26

779 51 2
                                    



" Taehyung "

Aku meletakan Bagasi kedalam Kereta dan bersiap sedia untuk pulang ke seoul semula setelah genap Seminggu kami duduk di Pulau Jeju.

Mama Mira sibuk berbual manakala Papa sedang sibuk mengemas barang-barang dan letak didalam kereta. Dari Jauh aku melihat Jungkook sedang bercakap dengan Jisoo.

Jackson menarik pergelangan tanganku dan bawa aku jauh dari sini.

Aku meronta-ronta minta dilepaskan
tak pasal-pasal orang lain yang nampak kami berdua berpegangan tangan.

" Lepaslah !! "

Akhirnya pergelangan tanganku dilepaskan aku meringis perlahan kerana cengkamanya agak kuat sedikit.

" Saya nak cakap something kat awak "

" What ? "

" Hm.. Selamat jalan "

" That it's ?? "

" No "

" So ? "

" Emm- "

" Hurry up , Don't waste my time "

" I love you "

" Sto-"

Tubuhku ditarik olehnya lalu kami bercium untuk masa yang agak lama. Wajahku terkejut dan mengigil saat dia menarik wajahku untuk bercium denganya.

Tubuhku seakan kaku tak mampu untuk bergerak walau seinchi. Hanya Mampu bergetar.

Dalam beberapa saat aku tersadar dengan pantas aku melepaskan ciuman dengan menolaknya jauh dariku.

" What are you doing jackson !! Stop it i'm still wife orang !! please don't being like this !! Awak buat macam ni lagi bertambah benci saya pada awak.. "

Terus kakiku melangkah pergi jauh darinya Dan Berharap tiada siapa yang nampak ciuman aku dengan jackson tadi.

Aku berjalan kearah kereta kemudian dengan langkah dilajukan aku masuk kedalam perut kereta.

Aku menoleh kearah jungkook yang kelihatan bengis wajahnya. Dari sisi wajahnya seperti dia agak marah.

#skip

" Jeon-Ah !! "

" Tunggulah !! "

" Yahh !! "

Jungkook abaikan aku dia tidak endahkan kata-kataku.

Aku belari anak kearahnya lalu memaut lenganya dengan pantas dia menolak aku jauh darinya. Aku terkejut dengan sikapnya secara tiba'2 berubah sebegitu sekali.

" Kookie ! "

Diabaikan lagi. Aku tak tahu apa salah aku tapi kenapa sampai tak nak bercakap dengan aku.

Aku melangkah masuk ke dalam kapal terbang kemudian duduk disebelahnya.

Lagi tadi aku membisukan diri dan tak mengeluarkan sebarang perkataan atau bunyi. Pandanganya dibuang jauh ke luar tingkap.

Aku bermain dengan jari-jemari yang runcing itu. Sesekali aku membelek Cincin perkahwinan aku dan jungkook.

Entah secara tiba'2 aku rasa kesal dan sedih bila jungkook langsung tak nak bertegur dengan aku.

Aku ada buat salah ke ?
Sampai dia tak nak bercakap dengan aku atau pun dia Badmood mungkin juga mood dia tak baik atau mungkin dia bergaduh dengan Jisoo ?? Hm

Aku menghela nafas dan menoleh kearahnya. Perlahan jariku bermain dengan jari'2nya.

" Kookie ? "
Ujarku perlahan tetapi dia tetap
tidak memandang wajahku.

" Look at me ? Kookie "
aku menarik wajahnya untuk menatapku malahan ditolak pula olehnya.

" Awak ! I'm sorry kalau saya ada buat salah please pandang saya "
Ujarku lagi Dengan Nada yang begitu lembut untuknya.

" Ishh Semaklah " Dia menepis tanganku dari mengenggam jari-jemarinya. Membulat biji mataku.

Aku mendiamkan diri , Iya aku tak tahu apa yang dah berlaku kenapa kookie tiba-tiba mengelakan diri dari aku.

Aku merenung wajahnya dari sisi. pelbagai posisi dia ubah untuk tidak pandang wajahku.







Apa salah dan dosaku sayang ~
cinta suciku kau buang-buang
lihat jurusan yang kuberikan
jarang goyang
jarang goyang


#Guraubeb




TBc

Sorry sikit
malas nak update banyak huhu

[𝐂] 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now