Anneliese Michel

66 5 3
                                    

1978. február 25-én erősen fagyott és a szél tépázta a környéket. Ennek ellenére nem lehetett visszatartani a tömeget, hogy ne menjenek el a Klingenberg temetőbe Németországban. A nézelődök nem temetésre jöttek, azt akarták megnézni, hogyan ássa ki két férfi Anneliese Michel sírját. Ennek a hivatalos oka az volt, hogy a lánynak két évvel a halála után rendes koporsót adjanak. Anneliese 23 évesen hunyt el. Azonban a valóságban Josef és Anna Michel két pappal együtt akarták ellenőrizni, hogy felszabadult a lány a démoni megszállástól.


Anneliese egészséges kisbabaként született 1952. szeptember 21-én. Szüleivel és másik három testvérével nőtt fel. A családja erősen katolikus volt, kissé szélsőséges nézeteket vallottak. A Michel család szerint nincs feloldozás a bűnökre. Anneliese hosszú teleket töltött a hideg fapadlón aludva, remélve, hogy isten elfogadja áldozatát és bűnbánatot ad a drogfüggőknek, akik elveszítették a hitüket.
1969-ben amíg mások drogokkal kísérleteztek és a Beatles feloszlását siratták, addig Anneliese az első rohamától szenvedett. Az orvosok elmondták a családnak, hogy a lány epilepsziában szenved, amely hallucinációt, hangulatingadozást és még rengeteg furcsaságot okozhat. Annelise bekerült egy pszichiátriai osztályra, ahol még több rohamot kapott. A kórházban kezdett először démoni arcokat látni. amelyek azt mondták neki, hogy átkozott. Az arcok akkor is megjelentek, amikor a lány imádkozott, azt ígérték a lánynak, hogy meg fog rohadni a pokolban. Ezeket elmondja az orvosoknak, akik azonnal antipszichotikumokat adtak neki. Azonban a gyógyszerek nem segítettek, így a lány depresszióba esett. Ennek ellenére úgy gondolta, hogy az öngyilkosság megbocsájthatatlan bűntett lenne. Elhagyta volna a kórházat, de a démonok és a rohamok tovább gyötörték.
Hat éven keresztül próbálták az orvosok meggyógyítani a lányt, de úgy tűnt, hogy semmi sem segít, ezért a család az egyházhoz fordult segítségért.

A pap, Ernst Alt látta, ahogy a lány összeomlik a padlón. Megkérte a lányt, hogy írja le az ördögi arcokat, amiket lát. A pap látta, hogy Anneliese a padlóra vizel, és borzalmakat ordít felé. A pap úgy gondolta, hogy ez mindenképpen elég bizonyíték, hogy a lány nem pszichiátriai betegségben szenved. Szerinte egy démon vette a testét megszállás alá. Az egyetlen kiútnak az ördögűzést tartotta. Alt így azonnal felkereste Josef Stangl püspököt, aki jóváhagyta a kérést. 1975. szeptember 25-én Alt és Renz megpróbálkozott az ördögűzéssel, amelyet 67 másik követett. Hetente egy-két alkalommal Renz és Alt Anneliese-t az ágyhoz kötötték és megpróbálták kiűzni az ördögöt. Minden esetet jól dokumentáltak. A felvételek szerint a lányt rengeteg démon szállta meg, köztük Lucifer, Júdás Iscariot, Néró, Káin, Hitler és egy öreg elkárhozott pap. Az egyik űzésnél Júdás elmagyarázta, hogy Hitlert nem szeretik a pokolban, mert folyamatosan kérkedik. Egy ideig úgy tűnt, hogy ezek a szeánszok segítenek, a lány vissza is tért az egyetemre, és újra eljárt templomba. De ez nem tartott sokáig.

1976 tavaszán Anneliese rohamai egyre rosszabbak lettek. Családtagokat támadott meg, megharapta és megkarmolta őket. Hogyha nem mást, akkor magát bántotta. Nem evett, a démonok nem hagyták neki elmondása szerint. A térdeire esett, majd újra felkelt, ezt naponta százszor is elismételte, eltörve a lábát. A szülők ennek ellenére bíztak az egyházban, nem kértek orvosi segítséget. Anneliese legyengült, tüdőgyulladása lett és láza és rengeteget fogyott. Ennek ellenére a papok folytatták az ördögűzést. Az utolsó 1976. június 30-ra esett, ekkor beszélt Anneliese utoljára, a lány másnapra meghalt a kiszáradástól és az éhezéstől.

Manapság sem ritka látvány, hogy buszok állnak meg a Klingenberg temető előtt. Ez Anneliese Michel végső nyughelye. 1984-ben egy német püspök összeült egy pár pappal, hogy megbeszéljék a lány ügyét, és úgy találták, hogy az egyház nem segített eleget a lányon, aki valószínűleg mentálisan beteg volt. Ráadásul szerintük az ördögűzés még táplálta is a lány illúzióit. A testület megkérte, hogy változtassák meg az ördögűzések szövegét, de a Vatikán visszautasította a kérést.

Érdekességek / Rejtélyek nyomában //SZÜNETEL//Où les histoires vivent. Découvrez maintenant