s.i.a.p.a k.a.u?

62 4 0
                                    

"Ya Allah abang!! Abang!! Kenapa tinggalkan wahidah abang?!! Abang!! Anak² kita perlukan abang!! Abang!!!"

Polis sedaya upaya menarik si isteri yang meratapi mayat suami yang tercinta.

"Puan, tolong bagi kerjasama! Pihak polis sedang menjalankan siasatan! Puan jangan macam ni! Kesian arwah! Selagi puan mengganggu kerja pihak polis selagi itulah arwah akan berada di sini!"

Dia meronta-ronta dari genggaman pihak polis. "Dia suami aku!! Kau tak perlu masuk campur! Dia suami aku! Aku sayang dia! Abang!! Wahidah perlukan abang!!!"

"Puan! Jangan berdegil boleh tak?! Kami hanya ingin menjalankan siasatan! Puan sedar tak yang puan sedang menyeksa arwah suami puan sendiri?!!"

Terdiamlah si isteri apabila ayat itu meluncur keluar dari mulut salah seorang anggota polis bernama badrul.

"Tolong cari pembunuh suami aku. Tolong.." Maka dengan itu si isteri dibawa pergi oleh seorang anggota polis perempuan.

Badrul p.o.v

"Aku peliklah aman"

Aman memandang aku dengan kening bertaut. "Apa yang kau pelik badrul? Takkan kes pembunuhan ni yang kau pelikkan? Setahu aku, kau yang banyak selesaikan kes bunuh-membunuh ini"

Aku memandang aman yang sedang meneliti tempat kejadian "tidak. Kali ini punya kes ada sedikit kehairanan. Kenapa pembunuh meninggalkan tanda ke atas mangsa?"

Aman berhenti melakukan kerjanya. Pen ditangannya dibawa ke dagu. "Aku tidak perasan pon.." Aku melemparkan gambar yang pihak hospital hantarkan kepada aku.

"Kau nampak tu? Haihh.. Makin pening aku dibuatnya apabila tiada sebarang kesan yang ditinggalkan oleh pembunuh. Bijak sungguh si pembunuh ini.."

"Entah apa nak jadi dengan dunia zaman sekarang. Bunuh-membunuh ibarat satu hobi. Tercuit sikit maka binasa orang itu."

Kami berdua hanya mendiamkan diri sambil melihat tanda titik hitam di buku lali mangsa.

Siapa kau?

Cari [Hiatus]Where stories live. Discover now