(Magyarországon történt)
Az 1990-es években egy jómódú házaspár végre beköltözött álmai házába, egy csodaszép budai villába. A házaspár nagyon boldog volt, és már az első este elindultak, hogy felfedezzék az új otthonuk szobáit. Amikor a padlás következett, akkor az asszony talált ott egy régimódi, ócska táskarádiót.
A nő vonzódni kezdett a különös hangulatú tárgyhoz, ezért ahogy a férje kitette a lábát hazulról, ő azonnal felrohant a padlásra, és bekapcsolta a rádiót, amiből zene vagy beszéd helyett, valami elmosódott berregés, majd suttogó-sziszegő hang szűrődött ki.
A döbbent asszony megpróbálta ide-oda tekergette a gombot, hátha sikerül beállítania egy rádióállomást, ám a furcsa zörej nem szűnt meg. Úgy tűnt, mintha a rádió csak ezt az egy hangot tudná közvetíteni.
A nő később beszámolt róla, hogy nagyon nyomasztónak találta a sziszegést, és úgy érezte, hogy abból szabályosan árad a rettegés, valamint a fájdalom. Egyszer-kétszer egy-egy szót is ki lehetett hallani. Ezek a „félek", „nagyon fáj", és „a konyhában, a küszöb alatt" voltak.
Amikor az asszony férje hazaért, akkor a feleség elmesélte neki, hogy mit hallott a régi rádióból. A férfi csak kinevette a nőt, ám őt nem tántorította el a férje hitetlenkedése, és másnap neki esett a konyhai küszöbnek. Az asszony észrevette, hogy az egyik léc kijár, ezért feszegetni kezdte azt.
A nő egy levelekkel teli öreg borítékot talált. A kézzel írt üzenetek mind így kezdődtek: „Imádott Emmám!". Az asszony megrendülten olvasta végig a leveleket, amiket egy Géza nevű férfi írt a ház korábbi asszonyának.A nő kinyomozta, hogy Emma az 1950-es években élt a házban, amit a gazdag férje épített. A házasságuk elején azonban Emma beleszeretett a férje titkárába, Gézába, aki viszonozta a gyengéd érzéseket, ezért titkos viszonyba keveredtek.
A pár külföldre akart szökni, de a tervük nem sikerült, mert lebuktak a férj előtt. Emma annyira szégyellte magát, hogy a padláson felakasztotta magát. Erre az utolsó részletre már a könyvtárban jöttek rá a kíváncsi lakók.
A régi rádió valószínűleg Emmáé volt, ezért üzent azon keresztül az elhunyt. Az új lakók sokáig tűnődtek, hogy mit kellene csinálniuk a levelekkel. Végül felkeresték Emma sírját, mécsest gyújtottak, és ráhelyezték a leveleket. Amikor hazatértek, újra bekapcsolták a rádiót, amiből már csak zene szólt.
ESTÁS LEYENDO
Érdekességek / Rejtélyek nyomában //SZÜNETEL//
Misterio / SuspensoÉrdekességek, rejtélyek, egy helyen. Ha van valami hozzáfűzni valód egy adott témához, hozzászólásban oszd meg velünk. Várok mindenkit szeretettel, tárgyaljuk ki közösen az adott témákat.