Bir hikayeyi sürekli ilginç kılmak sanırım en zor işlerden biri. Okuyucuyu hikayeye bağlamanın yollarından biri, sorun yaratmak. Eğer çözülecek bir sorun yoksa; ne hikayeyi sona erdirecek bir çözüm olur, ne de okuyucu hikayeyi okumak için bir sebep bulur.
Aşağıda, bunun en kolay çözümleri bulunuyor. Her zaman olmasa da hikayenin tıkandığı ve ilerlemesinin durduğu noktalarda kolayca kullanabilirsiniz.
1 ANLAŞAMADIK
Evet, çok bariz biliyorum. Ama anlaşmazlık sadece kahraman ile düşman arasında olmaz. Geleneksel olarak ikincil karakterleri kahramanımıza destek çıkması için yaratırız. Ama bu her zaman kahraman ile aynı fikirde olması gerektiği anlamına gelmez. Kahraman ile yardımcı karakter arasındaki tansiyonu yükseltmek sadece hikayeyi ilginç kılmak ile kalmaz aynı zamanda gerçekçidir de.
Örneğin bir polisiye romanı yazıyorsunuz. Kahramanlarımız kötü adamı yakalamanın peşinde. Hepsinin aynı plana uyması elbette çok hoş olur ama ya fikir ayrılığına düşerlerse? Böylece okuyucu farklı fikirdeki karakterin plana uyup uymadığını da merak edecektir.
Bu tekniği sadece en sonda değil hikayenin her noktasında kullanabilirsiniz. Gerilimin artıp azalması hikayeye sürükleyicilik katacaktır.
2 SIRLAR VE YALANLAR
Herkesin sırları ve yalan söylemek için sebepleri vardır. Büyük yada küçük fark etmeksinizin sırlar ve yalanlar hikayenin gidişatını sarsacaktır. Gerçekler ortaya çıktığında elinizde ihanete uğramış hisseden en az bir karakter olacaktır. Ayrıca bu yeni bilgiler ışığında hikayenin ilerleyişi yön değiştirecektir.
Bu, kahramanın yeni bir bilgi öğrenmesi gerektiğinde kullanılabilecek basit ama etkili bir tekniktir. Üstelik sadece yalancı / sır tutan karakteri daha ilginç kılmakla kalmaz, karaktere ve hikayeye karmaşa katar.
3 CANIM AİLEM
Aile içinde bitmek bilmeyen sprunlar ve karmaşalar her zaman vardır.
Belki kahramanınız ailesi tarafından hiç sevilmeyen biri. Veya ailenin hiç sevilmeyen bir üyesi bir şey istemeye geldi. Veya ailenin en sevilen üyesi en karanlık sırlara sahip birisi. Gerçek hayattaki tecrübelerinizi düşünün ve onu hikâyenize ekleyin.
Dip not: Bu teknik özellikle gizliliğine önem veren karakterlerde çok eğlenceli olabiliyor. Sadece küçük bir sahnede yer alan aile üyesi pek çok gerçeği ortaya çıkarabiliyor. Üstelik bu gizliliğine önem veren karakteri huzursuz ederek sorunlara ve karmaşaya sebep oluyor.
4 İSTEMEDİĞİ HER ŞEY
Küçük veya büyük hiç fark etmez. Yaratmak istediğiniz soruna veya karmaşaya göre istediğinizi kullanabilirsiniz. Prensip her halükarda aynıdır: Karakterin kaçınmak istediği her ne varsa onunla yüz yüze getirin.
Küçük bir örnek olarak: Kahramanımız kötü bir günün ardından partiye gitmeyi istemiyor olabilir. Veya daha büyük bir karmaşa için partide hiç sevmediği bir sürü insanla karşılaşabilir.
Giriş bölümünde şık bir teknik olmasıyla birlikte hikaye ortasında daha etkili olabiliyor. Zamanınızı karakteri tanımaya ayırın ve gerçekten istemediğinin ne olduğunu bulun.
Bunlar benim özellikle sevdiğim ve sıklıkla başvurduğum sorunlar. Basitler. Ayrıca her hikaye türünde kolaylıkla uygulanabilirler. Hikayeyi daha ilgi çekici ve sürükleyici hale getiriyorlar.
Bu karmaşalara bir fırsat verin ve sonuçlarını paylaşmayı unutmayın. :)