"Usvapentu, oletko hyväksynyt kohtalosi puolustajana?" Aamuaurinko kysyi. "Olen." Usvapentu vastasi. "Sitten olet hyväksynyt vaarat jotka tulet kohtaamaan, Usvapentu kutsuttakoon sinua Usvakäpläksi kunnes olet saava puolustaja nimesi, olkoon elämäsi pitkä ja täysi." Aamuaurinko sanoi ja Usvakäpälä kumarsi.
"Kaarnakäpälä, sinun mestariksesi tulee Pisaralehti." Johtaja sanoi ja Pisaralehti asteli oppilaansa viereen. "Kookoskäpälä, sinun mestarisi on Oravahäntä." Hän sanoi ja Oravahäntä meni myös oppilaan viereen. "Usvakäpälä, sinun mestariksesi tulee Hopeahammas." Aamuaurinko sanoi ja naaras asteli oppilaan viereen.
"Uskon siihen että opetatte oppilaille kaiken tarvittavan saalistamisesta ja puolustamisesta ja uskon kaikesta sydämestäni että varjelette oppilaitanne." Johtaja sanoi. Mestarit kääntyivät oppilaiden eteen ja koskettivat heitä nenällään.
Oppilaat nostivat katseensa. Klaani nukaisi yhteen ääneen ilmoille uusien oppilaiden kunniaksi ja sitten kaikki lähtivät onnittelemaan heitä. Usvakäpälä kehräsi kun häntä onniteltiin. "Kookoskäpälä ja Usvakäpälä, tulkaa." Hopeahammas sanoi ja viittasi oppilaat mukaansa.
Oppilaat menivät Hopeahampaan luo ja seurasivat tätä ulos leiristä. "Mahtavaa päästä ulos leiristä." Kookoskäpälä sanoi. "No niin ensinnäkin teidän on opittava hyppäämään puusta toiseen nopeasti ja hallitusti." Hopeahammas sanoi oppilaille.
"Noniin katsokaa tarkkaan Oravahäntä hyppää tuolle oksalle." Hopeahammas sanoi ja osoitti hännällään oksaa seuraavassa puussa. Usvakäpälä katsoi tarkkaan kun Oravahäntä valmistautui hyppyyn. Oravahäntä katsoi suoraan kohteeseen ja keinutti takapäätään hetken, ja sitten loikkasi voimakkailla takajaloillaan, ja sitten hän puolessavälissä taivutti takajalkansa vatsansa alle jolloin ne olivat valmiina ottamaan oksasta kiinni.
Hänen laskeutuessaan hänen häntänsä ojentautui suoraksi. "Noniin, katsoitteko?" Hopeahammas kysyi. Oppilaat nyökkäsivät, mutta Usvakäpälä näki että Kookoskäpälä näytti hämmentyneeltä. "Siis, kumpi osaa sanoa miten Oravahäntä hyppäsi?" Hopeahammas kysyi.
"Hän katsoi suoraan kohteeseen ja keinutti takapäätään hetken, ja sitten loikkasi voimakkaalla loikalla ja sitten hän puolessavälissä taivutti takajalkansa vatsansa alle, jolloin ne olivat valmiina ottamaan oksasta kiinni." Usvakäpälä sanoi. "Mainiota, nyt saatte itse kokeilla." Hopeahammas sanoi.
Usvakäpälä nyökkäsi. Hän meni oman paksun oksansa reunalle ja keinutti takapäätään hetken. Hän jännitti lihaksensa ja ponnisti loikkaan joka kuitenkin jäi lyhyeksi. Usvakäpälän suusta purkautui rääkäisy kun käpälät tapasivat tyhjää ja hän tippui korkealta maata kohti. Usvakäpälä katsoi silmät kauhusta pyöreinä nopeasti lähestyvää maata.
Yht äkkiä hänen niskaansa nahkaansa trttuivat vahvat hampaat jotka nykäisivät hänet mukaansa. Usvakäpälä näki kellertävän mustatäpläisen turkin hyppäävän vierestään. Hänet laskettiin seuraavalle oksalle heti kun sellaiselle päästiin. Hän katsoi pelastajiaan ja näki saalistajat Harakkaliidon ja hänen oppilaansa Oselottikäpälän.
"Olitko harjoittelemassa?" Harakkaliito kysyi. Usvvakäpälä nyökkäsi. Hopeahammas loikkasi heidän viereensä. "Oletko kunnossa?" Hän kysyi huolissaan. Usvakäpälä nyökkäsi mutta vapisi vieläkin. "Kiitos paljon kun pelastitte hänet." Hopeahammas sanoi Harakkaliidolle.
"Eipä mitään, hänet kannattaisi viedä leiriin." Harakkaliito sanoi. Hopeahammas nyökkäsi. Saalistaja nyökkäsi ja loikki oppilaineen pois. "No niin, nyt sinut on saatava täältä pois." Hopeahammas sanoi. "Nyt kiivetään." Hän sanoi ja tarttui kynsillään puuhun. Usvakäpälä tarttui myös mutta hiukan heikosti tärinän takia.
He pääsivät ylös pitkän kiipeämisen jälkeen. "Onko hän kunnossa?" Oravahäntä kysyi. "On hän, hän kyllä järkyttyi kamalasti." Hopeahammas sanoi ja vilkaisi oppilaaseensa. "Tule." Hopeahammas sanoi. Kun he saapuivat leiriin Usvakäpälä veti klaanilta katseita puoleensa.
"Mitä tapahtui?" Kuutamoniitty kysyi huolissaan kaksikon astuessa näkijän pesään. "Usvakäpälä tipahti hypätessään." Hopeahammas sanoi. "Voi kamala, onko hän kunnossa? loukaannuitko? huimaako? väsyttääkö?" Kuutamoniittu paapatti rampatessaan oppilaan ympärillä. "Olen kunnossa ja ei, ei, ei." Usvakäpälä sanoi.
YOU ARE READING
soturikissat: neljä muukalaista [DROPPED]
FanfictionTavallisena klaanipäivänä kun Usvakäpälästä saa tehtävät joita hän ei halua kun hänestä aletaan kouluttaa puolustajaa. Hän kuitenkin saa ennustuksen, joka saa Usvakäpälän pään kääntymään ja hän tuleekin näkiäksi. Mutta myöhemmin ennustus käy toteen...