{9}

388 7 1
                                    

30 Augusti 2019

Jag går fram till mitt skåp och tar fram min dator och mina svenska grejer och beger mig mot biblioteket. Vi har en svenska uppgift som jag ska jobba på i biblioteket. Jag sätter mig vid ett bord, jag är helt ensam i biblioteket, vilket gör att det är knäpptyst här. När det är tyst är det svårare för mig att jobba, arbetsro för mig är ljud. Eftersom att jag är själv i biblioteket sätter jag på lite musik. Jag shufflar min spotifylista.

Musiken och arbetet har fört mig till en annan värld. Jag sitter helt i min egna värld och sjunger med i låtarna. Jag hör de första tonerna av min favoritlåt " Praying " med Kesha. Jag börjar sjunga och hör inte när det kommer någon bakom mig. Jag känner mig iakttagen och vänder på huvudet, jag ser i ögonvrån att det står en långgestalt bakom mig och jag vrider ännu mer på huvudet och möts av ett stort leende.

" Axel? Vad gör du här?" Jag skäms lite, tänk om han har hört mig sjunga, eller det måste han ju gjort... fan.

" Va fan Tina, du sjunger ju fan skitbra. " Han knuffar på min axel och drar ut stolen bredvid mig och sätter sig.

" Jag ska lämna Ellas mobilladdare. " Han håller upp en laddare och byter fort samtalsämne.

" Så, när ska du börja lägga ut covers på Youtube? " Jag tittar på han och skrattar åt hans dumma kommentar.

" När helvetet fryser till is " Nu skrattar han åt min kommentar och ger mig en dumförklarings blick.

" Men Tinaaaaa, du sjunger väldigt bra faktiskt, och med känsla. " Han drar ut på A:et i mitt namn. Jag fnyser åt han och han bara ler. Han reser på sig och börjar gå mot Andra våning . Han ger mig en hejdå vinkning och jag vinkar tillbaka. Jag vänder mitt fokus mot arbetet igen men hans kommentar går runt i mitt huvud fortfarande , är jag bra på att sjunga? Neh, inte tillräckligt för att visa för någon.

Jag står på busshållplatsen med Ella och Aurora och pratar om en fest Ella ska på ikväll, hon är otroligt taggad. Helt plötsligt kommer jag på att Axel var här förut och hade Ellas laddare, precis när jag tänker fråga henne om det så stannar en svart bil vid busshållplatsen och rutan åker ner. I bilen sitter Ludwig. Han har solglasögon på sig och flinar.

" Vill du ha skjuts hem Babe?"

"Babe?" Jag står kvar på samma ställe och skrattar åt honom. Han vet hur mycket jag hatar smeknamn, speciellt typ babe, baby eller älskling. Vi var ju inte ens ihop eller kära i varandra.

" Du får åka buss hem om du vill, men jag tänkte vi kunde umgås " Vill han verkligen umgås? Med mig? När Ludwig vill ligga så visar han det men nu ser jag ingenting sex relaterat i varken hans ögon eller flin. Han bara ler genuint mot mig. Jag går mot bilen och vinkar hejdå mot A och E. Jag sätter mig i bilen och sätter på mig bältet.

Bilen stannar utanför mitt hus och till min förvåning står mammas bil på uppfarten. Vi går in i huset och jag försöker stressa Ludwig så han inte behöver prata med min mamma.

" Hola " ropar jag till mamma som antagligen sitter i köket.

" Hola, como estuvo tu dia?" ( Hej, hur var din dag?)

" bien, ¿por qué estás en casa?" ( Bra, Varför är du hemma?) Jag leder Ludwig mot mitt rum som oturligt nog ligger bakom köket.

" Me detuve temprano" ( Jag slutade tidigt) Jag försöker öka Ludwigs steg men han går så jävla långsamt att jag måste anstränga mig för att inte putta han, snälla, gå bara förbi köket. Men tror ni att jag har tur? Nej. Ludwig går in i köket och hälsar på min Mamma med ett enkelt , hej.

" Florentina, quien es este chico guapo?" ( Vem är denna stiliga kille? ) Mamma ler mot Ludwig och hälsar tillbaka.

" Un amigo" Jag börjar dra i Ludwig för att han ska gå, och det börjar han göra.

" Mantenga la puerta abierta cariño" ( Håll dörren öppen , Älskling) ropar Mamma bakom oss och jag är så jävla glad att Ludwig inte kan Spanska.

" Ay mamá" ( åh , Mamma )

Jag stänger dörren och slänger mig i sängen.

" Du vet att jag kan spanska va?" Jag sätter mig upp och tittar på Ludwig.

" Va? Jag trodde du läste Franska?" Jag tittar förvånat på honom, förstod han va vi sa?

" Nej" Jag ger mig själv en mental facepalm , great.

Han sätter sig på golvet bredvid sängen och tittar på mig, med en blick jag inte förstår. En ny blick. Jag lägger mig på mage i sängen. Han har verkligen vackra ögon. Jag stirrar in i dem ett tag innan jag ser hur vi ligger, eller rättare sagt, hur jag ligger och han sitter. Jag tar hans händer och gör en flawless impression på Jack och Rose, när Rose ligger på dörren i vattnet. Ludwig tittar på mig med en förvånad blick och skrattar ut ett what the fuck.

" Har du inte sett Titanic eller?"

" Nej" Jag släpper hans händer reser på mig och tar min dator. Jag sätter mig på sängen och visar med handen att han ska sätta sig bredvid mig. Vem fan har inte sett Titanic???

" Det är en bland världens bästa filmer , vi ska se den"

" Jaha" Jag tittar på honom och han tittar på mig. Nu ger han mig den där blicken igen, den oidentifierbara.

Hejhej! Hoppas ni gillade denna del! Spanskan är från google översätt så den stämmer säkert inte , bara så ni vet. Men jag vill säga TUSEN TACK till alla läsningar och röster det betyder väldigt mycket för mig! Jag har en liten fråga som ni gärna får svara på, förut så såg jag en liten medalj på min bok där det stod typ " 5 - Kronstrand " , Vad betyder det? När jag kollade nu så var inte det kvar? Är det en sorts topplista eller nåt? Är jätte tacksam om ni kan svara på min fråga. XOXO.

Festen •• Ludwig KronstrandDonde viven las historias. Descúbrelo ahora