BAB 2

6 1 0
                                    



SEDANG asyik Zahra memotong buah. PAP!!! Nasib tak terkejut kalau tak pisau kat tangan ni dah melayang dekat sebelah.

"Ra!Ra!! mung nampak dop laki dua orang kat sana tu."

Zahra memandang kearah yang ditunjuk Zulaikha

"Ya Allah, Ika!!! Sebab laki hang bagi aku terkejut nasib baik pisau ni tak kena hang tau dak. Kalau dak tak pasal-pasal ja da tumpah darah kat sini.,

Zulaikha dengan muka tak bersalah tersengih-sengih.

Ni hang makan ka dak lagi? Hari ni Chef Zam masak sedap!!, ujar Zahra. Tahu sangat dia dengan Zulaikha kalau datang kitchen tak lain tak bukan cari makanan la tu. Nasib la staff memang disediakan makan minum.

Zahra berjalan menuju ke hostel sambil tangan menumbuk bahu menghilangkan lenguh. Sekarang dalam fikirannya hanya nampak katil dan bantal saja.lagipun esok Off so masa yang ada boleh tidur, layan drama atau novel. Zahra ternampak kelibat Zulaikha sedang bersembang dengan lelaki di restoran tadi. Terus dia melangkah kearah Zulaikha dan lelaki itu.

"Ika!!

Laung Zahra sambil kaki mendekati temannya. Zulaikha dan lelaki itu saling memandang ke arah Zahra. Boleh tahan juga.

Hi!! I'm Syafiq.

Syafiq menghulur tangan ingin bersalam dengan Zahra tapi tidak disambut.

Hang buat apa kat sini?.

"Tak ada apa.

Kalau tak dak pa, jom balik bilik aku ngantuk lagipun tak elok hang dok berdua dengan laki camni.

Zahra memberi jelingan tajam.

"Interesting".....

Setelah sampai didalam bilik Zahra memandang temannya dengan muka tak puas hati.

'Mung ingat dop laki yang aku tunjuk dekat restoran tadi tu?,

Dah awat sampai boleh p sembang dengan hang? Dia kenal hang ka?,

Saja.... Mung beso dengor dop Syafiq Mikael?,

Zahra memikir sejenak sedang memikir nama yang disebut ika tadi.

"Aahhh!! GM muda De Blue Hotel tu kan,

Zahra meminta kepastian.melihat Zulaikha mengenyitkan mata.Tapi kenapa GM 6 star hotel jumpa Ika!.

TUK!!TUK!! pintu bilik villa diketuk beberapa kali. Zahrol Haiqal bangun membuka pintu. Pintu dibuka dan melihat sahabatnya tersenyum-senyum sambil memasuki villa.

Kau pergi mana Fiq? Tiba-tiba hilang macam tu je.,

Adalah...

Zahrol Haiqal menyambung melayan Maze Runner. Tahu sangat dia dengan perangai sahabatnya. Kalau bukan sebab perempuan tak senyum dia macam tu. Dia menggeleng kepala.

"PLEASE!! Lagi seminggu lebih kita nak abis intern dekat sini, jom la kita g snorkelling. Bila lagi nak rasa benda free." Zulaikha merayu-rayu memujuk Zahra.

Pejam celik pejam celik lagi beberapa hari dia akan menamatkan latihan amali disini. Enam bulan dia dan Ika disini.

"Yela.. yela"

Zahra sambil menutup novel kegemarannya. Tak sampai hati menolak permintaan temannya. Dia bangun menukar pakaian.

Angin laut yang sepoi-sepoi dan permandangan pulau yang cantik. Tapi yang tak cantiknya aku. Menyesal pula setuju dengan idea Ika lepas itu lupa makan ubat mabuk. Kan dah padan muka. Loya semua ada.

Aku Sayang Hang Mr. CharmingWhere stories live. Discover now