONLINE

IT KILLS ME THAT I FORGOT TO WRITE OH

I WISH THAT I WAS BEHIND MY LAPTOP TOO

XXX

I love you guys and I hope you're still reading this blurry story. ILY ALL

Shy ~ 5 Seconds Of Summer - dutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu