{2}

515 5 0
                                    

19 Augusti 2019

Jag går med snabba, nervösa steg mot det nya gymnasiets portar. Det är två stora glasdörrar med blåa detaljer. Över dörrarna står det " Sjölins Gymnasium " med stora bokstäver. Jag trycker upp den förvånansvärt tunga dörren. Insidan luktar skola, men ändå ganska fräscht. Skolan är förvånansvärt fräsch och ren. Mycket vitt och blått. I taket hänger det en skylt som det står " Reception" och en pil åt höger. Jag antar att det är dit jag ska gå. Jag går ganska långsamt mot en stor glasdörr som det står " reception " över. När jag går mot dörren så får jag många blickar och folk viskar om mig. Det är obekvämt, tänk om de tycker att jag är ful eller tjock. Eller att min outfit är ful. Jag tittar snabbt ner mot min kropp. Idag valde jag svarta jeans med hål på knäna och en grå långärmad tröja med urringning så man ser lite klyfta. Tänk om de tycker jag ser ut som en slampa? Jag trycker upp dörren som var betydligt lättare än entré dörren. Jag går in i rummet och möts av en reception och en gammal kvinna som sitter bakom bänken. Hon tittar upp från datorn och drar ner sina glasögon en aning så de sitter på nästippen.

" Florentina Gonzalez " Hon sa det mer som ett påstående än en fråga. Jag nickar som svar. Hon ler och pekar mot en icke glasdörr där det står " Rektor " med stora bokstäver. Jag ler mot kvinnan i receptionen och hinner se innan jag beger mig mot den andra dörren att det står Camilla på hennes namnlapp på bröstet. Jag går fram till dörren och knackar . Dörren öppnas och där står en kort medelålderskvinna , hon är verkligen kort. Hennes huvud är vid mina bröst och jag är 1.70.

" Hola, Mi llamo Joanna." Hon ler mot mig och pekar med hela handen in mot rummet och visar att jag ska gå in. Jag går in och sätter mig i en stol.

" Hola" Jag tittar mig runt i rummet, det är ett kvadratiskt rum med ett skrivbord med en kontorsstol, som Joanna sätter sig i. På skrivbordet står det en dator och ligger en massa papper i olika högar. På andra sidan skrivbordet står det 2 fåtölj liknande stolar, varav en som jag sitter i. I ena hörnet står en blå kruka med en stor blomma i sig. I andra hörnet står det en bänk med en massa lådor, och på väggen bakom mig sitter det en tv. Det är väldigt rent och städat i rummet. Jag vänder mig mot henne och ler.

" Deberíamos tomar esto en español o sueco?" ( Ungefär, Ska vi ta det på spanska eller svenska? ) Jag tittar lite förvånat på henne, hon ser inte ut som hennes modersmål är spanskt. Mitt fördomsfulla jag blev lite chockad faktiskt.

" No importa " ( Ungefär, Det spelar ingen roll )

" Då tar vi det på svenska " Hon ler mot mig och ser nog att jag ser förvirrat på henne för hon skrattar till lite och berättar att hennes mamma är svensk men att hennes pappa är från Guatemala. Därför pratar hon spanska. Det känns faktiskt lite kul att min rektor också pratar flytande spanska. Jag berättar för henne att min mamma är från Spanien och därav kan jag prata flytande spanska. Vi pratar en stund om min familj, hon är väldigt trevlig. Men tillslut ger hon mig en skåpnyckel och en liten karta så jag hittar. Hon markerar vart mitt skåp är och ger mig kartan. Jag inspekterar kartan. Skolan är stor. Det finns 3 våningar plus en matsal och en idrottshall. Mitt skåp är i andra änden av skolan på våning 2. Joanna förklarar att alla årskurser har sina skåp tillsammans och att alla klasser har ett hemklassrum. Hon pekar ut min klass hemklassrum. På dörren ska det tydligen stå "Samhäll3". Jag tackar henne för hjälpen och går ut ur rummet. Jag beger mig mot mitt skåp för att lägga in mina grejer. På vägen ut från receptionen ler jag mot Camilla och hon ler mot mig.

Jag går fram till mitt skåp och lägger in mina grejer. Det är ett helt vanligt blått skåp. Jag stänger skåpet och låser det. Jag tar upp kartan och letar efter mitt hemklassrum. Det ligger på denna våning men på andra sidan, kul. Jag går med långsamma steg dit. Jag inspekterar min omgivning, vitt och blått här med. Allt är rent och fräscht. Det är mycket sittplatser på denna våning, det gillar jag. Jag ser dörren och som Joanna sa så står det " Samhäll3" på dörren.

Shit, nervös känslan slår till som en enorm tryckvåg och jag blir extremt bajsnödig. Det blir jag alltid när jag blir extremt nervös. Mitt hjärta slår så hårt att det känns som det ska hoppa ur bröstet. Jag lyfter långsamt handen och knackar på dörren. Dörren öppnas av en lång flintskallig man. Han ler mot mig och släpper in mig i rummet. Det är ett helt vanlig klassrum med huvudfärgerna blått och vitt, självklart. Klassrummet är fullt med elever. Detta är mina nya klasskompisar. Trevligt.

" Välkommen, jag heter Johan och är er mentor. " Han tittar på mig och sträcker fram sin hand . Alla tittar på mig. Stelt.

" Hej, jag heter Florentina, men kalla mig Tina. " Jag tar hans hand och avfyrar ett litet leende.

" Du går beteende va?" Han släpper min hand och inspekterar mig lite, på ett non creepy way.

" Eh , precis" Jag är så nervös att det tog en sekund eller två innan jag fattade vad han frågade.

" Då vill jag att alla som går beteendevetenskap tar hand om Tina." Han tittar ut över klassen och vissa nickar. Helt plötsligt reser sig ett gäng och går mot mig och ler mot mig.

" Här är resten av de som har beteende, alla här inne har samhäll men olika inriktningar." Okej, så vi är alltså en helklass bara att alla har olika inriktningar. Jag nickar snabbt åt Johan och låter de som har beteende leda ut mig ur rummet.

" Hej! Jag heter Ella och det här är Aurora. " Det kommer direkt fram en tjej som ler och ger mig en kram. Ella, som hon tydligen heter. Är väldigt fin. Hon är kort och ganska smal. Hon har blont medellångt hår. Hon verkar vara extremt trevlig. Mina ögon vandrar till tjejen bredvid henne. Aurora, ett ganska ovanligt namn. Hon är också väldigt fin. Hon är lång och har också blont medellångt hår. Hennes kropp är precis lagom, inte smal men inte heller tjock. Hennes ögon är otroligt vackra. Nästan gråa. Jag ler mot dem.

" Så vart kommer du ifrån? " Ella tittar utforskande på mig och Aurora blänger på Ella.

" Jag är från Sverige faktiskt" Jag skrattar lite av att Ella rodnar och tittar ner i golvet och ber om ursäkt för att hon antagit att jag inte är svensk.

" Det är lugnt, jag är egentligen inte svensk. Min mamma är från Spanien och min pappa från USA" Jag skrattar och lägger min hand på hennes axel för att lugna henne lite.

" Fan va coolt. Kan du spanska?" Ella ställer frågan och tar upp sin mobil. Aurora tittar utforskande på mig. Men hon tar också fram sin telefon.

" Si" De sträcker fram sina telefoner mot mig, Ella har framme Snapchat och Aurora Instagram. Jag skriver in mitt användarnamn på deras telefoner och känner hur min telefon vibrerar i bakfickan . Jag tar genast upp telefonen och accepterar deras förfrågningar. Ella rycker telefonen ur handen på mig och jag blir genast nervös. Inte för att jag har något att dölja utan för man blir bara nervös när någon tittar på ens telefon. Ella byter hennes Snapchat namn till " Ella<3" och Auroras till " Aurora<3". Jag ler. Jag gillar dem båda redan.

Jag märker nu att alla andra har gått iväg och satt sig på en bänk. Det är inte så många som har beteendevetenskap. Bara 6 personer plus mig, alltså 7 nu.

" Du kan ju umgås med oss om du vill" Aurora tittar på mig och ler. Jag nickar och ler mot henne och Ella. Jag svarar bara "Tack", och sen så går vi och sätter oss med de andra. Vi sitter och pratar, alla berättar lite om sig själva och sen pratar vi om min familj. Helt plötsligt börjar alla diskutera en fest som ska vara i helgen och jag blir genast bjuden. Festen ska tydligen vara hos Auroras pojkvän, Noel Flike. Hans efternamn säger inte mig så mycket. Det verkar som om de tycker att jag ska känna till han?? I alla fall ska festen bli the greatest party of them all , enligt Ella som tydligen älskar att festa. Jag tycker också om att festa. Men jag dricker inte mycket, enligt vissa så ska man vara full för att ha riktigt kul på en fest men jag blir typ aldrig full. Självklart dricker jag lite men blir bara lite lullig i värsta fall. Men det hindrar inte mig till att ha extremt kul och en massa one night stands. Tydligen är Ella också en tjej som gillar sex. Alla verkar typ tycka att tjejer ska ha sex i ett förhållande och inte njuta för mycket men jag älskar att ha sex. Jag ligger med nya killar nästan varje gång. Det är bara ytterst få som jag har legat med flera gånger. Men nu har jag faktiskt inte legat på ett tag. Jag har helt enkelt inte känt för det men nu är jag redo. På fredag ska jag hitta en främling på en random fest och ha dåligt sex.

Jag ber om ursäkt ifall spanskan är fel. Jag översätter på google translate, och det stämmer ju inte alltid haha. Men jag hoppas att ni kommer att gilla boken! PUSS

Festen •• Ludwig KronstrandWhere stories live. Discover now