c.a.r.i

46 4 1
                                    

Keadaan di balai polis tegang apabila suraya menegaskan bahawa dia akan buka balik kes kematian bapanya.

"Awak sudah gila ke suraya?! Kes itu sudah berlaku selama 3 tahun! Awak nak ke ikut jejak ayah awak?! Ha?!!"

Marah Tuan sazali.

"Biarkan! Saya tidak kira apa yang akan saya hadapi! Yang pasti saya tetap akan cari siapa dalang dan pelaku kes pembunuhan ayah saya! Biarpon darah saya yang akan ditumpahkan."

Tuan sazali menghela nafasnya berat. Dahi yang berkerut dipicitnya. Cermin matanya entah mana melayang akibat terkejut dengan kerja gila yang suraya mahu lakukan.

"Kamu itu perempuan suraya. Saya risau kejadian 2015 itu berlaku lagi. Kami sedaya upaya untuk melindungi anggota polis. Lagi-lagi bila dapat tahu kamu adalah anak kepada inspektor badrul."

Suraya hanya memekakkan telinga

Suraya dah bersumpah yang suraya akan cari pembunuh ayah. Suraya dah pon berjanji yang suraya akan menuntut bela kematian ayah. Jadi, suraya akan cari juga pelakunya. Tidak kira sama ada kes ini akan dibuka balik atau tidak.

----------

"Kecoh wei balai bila dia datang! Tak pernah lah aku tengok keadaan Tuan sazali macam tu."

Kata anggota polis lain.

"Biasalah, kalau aku jadi dia pon akan menuntut bela kematian ayah aku. Tapi, ayah aku meninggal sebab sakit jantung heheh"

Suraya yang sedang melihat lembaran kertas yang tertulis tentang kematian ayahnya menghentikan kerjanya.

"Korang kalau sekali tak bercerita tentang family aku memang tak boleh ke hah?!! Kenapa korang sibuk sangat?! Jangan sampai aku buat korang menyesal!" Papan kekunci dihentak kuat oleh suraya.

"Lagi sekali, cukup lah sekali lagi. Mampus korang aku kerja kan.."

Suraya meninggalkan mereka yang masih terpinga-pinga di situ.

---------

"Kenapa kau nak sangat cari siapa pembunuh ayah kita kak? Akak.. Ayah dah lama tiada. Buat apa akak nak simpan dendam pada orang yang belum tentu akak jumpa."

Aku memandang tajam adik lelaki aku. Dia satu-satunya keluarga aku. Ya, kami berdua sebatang kara.

Ibu?

Ibu kami..

Flashback..

"Ibu!!! No ibu!!! Please!!! We need you!!! Please!!!! I promise you that i will find up the crime!! Please!! Don't jump ibu!!!!"

Suraya menjerit daripada bawah. Seorang wanita yang amat dia sayang berada di hujung bangunan pencakar langit.

"No need dear, i will follow your dad.. I love him so much! And i can't life without him. I need your dad for my life! I can lost my mind. Ibu pergi ikut ayah kamu dulu ya? Take care my daughter and my son.."

Sejurus selepas itu wanita itu terjun dari atas dan mendarat di atas tanah sambil disaksikan oleh orang sekitar.

Gadis yang berumur 23 tahun itu mengejar ibunya yang terkulai layu di atas tanah.

"Ibu!!!! Someone!! Please call the ambulance!! Please!!!!! Ibu please wake up ibu!!!! We need you!!! Ibu!!!!!"

"Kakak! Woi kak!" Suara shafiq telah mengejut suraya daripada ingatan itu. Serta-merta air mata suraya berguguran jatuh ke riba. Si adik hanya mampu mengusap bahu si kakak.

"Kak.. You must strong! Shafiq tak suka melihat akan menangis. Please kak, redhakanlah pemergian arwah ayah dan ibu."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 05, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cari [Hiatus]Where stories live. Discover now