"Halah-halah omma sedapnya japchae ni...."aku puji masakan omma Tae.Kenapa aku panggil omma? Dah mak dia yang suruh aku panggil omma... Kau pikir kau retis nak halang aku dari panggil mak dia omma... Ok gurau gurau...
"Tambahlah lagi... Omma memang buat banyak sikit since Tae cakap Tae nak bawak kawan..." balas omma sambil tersenyum.
Yang Taehyung pulak tak habis-habis perhati aku makan dari tadi... Halah-halah...
"Oppa,kenapa pandang aegi macam tu?" tanyaku sambil menyuapkan japchae tersebut kedalam mulutku.
"Kyeoptaaaaaaaa~ dah lah comot..."balasnya dan dia mengambil sehelai tisu.
Dia tolak dagu aku perlahan supaya muka aku terhala ke kanan and dia lap sisa makanan yg ada kat situ... Begitu juga dengan bibir aku belah kiri...
"Oppa taulah sedap.. Tapi makan tu elok-elok.. Ni habis dah comot..." katanya lalu menunjuk tisu yang dia lap bibir aku tadi. Aku just tersengih.
Tiba-tiba omma datang duduk dekat kitaorang...
"Korang ni dah kenal berapa lama sebernanya kenapa Tae tak bagitau omma yang Tae ada kawan?" tanya omma.
Dengan selambanya aku menjawab "Dekat 2 tahun dah omma" dan aku sambung makan... Sedap kott lagi-lagi bulan puasa ni lagi sedapkan... Ok gurau..
"Kawan keeeee lebih dari kawan niiii? " tanya omma sambil menjongketkan kening belah kirinya dan pandang ke arah aku dan Taehyung.
"Ermmmm... Lebih dari kawan sebernanya omma..." balas Tae sambil menggosok perlahan belakang lehernya.
"Anak omma ni... Pandai dah eh nak pikat anak dara orang... Nara tau tak Tae siapa?" tanya omma sambil mencubit pipi Taehyung.
"Tau... Nara jumpa Tae pun masa tu dia memang dalam keadaan anak wolf tu.. Nara tertarik sebab warna mata dia... Ingatkan anak kucing.. Nara pun kejarlah dalam sampai dalam hutan... Lepastu tengah duk cari mana Tae...tersadung dek akar pokok.. Hmm time tu dia muncul tapi dalam human form..." jelasku.
Dan kami pun berborak sambil menunggu kedua-dua adik Taehyung balik...
Skip
"Huaaaaaa malasnya nak buat homework..." rungutku dia atas katil.
Tiba-tiba aku terdengar bunyi ketukan pintu...
"Masuk!" arahku.
Kelihatan mama datang membawa sedulang air dengan biskut...mama letak atas meja belajar...
"Nara mama bawak milo dengan chipsmore ni..."
"Ermmm"balasku dengan nada yang perlahan.
"Kenapa anak mama ni? Hmm?" tanya mama dan dia duduk di birai katil aku.
"Nara malas nak buat homework..." balasku.
"Mana boleh macam ni sayang...Nara kena buat homework.. Ye mama tau this year is your last year tapi tak boleh macam ni ok? Cepat buat cepat siap cepat boleh rehat cepat boleh tidur... Haaa cepat tu mama dah buat milo dengan chipsmore tu... Minumlah milo... Milo kan memberi tenaga..."kata mama dan membuat beberapa aksi macam orang sado.
"Mama... Hahahahahaha.. Ermmm oklah Nara buat.." kataku sambil tergelak.
Aku pun bangun pergi ke meja belajarku diikuti dengan mama...
Mama bukak pintu and pandang aku... "Jangan lupa minum milo tu.. Bekalkan tenaga!!!" kata mama dengan gagah...
"Ye ma... Hahahaha" balasku.
Dia tutup pintu and aku boleh dengar dia nyanyi lagu milo tu... Mama mama... Macam mana aku tak sayang? *insert j-hope's MAMA*
Taehyung's POV
Aku baring atas katil sambil pandang ke arah kipas yang berputar...
Terbayang hubungan antara aku dengan Nara... Dah dekat 2 tahun dah... Tak sangka dan tak disangkakan langsung...
"Tok, Tok" bunyi ketukan pintu.
Aku bangun dan terus menuju ke arah pintu... Bila bukak.. "Ohhh omma"... Aku baring balik kat katil aku...
"Anak omma ni kenapa ni? Muka resah semacam je... Macam muka orang hilang bini" perli omma.
"Apa omma ni.... Tae kahwin pun belum... Entah boleh kahwin ke tak..." aku mengeluh.
"Tae.. Apa cakap macam tu sayang? Omma boleh je kahwin... Walaupun omma werewolf..." balas omma.
Aku tersenyum ke arah omma.
"Taetae-ah... Kalau omma cakap ni jangan marah omma tau.." kata omma sambil menggenggam tanganku. Aku perhatikan omma...
"Omma taknak Tae kawan lagi dengan Nara boleh? Dia tu bahaya..."kata omma.
"Ha? Kenapa?!" aku tanya omma dan menyebabkan aku yang terbaring tadi bangun.
"Macam mana omma nak bagitau ehhh..." kata omma sambil menggaru kepalanya.
"Omma bagitaulah omma...kenapa taetae tak boleh kawan dengan dia??"
Omma menarik nafas sedalam-dalam yang boleh....
"Dia tu Vampire"
Nara's POV
"Ahhh appo!" lidah aku melecur akibat air milo tadi.
"Adudududdudhhhh panasnya..." aduku sambil pergi ke tandas dan membilas lidahku....
Aku pandang ke arah cermin dan memerhatikan muka aku...dah berubah... SHIT...
Badan aku menggigil.... "Siapa yang berani seru aku ni sial?!" jeritku geram...
"Benci betullah jadi setan ni...." rungutku dan keluar dari tandas. Aku kemas balik semua homework aku... And terus baring atas katil....
"Siapa pulak yang dah tau aku ni vampire... Halah-halah..."kataku sambil menarik selimut...
"Tidur lagi bagus ah... Eeeee tak guna punya tetan..." kataku dan menampar muka aku perlahan...
Aku tenung siling...dan tak lama tu aku terlelap...
Good night world ♡
To be continued
Ola oli author kat sini... Tau dah lama rak hapdet... Author malas... 😂😂..sorrylah kalau chapter ni meraban... Enjoy reading byeee...
Special tag: jktown_ staetionary delishious nadaet
YOU ARE READING
WHEGHEWOLF SEBEN (WEREWOLF HUSBAND)
Loup-garouA guy with a half blood wolf.... So guy + wolf : werewolf ❤ Storyline: @kthnjl_ Beautiful cover: @-pjmnhf